Toon posts:

[XP] Aantal keer activeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een legale windows XP professional met studentenlicentie. Ik heb deze ongeveer twee jaar terug bij ons op de opleiding gekocht.

Nu kan ik echter mijn windows versie niet meer activeren na installatie. Ik krijg dan de volgende melding:
Volgens onze gegevens is het aantal keer dat u deze productcode kan gebruiken om Windows te activeren overschreden.
Het vreemde is dat ik dit al heb sinds een jaar, maar dat ik eens in de zoveel tijd wel weer normaal kan activeren. Een jaar terug ben ik overgestap op een gerkraakte windows , omdat ik dus niet kon activeren, maar toen ik gisteren mijn PC wilde formateren, heb ik mijn legale windows weer eens geprobeerd. En zowaar kon ik gewoon activeren. Toen er iets fout was met een ontbrekende NTLDR heb ik mijn harde schijven opnieuw ingedeeld en geformateerd, windows opnieuw geinstalleerd, en alles werkt weer goed. Met één verschil: Ik kan windows weer niet activeren.

Blijkbaar is er dus iets van een limiet op het aantal keer dat ik kan activeren, maar geldt die slechts voor een bepaalde tijd. Weet iemand precies hoe dit zit? Kan ik bijv. slechts één keer in de zoveel tijd activeren of zo?

Ik hier nergens iets over vinden.

Verwijderd

aantal keren mogen activeren is afhankelijk (ikzelf kan mijn key 5 keer activeren)

Toen een key van mij niet geactiveerd kon worden heb ik gewoon met Microsoft gebeld en hebben ze het online voor mij nagezocht en daarna weer geactiveerd voor mij

kun je dus ook doen

Bij de eerdere XP versies moest jezelfs al als je je pc formateerde en opnieuw installeerde bellen met MS om te activeren en te zeggen dat het kwam door een format want die konden maar 1x geactiveerd worden.