Toon posts:

Ris niet werkend op memberserver

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag,
wij hebben de volgende situatie:

2 DC`s die DHCP en DNS draaien - Server 2003
1 Memberserver - Server 2003 SP1

Op de memberserver draait RIS.
In DHCP is de memberserver Authorized.

Bij het booten met F12 op een laptop met PXE-ondersteuning krijgen we de volgende foutmelding:

- PXE-E53: No boot filename Received
PXE-M0F: Exiting HP PXE ROM.

Ris is getest op 1 DC en heeft gewerkt, we willen dit echter op de memberserver (systeembeheer-server). De laptop die we gebruikte is dezelfde, dus dat mag ook geen probleem geven.
In enkele forums kwam ik tegen dat het aan de switches zou kunnen liggen...echter heeft het op de DC gewerkt...dus dat lijkt me ook geen optie.

Wie kan ons hiermee verder helpen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 14:50 ]

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-02 15:05
Check de config eens van je RIS server...kan je startrom.com vinden?

Welke DHCP server geeft het IP adres uit? Is het misschien de DC waar voorheen RIS op geinstalleerd was?

Verwijderd

Topicstarter
Startrom.com wordt gevonden in de i386 map en in de template map.

DHCP wordt idd uitgegeven door de DC waar voorheen ris op stond.
Abom schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 15:19:
Check de config eens van je RIS server...kan je startrom.com vinden?

Welke DHCP server geeft het IP adres uit? Is het misschien de DC waar voorheen RIS op geinstalleerd was?

• Abom
Ik denk dat er iets achter is gebleven van de RIS installatie op je DC, waardoor de incomplete RIS install op je DC dit zaakje af probeert te handelen maar daar niet de resources voor heeft. Probeer anders eens een dedicated RIS server (de member-server) toe te kennen aan het GUID van die machine.

Ik ga er vanuit dat je wel al images op je nieuwe RIS-server hebt staan, right?

[ Voor 8% gewijzigd door Abom op 31-05-2006 16:16 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 17:13

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Staan de clients en de server(s) ook allemaal in hetzelfde subnet? Als je echt goed wilt gaan troubleshooten ontkom je denk ik ook niet aan netwerksniffing. 't Is imho de enige manier om goed te zien wat er precies gebeurt en niet goed gaat.
Abom schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 16:15:
Probeer anders eens een dedicated RIS server (de member-server) toe te kennen aan het GUID van die machine.
Afgezien van deze optie, zou je nog via DHCP eea kunnen trucken. Je kunt via de DHCP-scope opties 66 en 67 keihard een bootserver (je Risserver) en een bootfile name opgeven.

Als je Ris-client, DHCP-server en Ris-server in verschillende subnets staan, dan is dit tevens de enige manier om eea werkend te krijgen.

Zie voor meer info: Supporting Bootp clients. Op de HP-site staat ook nog wel intressante informatie over je foutmelding:
PXE-E53: No boot filename received.
The client received at least one valid DHCP/BOOTP offer, but does not have a boot filename to download. There are several possible causes:

• The DHCP Server and the PXE Server were located on the same server, but one of them was moved to a different server. This would result in an incorrect PXE Server configuration.

• The DHCP relay agent, either a Proxy DHCP Server or a switch configured with helper addresses, is not configured correctly. For example, if DHCP and PXE are on separate servers, the DHCP relay agent needs to have both addresses in its configuration. To resolve this issue, correct the DHCP relay agent configuration.

[ Voor 7% gewijzigd door Question Mark op 31-05-2006 18:32 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd images klaar staan. Hoe had je dit ingedachte?
Abom schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 16:15:
Ik denk dat er iets achter is gebleven van de RIS installatie op je DC, waardoor de incomplete RIS install op je DC dit zaakje af probeert te handelen maar daar niet de resources voor heeft. Probeer anders eens een dedicated RIS server (de member-server) toe te kennen aan het GUID van die machine.

Ik ga er vanuit dat je wel al images op je nieuwe RIS-server hebt staan, right?

Verwijderd

Topicstarter
Meer Info.
Bij het toekennen van de client aan de betreffende risserver liet ik in de AD zoeken naar RIS-servers.
Het resultaat hiervan was de betreffende ris-server EN een testserver van ons. Hier staat echter al maanden geen ris meer op....
Kan dit het probleem zijn?

