Toon posts:

Active directory group policies op een linux server

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is als volgt:

Ik heb een aantal windows servers en werkstations en een linux server (suse 9)
Nu loggen de gebruikers met hun eigen gebruikersnaam en wachtwoord in op de Linux server (via Active Directory)

In windows krijg je dan ook group policies toegewezen, maar dit is op de Linuxmachine niet het geval. Is er een manier om de group policies die in de AD staan ook door te laten voren op de linux server?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Veel Active-Directory policies zijn enkel toepasbaar op Windows zelf, dus welke zou je bijvoorbeeld ook op Linux actief willen laten worden?

En met zoeken vond ik dit, is dat niks?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat mij erom dat als de gebruikers op de linux server inloggen zij niet alle rechten krijgen en volledig vrij zijn om alles te doen wat ze willen.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Je zou eens kunnen zoeken op NIS integration met AD? Wel eens wat over gezien bij een introductie van Unix services for Windows ofzo op zo'n Technet dag.

Maarruh, bereid je maar voor op daaagen zoeken en lezen, dit lijkt me niet iets dat je 'zomaar' aan de praat krijgt.

[ Voor 30% gewijzigd door axis op 31-05-2006 19:02 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• DJ Buzzz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:00
Wat is "niet alle rechten krijgen" en "volledig vrij zijn"? Het standaard user / group model wordt redelijk direct op unix users en groups gemapped, dus als je users zomaar overal bij kunnen is er in ieder geval iets mis met de configuratie van je Suse server.

Verder bieden de latere versies van Samba ondersteuning voor Windows ACL's, misschien dat je hier eens naar moet kijken:
http://www.bsdzone.net/howto/Samba/Samba_ACL_Linux/