[AVH] sluiten z-5500 topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024
Was eigenlijk niet eens van plan om hier moeite aan te besteden en een topic te openen (wordt toch weer gesloten).

De mod in kwestie wie het ook mag zijn heeft ontterecht een prima innitatief de nek omgedraaid om voor de mensen die alternatieven zoeken voor de Z-5500, deze topic te mergen met een xx-pagina lange algemene topic.

De redenen voor het openen van deze aparte topic zijn al in de treure beschreven in desbetreffende topics dus ik ga ze niet herhalen.

Verder heeft de mod die te laf was om hier iets over te melden, zich nog steeds niet bekend gemaakt. Waarschijnlijk bang dat ie uit de gratie raakt.

Moderators hier kunnen nog steeds erg veel leren... jammer dat dat in al die jaren dus nog steeds niet verbeterd is.

Als meneer de modereteerders het willen wil ik best een lijstje produceren van topics die het WEL verdienen om gesloten te worden. Bah.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Even het desbetreffende forum in de topictitel gezet.

offtopic:
Je begrijpt hopelijk wel dat je met het strooien van termen als 'laf', 'Waarschijnlijk bang dat ie uit de gratie raakt' en 'Moderators hier kunnen nog steeds erg veel leren' ruiten voor jezelf en voor anderen in gooit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
Mijns inziens is dat misbruik van macht. Het gaat om het nut van een topic, niet hoe een lid of mod zich voelt. Als hierdoor topics gesloten blijven/gemerged blijven is dat een foute insteek. Dat blijkt des te meer dat topics dus zonder opgaaf van reden worden gemerged. Terwijl het nut evident is/was. Als een mod keer op keer niet meldt waarom een topic verdwenen is zorgt dit voor vragen. In mijn ogen is dit ook laf. Tweakers wordt gemaakt door de leden, niet door de mods. Dat er regels zijn is een must maar dat goede innitatieven de grond in worden geboord is niet zo logisch.

Als ik iedere keer dat ik op een forum voor iets was uitgemaakt, de deur had dichtgegooid en als dat ook voor andere forum leden zou gelden, dan zouden veel forums behoorlijk uitgedund zijn.

Wat het nut is om alles op 1 hoop te gooien is mij een raadsel. Als een mod een suggestie heeft om dit beter te doen houd ik me aanbevolen. De mod in kwesie had in overleg kunnen besluiten de topic titel te hernoemen naar iets van "Kiezen van een PC speakerset >300 euro".