• Abom
Een computer account prestagen in AD en dan op het tabblad 'Remote Install', de GUID aangeven en bij Remote Installation Server, de RIS server aangeven. Zie screenshot.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abom/ris.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Precies uitgevoerd.
Same problem....
Tevens de testserver in z`n geheel uit AD verwijderd. Bij het zoeken naar Ris-servers vind hij alleen nog de juiste in AD.
Toch best een lastige dit.....
Abom schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 09:03:
Een computer account prestagen in AD en dan op het tabblad 'Remote Install', de GUID aangeven en bij Remote Installation Server, de RIS server aangeven. Zie screenshot.

[afbeelding]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij 66 de memberserver ingevuld...
wat kan ik als bootfile gebruiken bij 67?
Question Mark schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 18:30:
Staan de clients en de server(s) ook allemaal in hetzelfde subnet? Als je echt goed wilt gaan troubleshooten ontkom je denk ik ook niet aan netwerksniffing. 't Is imho de enige manier om goed te zien wat er precies gebeurt en niet goed gaat.

[...]
Afgezien van deze optie, zou je nog via DHCP eea kunnen trucken. Je kunt via de DHCP-scope opties 66 en 67 keihard een bootserver (je Risserver) en een bootfile name opgeven.

Als je Ris-client, DHCP-server en Ris-server in verschillende subnets staan, dan is dit tevens de enige manier om eea werkend te krijgen.

Zie voor meer info: Supporting Bootp clients. Op de HP-site staat ook nog wel intressante informatie over je foutmelding:
[...]

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 09:28:
Ik heb bij 66 de memberserver ingevuld...
wat kan ik als bootfile gebruiken bij 67?
[...]
"OSChooser\i386\startrom.com" of gewoon "startrom.com".

Even testen dus . Volgens de getoonde netwerktraces in dit MS artikel is het de eerste.
DHCP: Server Host Name (sname) = risbox.tracetest.com
DHCP: Boot File Name (file) = OSChooser\i386\startrom.com

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
En jahoor!!
OSChooser\i386\startrom.com
Hierna functioneerde het...
toch raar of niet? ik heb wel vaker ris opgezet maar heb dit probleem nog nooit gehad.
Toch misschien te maken dat het op een memberserver draait?
Question Mark schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 09:40:
[...]

"OSChooser\i386\startrom.com" of gewoon "startrom.com".

Even testen dus . Volgens de getoonde netwerktraces in dit MS artikel is het de eerste.

[...]

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Mooi dat je nu een workaround hebt, er is echter nog wel iets niet goed waardoor je deze workaround nodig bent... Persoonlijk zou ik de DHCP-scope opties weer even verwijderen en eens gaan sniffen.

Het kan maar zo zijn, dat je binnen tien minuten de fout vind en de workaround niet meer nodig bent. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik denk ik ook doen ja.
Is het zoiezo verstandig een aparte scope te maken voor ris?
Question Mark schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 10:09:
Mooi dat je nu een workaround hebt, er is echter nog wel iets niet goed waardoor je deze workaround nodig bent... Persoonlijk zou ik de DHCP-scope opties weer even verwijderen en eens gaan sniffen.

Het kan maar zo zijn, dat je binnen tien minuten de fout vind en de workaround niet meer nodig bent. :)

• Baziz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-11-2025

Baziz

Smokey Nutz

Bij ons hebben we het volgende probleem.
Na installatie van Microsoft Security patches wil de Remote Installation service niet meer starten.
Als ik een "net start binlsvc" geef dan krijg ik de volgende melding:
The dependaency service doen not exist or has been marked for deletion.

In de EventViewer verschijnt:
Event ID 7003
The Remote Installation service depends on the following nonexistent service: DHCPServer

Nu draaid RIS bij ons op een memberserver en zijn twee andere servers binnen het netwerk domaincontrollers die dhcp server zijn. DHCP heeft dus nooit gedraaid op deze RIS server.

De RIS server is in de dhcp geautorised.

Iemand enig idee hoe ik de "koppeling" tussen de ris server en de dhcp service op de andere servers weer kan herstellen?

Life can only be understood in reverse, but must be lived forwareds

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mja, dit heeft nou niet echt veel met het originele topic te maken.
Ik stel voor dat je een nieuw topic start, met de juiste nodige informatie.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.