Toon posts:

Ati Radeon 9000 pro onder winXP x64

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb net lekker een nieuwe pc gekocht met een dual core 64 bit processor, dus dacht ik bij mezelf laat ik xp x64 eens installeren. Maar nou blijkt dat Ati alleen drivers levert vanaf de 9500...
Het is mischien een beetje zonde om een radeon 9000 in dit nogal nieuwe systeem te zetten maar je moet toch ergens op bezuinigen..

Heeft iemand dit al eerder ervaren en eventueel een oplossing?

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

M.b.t. ervaringen; ik had hetzelfde probleem met mijn GeForce 4 4200. Hij kan nog redelijk meekomen als je niet teveel vraagt (geen Fear of zo), maar nVidia drivers voor x64 supporten deze niet meer (er is een oude driver die support bood, maar die had weer andere limitaties). Nu zou je misschien de inf file kunnen aanpassed op eigen risico om te zien of je het op die manier aan de praat zou kunnen krijgen.

Voor mijn oplossing heb ik gewoon een GF 6200 gekocht. Deze is iets sneller dan mijn oude 4200, heeft drivers voor x64 (en Vista), is passief gekoelt en was rond de US$80.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie..
Ik was er al bang voor dat het niet zomaar op te lossen viel.
Ik denk dat ik voorlopig maar even onder de oude xp ga draaien en dan zodra ik een beetje centen heb een nieuw kartje ga kopen en dan overschakel op x64

Dus..