[ Voor 6% gewijzigd door Darth Malak op 31-05-2006 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Darth Malak schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 13:45:
Mijns inziens is dat misbruik van macht. Het gaat om het nut van een topic, niet hoe een lid of mod zich voelt. Als hierdoor topics gesloten blijven/gemerged blijven is dat een foute insteek. Dat blijkt des te meer dat topics dus zonder opgaaf van reden worden gemerged. Terwijl het nut evident is/was.
Misbruik van macht :? Leg dat eens even duidelijk uit. Of doel je op het feit dat een moderator het topic heeft gemerged? Da's geen misbruik, maar gebruik maken van de (extra) rechten ;)
Als een mod keer op keer niet meldt waarom een topic verdwenen is zorgt dit voor vragen. In mijn ogen is dit ook laf. Tweakers wordt gemaakt door de leden, niet door de mods. Dat er regels zijn is een must maar dat goede innitatieven de grond in worden geboord is niet zo logisch.
Heb je hier meer voorbeelden van? Als een moderator besluit om twee topics te mergen, dan staat er of een mededeling in het topic of de topicstarter wordt op de hoogte gesteld of de moderator verzint een manier om het duidelijk te maken. Het is, mijn inziens, absoluut niet de bedoeling om iedere poster in het gemergde topic persoonlijk op de hoogte te brengen. Daarnaast is het topic blijkbaar kort geleden gemerged en heeft de moderator blijkbaar nog geen tijd gehad om dat even te vermelden. Wij zijn ook maar mensen die naast GoT nog andere dingen doen ;)
edit:
Sterker nog, er is wel degelijk communicatie over de merge geweest en de betreffende moderator heeft een voorstel gedaan hoe het in het vervolg wel aangepakt kan worden :/
Als ik iedere keer dat ik op een forum voor iets was uitgemaakt, de deur had dichtgegooid en als dat ook voor andere forum leden zou gelden, dan zouden veel forums behoorlijk uitgedund zijn.
Heb je het nu over het feit dat wij jou voor iets uitmaken. Ik zie nl. alleen maar sneren vanuit jou richting de crew en ondanks dat we allemaal een dikke huid hebben, is het niet de bedoeling om zonder onderbouwing ons voor alles en nog wat uit te maken.
Wat het nut is om alles op 1 hoop te gooien is mij een raadsel. Als een mod een suggestie heeft om dit beter te doen houd ik me aanbevolen. De mod in kwesie had in overleg kunnen besluiten de topic titel te hernoemen naar iets van "Kiezen van een PC speakerset >300 euro".
In overleg? Volgens mij snap jij niet hoe een moderators-functie in elkaar zit. Op dit forum zijn wij moderators ook gewoon users, die in exceptionele gevallen ingrijpen. Dat kan zijn: een waarschuwing geven aan users, ingrijpen indien een topic uit de hand loopt, een topic verplaatsen of mergen en zo zijn er nog een hoop extra taken die bij het moderatorschap horen. Moderators worden ook aangesteld omdat er vanuit wordt gegaan dat zij dat naar eigen inzicht kunnen doen. Net zoals wij niet heilig zijn of vanuit een ivoren toren werken, geldt dat andersom ook voor users.

Darth Malak schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 13:02:

De redenen voor het openen van deze aparte topic zijn al in de treure beschreven in desbetreffende topics dus ik ga ze niet herhalen.
Hoe wil je een discussie beginnen zonder argumenten :?
Verder heeft de mod die te laf was om hier iets over te melden, zich nog steeds niet bekend gemaakt. Waarschijnlijk bang dat ie uit de gratie raakt.
En nu bekend is dat de moderator wel degelijk gecommuniceerd heeft, ben je van plan je woorden terug te nemen?
Moderators hier kunnen nog steeds erg veel leren... jammer dat dat in al die jaren dus nog steeds niet verbeterd is.
Al die jaren :? Vertel eens concreet wat er niet volgens jou niet goed verloopt. Wij staan altijd open voor feedback :)
Als meneer de modereteerders het willen wil ik best een lijstje produceren van topics die het WEL verdienen om gesloten te worden. Bah.... :(
Ik zou zeggen, shoot :)

[ Voor 49% gewijzigd door BtM909 op 31-05-2006 14:22 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
Zie de dikgedrukte comments...
BtM909 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 14:14:
[...]

Misbruik van macht :? Leg dat eens even duidelijk uit. Of doel je op het feit dat een moderator het topic heeft gemerged? Da's geen misbruik, maar gebruik maken van de (extra) rechten ;)

Daarmee bedoel ik dat ik deuren dichtgooi door dingen te roepen die een mod misschien niet zo waardeert. Als dat de reden is ben je verkeerd bezig. De reden moet in het belang van tweakers zijn, niet in het belang van de krenkgevoeligheid van een mod.

[...]

