Toon posts:

Speedtouch 510 - State down?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik probeer al een tijdje mijn Versatel ADSL verbinding aan de gang te krijgen met de speedtouch 510. Echter alles lijkt goed te gaan, ik krijg een ip toegewezen, in de webinterface zegt die connected en alle diagnostics lopen goed. Alleen bij state blijft er staan dat die down is, en blijft het lampje op mijn modem groen/rood knipperen.

Ik heb van alles geprobeerd met configs inladen van Versatel, verschillende config tools gebruikt allemaal met hezelfde resultaat. Iemand enig idee voor een mogelijk oplossing? Het is eigenlijk de 1e keer dat ik met zo'n modem aan de gang ga en moet zeggen dat het op zo'n manier niet de leukste ervaring is.

Bij voorbaat dank!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Is het mogelijk dat je 510 een Annex-B ADSL-modem is? Of wordt de snelheid van je ADSL-verbinding niet ondersteund door de 510?

Kortom: wat weet je van de modem en de verbinding, en wat heb je verder al geprobeerd? En wat krijgt een IP, je computer via de DHCP van je modem, of krijgt de modem een IP van je ISP?

[ Voor 19% gewijzigd door CodeCaster op 31-05-2006 13:32 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Je spreekt jezelf nogal tegen, eerst vertel je dat volgens de webinterface je een verbinding hebt ,maar de state down is ?

Als dit de 1e keer is dat je alle moet configureren dan zou ik even de handleiding erbij pakken en het stap voor stap doen. (als je het echt niet werkend krijgt mag je ook de helpdesk bellen)

Om je op weg te helpen , als je wel een ip krijgt is het dan mogelijk op je ISP te pingen (DNS , DHCP) ? Kijk even welke firmware versie erop zit en of er niet iets beters is.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
Vendor name = THOMSON

Lijkt me sterk dat die mijn snelheid niet ondersteund aangezien het een ADSL Lite verbinding is van 3Mbit.

Firmware is ook laatste versie, 4.2.7.16.0. Verder heb ik het hiervoor met een speedtouch Home en Pro geprobeerd maar ook zonder resultaat. Kan toch niet zijn dat die die verbinding niet maakt doordat ik mijn telefoon kabel tot 3 keer toe verlengd heb met een kastje? Aangezien ik eerst een usb modem had en ik kabel helemaal naar de zolder nodig had, dus zitten ongeveer 3 verlengstukjes tussen maar bij m'n USB modem werkt het wel gewoon.

@Herby - Dit staat er bij connections:

Interface - Destination - Mode - Link - State
PPPoA_1 - PVC_1 - always-on - Connected - Down

Vincent.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 13:35 ]

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-03 22:36
Hmmzo ja vooral ook, wie krijgt een IP toegewezen. Je modem of de computer die aan het modem hangt?

• Herby

Herby

Stalknecht

Het liefst één telefoonkabel ,maar waar zit de splitter?

Verwijderd

Topicstarter
@The-DDD
Mijn computer krijgt IP 10.0.0.1 Toegewezen van het modem

@HerbyNL
De Splitter ligt beneden bij de telefooningang en dan via netaansluiting boven komt die eruit, dan verlengkastje op de trap en hier op mijn kamer ligt nog een verlengstukje van 3 meter.

Vincent.

• Herby

Herby

Stalknecht

Afsluiten met je naam is niet nodig hoor ;)

Hoe is je modem nu geconfigureerd? Heb je je username pass goed ingevuld ? En welk modem heb je nou van je provider gekregen ? Gebruik die ipv wat je zelf nog hebt liggen om eerst eens te testen.

[ Voor 5% gewijzigd door Herby op 31-05-2006 13:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja username en pass goed ingevuld. Ik heb bij mijn verbinding een USB modem gekregen, deze altijd gebruikt maar door aanschaf laptop wil ik graag draadloos netwerk hebben dus heb deze 510 aangeschaft.

Ik heb deze config file er als laatste ingeladen:
http://www.tijdhof.nl/tc/...oa_router_versatel_01.ini

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Heb je al gekeken of het een Annex A of B modem is...

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe ik dat kan zien, in de webinterface? Heb op het moment geen handleiding bij de hand :'(

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ik weet niet waar je dat kunt zien, waarschijnlijk onder andere op de doos. Wanneer je een Annex A (analoge) telefoonlijn hebt, werkt een Annex B (ISDN) modem niet, en andersom.

Probeer online even de handleiding van het ding op te zoeken...

[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 31-05-2006 13:58 ]

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-04 22:43

Gallus

Cheesy

Heb je nou een 510 of een 570? Het '@' knippert oranje/groen? Volgens probeert het modem dan wel in te loggen bij de provider, maar slaagt het daar niet in, bijvoorbeeld omdat username/wachtwoord niet klopt.

Bel de helpdesk eens. Zij kunnen het zo zien als je wachtwoord niet klopt.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Verwijderd

Topicstarter
het is een 510.
Username & Password moeten wel goed zijn want als ik m'n telefoonlijn in m'n usb modem plug kan ik gewoon inloggen met die gegevens dus dat kan het niet zijn...

Ben op zoek naar Annex A of B Codecaster.

Bedankt al voor de hulp mensen, wordt gewaardeerd :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 14:05 ]

Pagina: 1