[VS2003] COM+ fout bij debuggen website

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Als ik een website wil gaan debuggen in VS.NET 2003, krijg ik de volgende fout:
Error while trying to run project: Unable to start debugging on the web server. De COM+ registerdatabase heeft een fout gedetecteerd.

Ik heb uiteraard al op Google gezocht en aan de hand daarvan een aantal dingen geprobeerd:
  • aspnet_regiis uitgevoerd, om ASP.NET in IIS op te registreren
  • De applicatie in IIS verwijderd en opnieuw aangemaakt.
  • .NET 1.1 helemaal gedeinstalleerd en weer geinstalleerd, met SP1 en al
Die laatste hielp eventjes. De melding veranderde in een "access denied" melding voor een paar keer maar daarna weer de COM+ fout.

Weet iemand wat hier aan de hand is?

Ohja, ik heb ook .NET 2.0 geinstalleerd, maar dat heeft voorheen nooit voor conflicten gezorgd.

日本!🎌

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:49

mulder

ik spuug op het trottoir

Staat de website in IIS ingesteld op framework 1.1?

oogjes open, snaveltjes dicht

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Dat is het eerste dat fout ging na herinstallatie van .NET 1.1, maar nadat ik dat goed heb gezet, krijg ik nog steeds dezelfde errors.

/edit
OK, ik ben al wat verder. In de nieuwsgroepen wordt geroepen Dat je .NET 1.1-SP1 moet installeren. Ook al heb ik die allang geinstalleerd, ben ik die toch maar es gaan installeren. En waarempel, de error is weg. Nu krijg ik Error while trying to run project: Unable to start debugging on the web server. Toegang geweigerd.

Ik dus maar weer verder zoeken. De obvious dingen natuurlijk al nagekeken. Ik zit in een domein, ik ben lid van de lokale Administrators groep en de assembly is fully trusted. Dat is het dus niet. Maar toen vond ik een artikel waarin je in machine.config in de <processModel> node de username en password attributen moet aanpassen. Als ik die dus zet op mijn account dan werkt debuggen opeens weer. Yippie. Alleen is dat niet handig, omdat onze policy voorschrijft dat je ieder 2 maanden een nieuw wachtwoord moet verzinnen.

Standaard staat de gebruikernaam op "machine", wat betekent dat het "low privilege" account ASPNET gebruikt wordt voor het ASP.NET worker proces. Maar je kan em ook op SYSTEM zetten. Als ik dat uiteindelijk doe, is het probleem weg...

Maar, de bron van het probleem is er natuurlijk nog wel. Dus heeft verder iemand nog heldere ideeën?

[ Voor 84% gewijzigd door _Thanatos_ op 31-05-2006 14:46 ]

日本!🎌