Heb je hier meer voorbeelden van? Als een moderator besluit om twee topics te mergen, dan staat er of een mededeling in het topic of de topicstarter wordt op de hoogte gesteld of de moderator verzint een manier om het duidelijk te maken. Het is, mijn inziens, absoluut niet de bedoeling om iedere poster in het gemergde topic persoonlijk op de hoogte te brengen. Daarnaast is het topic blijkbaar kort geleden gemerged en heeft de moderator blijkbaar nog geen tijd gehad om dat even te vermelden. Wij zijn ook maar mensen die naast GoT nog andere dingen doen ;)
edit:
Sterker nog, er is wel degelijk communicatie over de merge geweest en de betreffende moderator heeft een voorstel gedaan hoe het in het vervolg wel aangepakt kan worden :/

Er is geen enkele publieke mededeling gedaan. Dat een mod misschien contact heeft opgenomen met de topicstarter zie ik toch niet? Wat hebben andere members daar dan aan? Als een moderator geen tijd heeft om zijn actie te onderbouwen kan hij op zijn minst tijdelijk een topic sluiten met een korte mededeling daarbij. Dat is nog altijd beter dan zomaar tot actie overgaan zonder reden.

[...]

Heb je het nu over het feit dat wij jou voor iets uitmaken. Ik zie nl. alleen maar sneren vanuit jou richting de crew en ondanks dat we allemaal een dikke huid hebben, is het niet de bedoeling om zonder onderbouwing ons voor alles en nog wat uit te maken.

Onderbouwing is door desbetreffende mod weggehaald. Een beetje moeilijk voor mij om alles nogmaals te gaan herhalen.

[...]

In overleg? Volgens mij snap jij niet hoe een moderators-functie in elkaar zit. Op dit forum zijn wij moderators ook gewoon users, die in exceptionele gevallen ingrijpen. Dat kan zijn: een waarschuwing geven aan users, ingrijpen indien een topic uit de hand loopt, een topic verplaatsen of mergen en zo zijn er nog een hoop extra taken die bij het moderatorschap horen. Moderators worden ook aangesteld omdat er vanuit wordt gegaan dat zij dat naar eigen inzicht kunnen doen. Net zoals wij niet heilig zijn of vanuit een ivoren toren werken, geldt dat andersom ook voor users.

Snap ik wel degelijk aangezien ik zelf ook een mod ben. Wij sluiten nooit of mergen nooit topics zonder dat we daar iets over melden. Dit zorgt in de praktijk alleen maar voor onduidelijkheid en frustratie.

[...]

Hoe wil je een discussie beginnen zonder argumenten :?

Zoals ik al zei, deze zijn in de desbetreffende topics al gegeven maar verwijderd en ik ga ervan uit dat desbetreffende mod prima op de hoogte is van de argumenten aangezien deze kennlijk besproken zijn met de topic starter

[...]

En nu bekend is dat de moderator wel degelijk gecommuniceerd heeft, ben je van plan je woorden terug te nemen?

Waar is er dan gecommuniceerd?

[...]

Al die jaren :? Vertel eens concreet wat er niet volgens jou niet goed verloopt. Wij staan altijd open voor feedback :)

topics worden zonder pardon, zonder goede onderbouwing gesloten. Ook al is er zeker niet altijd inspraak gewenst van leden aangezien dit het modwerk onmogelijk zou maken, heb ik het nog niet meegemaakt dat er uberhaupt enige vorm van overleg is in specifieke gevallen.

[...]

Ik zou zeggen, shoot :)
Ik zal de komende tijd mijn best doen een lijstje te verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
Nou ja, geen reactie meer dus het zal wel weer gesmoord zijn/worden op deze manier.

Gegroet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
Het huidige zoek een speakerset topic laat duidelijk de redenen zien waarom het dus belachelijk was dat de nieuwe thread gesloten is. Sorry hoor maar gooi alles maar op 1 grote hoop is het motto van de mods hier en vooral continue verwijzen naar de zoekfunctie. Vraagje: zelf al ooit gebruikt: deze zuigt behoorlijk en om een 30 pagina lange thread door te zoeken op relevante info is onmogelijk.

