DVD branders en afkortingen

Pagina: 1
Acties:

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Topicstarter
Ik wil een DVD brander kopen. Ik heb m alleen maar nodig om af en toe een backup te maken en een aantal DVD films die ik op mijn HD heb op DVD te zetten.

Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Heb hier ook al gezocht naar wat mensen aanraden en afraden maar de meningen zijn daar ook verdeeld over. En ik snap al helemaal niet meer wat al die afkortingen zijn en wat + en - betekent. Omdat je daarop moet letten bij het kopen van lege DVD-schijfjes begrijp ik.

Ik weet dat je ook 9GB dvd schijven hebt ofzo? Is dat dan Dual Layer branden? En dat RW voor rewritable staat.
Maar wat moet ik dan kopen?

Als ik de NEC ND-4550 Dual Layer 16x DVD+/-R(W) Zilver, bulk koop. Wat heb ik er dan allemaal aan. Kan ik dan alles branden of zijn er beperkingen? En zijn alle merken even goed(of in ieder geval in de buurt)?

[ Voor 5% gewijzigd door BMW_M3 op 31-05-2006 13:28 ]

Signature

Verwijderd

9 gig is dual layer
rw is rewriteable

die nec kan zo goed als alles, behalve labels op je dvd schrijven. Daarvoor heb je labelflash/iets anders waar ik niet direct op kom nodig.

als het maar voor een paar exemplaartjes is, is die Nec zeker geschikt, kwaliteit is toch meestal hetzelfde, sommige merken bieden gewoon sommige "voordelen" maar of die het geld waard zijn...

(plextor is vreselijk stil tijdens het schrijven, sony/lite-on firmware's zijn volledig zelf aan te passen met tooltjes vanop cdfreaks...)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 13:31 ]

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Topicstarter
Wat kan je dan aanpassen? Snelheden enzo?

En wat is die - en +?

Signature

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Zoek eens zelf...
DVD+(plus) en DVD-(min) zijn DVD-standaarden. Met een +/- brander kun je beide standaarden lezen en branden, echter kunnen sommige stand-alone spelers (dus die onder je TV) slechts één van beide standaarden lezen.

Het verschil zit in de plaatsing van gegevens op de schijfjes, er zijn dan ook twee verschillende typen schijfjes te koop. Let dus op wat je standalone DVD-speler slikt, voordat je schijfjes gaat kopen.

Verder zijn de 9 GB-schijfjes inderdaad Dual Layer schijfjes, die kun jij ook branden, en iedere DVD-speler kan deze ook lezen, wanneer je de +/- selectie echter in de gaten houdt bij stand-alones.

En wat Athmozz bedoelt met aanpassen weet ik niet, maar betreffende jouw vraag: je kunt altijd de snelheid naar omlaag aanpassen. DVD's branden op meer dan 16-speed wordt echter niet aangeraden, ook weer vanwege de mogelijke onleesbaarheid in standalone spelers.

[ Voor 19% gewijzigd door CodeCaster op 31-05-2006 13:41 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

+ en - zijn de verschillende types schijfjes, vantegenwoordig speelt elke speler zowel + als -.

snelheden voor het branden/inlezen maar normaal heb je zoiets niet nodig.
(vb. standaard haal je met een dvdspeler amper 12mb/s inlezen, ik zit met een geflashte sony die tot over de 25mb/s wil gaan. Voordeel is gewoon dat je dvd véél sneller ingelezen is. niet bijster interessant om hebben dus als je maar af en toe een dvd'tje kopieert. Kan ook de intensiteit van het ledje/manier van knipperen flashen. Ook niet 100% interessant)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 13:40 ]

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Topicstarter
Okej dan koop ik die NEC wel gewoon. Bedankt voor de snelle antwoorden.

Signature

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

BMW_M3 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 13:27:

Als ik de NEC ND-4550 Dual Layer 16x DVD+/-R(W) Zilver, bulk koop. Wat heb ik er dan allemaal aan. Kan ik dan alles branden of zijn er beperkingen? En zijn alle merken even goed(of in ieder geval in de buurt)?
Enige dat je met dat ding niet kan branden is DVD-RAM. De vraag is echter of je dat uberhaupt wil branden.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:36
Pagina: 1