Toon posts:

[PHP Editor]Opzoek naar een alternatief

Pagina: 1
Acties:
  • 336 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een alternatieve (liefst gratis en voor Windows) PHP Editor.
Ik gebruik op het moment Crimson Editor en deze bevalt me in principe prima, alleen ontbreekt hier helaas nogal wat functionaliteit aan die ik toch graag zou hebben zoals code-completion en de PHP manual instant tot mijn beschikking tijdens het coden.

Ik heb al diverse editors geprobeerd zoals: PHP Designer 2006, Notepad++, Dreamweaver en diverse anderen maar er is er tot nu toe nog niet echt een waarvan ik zeg wouw dat is hem. Verder heb ik ook op http://www.php-editors.com/result.php gezocht naar alternatieve editors maar ik kan geen editor vinden die me echt goed bevalt.

Heeft iemand toevallig nog suggesties voor PHP editors die het proberen waard zijn?

EDIT:

Oke:

Automatische Code completion
Het weergeven van code in verschillende kleuren en e.v.t. de kleuren aan te passen
Optioneel: 2 Bestanden met elkaar kunnen vergelijken waar de verschillen zitten
PHP Handleiding direct tot m'n beschikking (ongeveer zoals in PHP Designer)
Ondersteuning voor tabbladen
Een soort mini-browser window, waar ik snel bestanden mee kan openen uit 1 bepaalde map.
Project ondersteuning/ToDo lijst
Ondersteuning voor het in kleur weergeven van SQL queries
Regelnummering

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 13:48 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Sowieso zijn er meerdere topics hier geweest over diverse editors (waaronder geschikt voor PHP), dus ik zou zeggen, zoek even wat actiever binnen GoT :)

Daarnaast geef je ook niet echt een lijst van minimale requirements van wat je precies zoekt in een editor en waarom waren de bestaande editors niet goed genoeg.

Vermeld je dat niet, dan krijgen we hier een opsom-topic (die al vaker zijn voorgekomen) met een hoop editors die je toch niet gaat bevallen. Dus iets meer zelf-inzet graag :)

beste all in one editor (html/css2/php/..) en http://gathering.tweakers...&select_forum=86#hitstart

[ Voor 36% gewijzigd door BtM909 op 31-05-2006 13:44 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• NetForce1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 10:22

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

PHPEclipse kan zo'n beetje alles wat jij wilt. Alleen van de handleiding ben ik niet zeker, maar dat zou je even moeten nakijken/uitproberen. PHPEclipse is een plugin voor Eclipse.

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

Verwijderd

NetForce1 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 15:23:
PHPEclipse kan zo'n beetje alles wat jij wilt. Alleen van de handleiding ben ik niet zeker, maar dat zou je even moeten nakijken/uitproberen. PHPEclipse is een plugin voor Eclipse.
Ik heb zelf PHPEclipse al eens geprobeerd maar vond het editen hierin eigenlijk te traag, zelfde vond ik van zend studio. Een jaar geleden was er een project om php te kunnen editen in visual studio, ik heb hier al lang niets meer van gehoord... dit had mogelijk meer potentie.

Verwijderd

Ik gebruik pspad voor het bewerken van php code

• Polichism
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Polichism

MOEHOE

(overleden)
Crimson Editor

Het fijne is dat het klein en simpel is.
Color Coding en FTP support alsin direct remote kunnen saven gewoon met CTRL+S

{02:31:10} (splinkie): ik hoor net van iemand dat ze nu met een fietsband moest naaien omdat ze geen condooms meer kon betalen || {02:34:44} (Asjemenou): beter met een lange tijd met goodyear dan een korte tijd met firestone en in de problemen komen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 15:55:
[...]
Ik heb zelf PHPEclipse al eens geprobeerd maar vond het editen hierin eigenlijk te traag, zelfde vond ik van zend studio. Een jaar geleden was er een project om php te kunnen editen in visual studio, ik heb hier al lang niets meer van gehoord... dit had mogelijk meer potentie.
Heb net eclipse geprobeerd kwa features leek het aardig, maar sorry om het te zeggen, dit is dus echt bagger software, in java geschreven zo traag als het maar zijn kan en werkt dus voor geen meter imho.

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:41

DizzyWeb

Ondertiteld

Polichism schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 17:33:
Crimson Editor

Het fijne is dat het klein en simpel is.
Color Coding en FTP support alsin direct remote kunnen saven gewoon met CTRL+S
Heb je de startpost uberhaupt gelezen? :D

Ik gebruik zelf PhpED op het moment, werkt erg lekker maar is verre van gratis.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 17:36:
Heb net eclipse geprobeerd kwa features leek het aardig, maar sorry om het te zeggen, dit is dus echt bagger software, in java geschreven zo traag als het maar zijn kan en werkt dus voor geen meter imho.
Kwestie van een snelle computer kopen :)

Verwijderd

Topicstarter
eamelink schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 17:46:
[...]

Kwestie van een snelle computer kopen :)
Ehm... een AMD Athlon 64 3700, 2Gb geheugen en een 200GB HD zouden toch voldoende moeten zijn... :P

Verwijderd

Ik ben zelf wel tevreden over phpEdit:

http://www.waterproof.fr/products/PHPEdit/

Niet meteen gratis, maar als je een goede reden heb dan kan je wellicht
een gratis licentie krijgen.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dit topic gaat nergens naartoe leiden. Ik mis een hoop informatie, waardoor elke suggestie wordt afgebrand met redenen die wij nooit vantevoren hadden kunnen bedenken.

TS: begin eerst met zoeken en probeer zelf diverse (PHP-)Editors uit. Jij bent ten slotte de enige die kan bepalen of het aan je eisen voldoet ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.