Het zou toch plezierig zijn als hier een serieuze reactie op komt zonder het dood te zwijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik zal hem even moven naar Lieve Adjes, want inderdaad, je had allang een reactie van een AVH modje moeten hebben hierop.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dark Malak: Je bent lekker bezig, lekker negatief, je eigen interpretatie nemen, daar conclusies uit trekken en daar je oordeel op vellen. Machtsgeil, zonder overleg, topic de nek om gedraaid, laf, ik moet nog veel leren. Ja, dat is alvast een goeie manier om een constructieve discussie te starten. Ik moet inderdaad nog een hoop leren.

Om een collega te quoten:
Roelant schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 00:02:
Gast, chill es ofzo. ... Doe relaxed, dan krijg je relaxed antwoord. Doe gestressed of gefrustreerd en je krijgt idem terug. Meukee? d:)b
Dit AVH modje, was even niet de hele dag online, omdat er ook nog dingen moeten gebeuren in het leven met echte mensen en ik ook eens bezig ben met zaken die een diploma en geld opleveren. Door je ontzettend arrogante manier van concluderen en lekkere zwartmakerij heb ik niet echt zin om te reageren, maar omdat je er zo ver vanaf zit zal ik toch maar even reageren.

Ik heb dat topic niet gesloten. Ik heb dat topic gemerged met het algemene speakers kopen topic, ik heb de topicstart daarover geinformeerd met een mailtje of een PM en ik heb daarna nog even met hem over de mail gediscussieerd over het opsplitsen van dat algemene speakers kopen topic in low- en high-end, wat ik in principe een prima idee vind, wat van mij ook best wel iemand mag doen, je mag me daar ook best over mailen als jij dat een goed idee vind, ik vind het prima. Ik vind een specifiek "wat moet ik kopen als ik geen 5500 wil" niet een goed topic, dat vind ik te specifiek. Sowieso moet je gewoon zelf luisteren, maar als setjes ervaring uitgewisseld gaan worden, dan kan dat in een centraal topic (of twee).

Verder heb ik er geen melding van gemaakt, omdat dat toch niet werkt. Dat topic verdwijnt namelijk. In dat grotere topic staat dan ineens een loze melding bij komt die niet over dat topic zelf gaat. In plaats daarvan heb ik het dus netjes bij de topicstarter gemeld en hebben we er even over gediscussieerd.
Onderbouwing is door desbetreffende mod weggehaald. Een beetje moeilijk voor mij om alles nogmaals te gaan herhalen.
Ik zou niet weten welke onderbouwing ik weggehaald heb.

Verder ga ik aan op dit laag bij de grond niveau van discussieren geen woord meer vuil maken.

[ Voor 16% gewijzigd door JvS op 01-06-2006 19:51 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
Ik ben negatief bezig, dat klopt. Maar dat is wel gevoed door de acties waar het hier om gaat. Het is ook gevoed door ervaringen uit het verleden waarbij topics gesloten worden terwijl dit niet terecht is, gebruikers keihard de mond wordt gesnoerd terwijl ze alleen wat willen vragen. De atmosfeer hier is vaak erg negatief, betweterig....

Ik zou me persoonlijk niet zo gekrenkt voelen als een actie van mij "laf" genoemd wordt maar dat is voor iedereen anders. Maar je moet niet alles wat ik gezegd heb op 1 hoop gooien "out-of-context". De andere opmerkingen die ik heb gemaakt (macht e.d.) waren als reacite "OP" een andere opmerking. Dus het is niet eerlijk dit maar even uit de context te rukken en mij enorm negatief af te schilderen bij de rest van je modjes.

Maar genoeg over dat... Ik ben het nog steeds niet met je beslissing eens maar ik snap je actie wel.

En ik had wat genuanceerder kunnen reageren en ja, ik begrijp dat we allemaal een echt leven hebben wat wat meer prioriteit vraagt. Dat geldt ook voor ondergetekende. Ondergetekende heeft ook wel eens zeer slechte dagen waarbij reacties behoorlijk ongenuanceerd zijn...

Peace dus!! :)
Pagina: 1