250mm fan, case ontwerp

Pagina: 1
Acties:

• RealMatteo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-08-2025
Hallo allemaal,

ik zit al een tijdje te stoeien met het volgende concept voor een nieuwe case. Desktop/HTPC model met 2x 120mm fan intake aan de zijkant en een 250mm fan outtake aan de bovenkant. Nu is mijn casemod en koeling ervaring wat beperkt. Dus wilde ik graag jullie mening hebben over het ontwerp.

Paint-ontwerp schets

Warme lucht stijgt op, vandaar dat ik de 250mm fan bovenin wil hebben. Zijn twee 120mm intake fans genoeg om voldoende airflow naar binnen te krijgen?

Het idee kwam na het zien van de volgende cases:
Aerocool ExtremEngine 3T Case
XClio 3060 Plus Mid-Tower

Heeft iemand hier misschien wat praktijkervaring mee?

Een tweede punt is dat ik nog een 250mm fan moet gaan vinden. Een snelle search via Google en hier op GoT gaf geen resultaat (anders dan een fan uit een bestaande case slopen). Hebben jullie nog tips?

Alvast bedankt!

't komt wel goed...

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

1 v/d gouden regels imo was dat je altijd net iets meer outtake moet hebben als intake...
dus je zit goed.

bovendien moet je eerder letten op de hoeveelheid verplaatste lucht en niet op het aantal mm...

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-08-2025
Bij papst hebben ze axiaal-ventilatoren tot een grote van 280mm voor inbouw in bureaumachines. Ze maken vast wel iets dat geschikt is voor jouw project.

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Kwa airflow over het moederbord zou het wel goedzitten met 2x12 cm. volgens mij beter dan de 250mm in de zijkant zoals bij de aerocool.

hoewel ik nog niet zo geloof in het nut van overdreven enorme fans, aangezien ze relatief een lage luchtdruk hebben en dus weinig lucht circulatie brengen, wil ik het eind resultaat wel eens zien, hier heeft de fan teminste meer nut dan bij die van aerocool

edit: jah enorme edit...

[ Voor 150% gewijzigd door Swordlord op 31-05-2006 20:03 ]