Proggie dat veel werk uit handen neemt???

Pagina: 1
Acties:

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Hallo,

Ik ben nu al een half jaar werkzaam bij bedrijf (X) waar ik verantwoordelijk ben voor het beheer van de webserver. Het geval draait op WinNT 4 (yep). Als er een domeintje moet worden geregd moet ik eerst in de DNS duiken om een naampje aan te maken (wat een klerewerk, zeker als je er 100 per dag doet). Dan ken ik naar de SIDN om de boel te reserveren. Wil men een site en mail-accounts moeten we dat ook nog allemaal handmatig aan gaan maken.

Is er voor deze idiote klus niet een proggie dat dat in een patsboem allemaal voor je klaarmaakt? Dat zou echt een onwijze hoeveelheid tijd schelen.

• tiguan
  • Nu online
Somebody?

Verwijderd

Webserver beheerder en kan zelf geen proggie maken ??? :'(
Hoe kom je aan die baan ??

• tiguan
  • Nu online
Sinds wanneer is het vereist dat een beheerder moet programmeren?

Verwijderd

lijkt me toch wel zo handig.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-05 13:15
erg overbodig.. maar voor linux bestaat er zoiets als webmin (www.webmin.com) zoiet zoek je dus voor Windows...

• tiguan
  • Nu online
Op vrijdag 26 januari 2001 01:50 schreef BSE het volgende:
lijkt me toch wel zo handig.
Ok, misschien wel. Maar vind je het heel erg dat ik niet _kan_ programmeren. Ik vraag dus gewoon om hulp van mensen die hier wel ervaring mee hebben.

Ik beheer het apparaat en maak domeinnamen etc. aan. Ik snap niet helemaal waarom ik dan ook nog zou moeten programmeren. De mensen die er websites op zetten, ja dat is een ander verhaal.

• tiguan
  • Nu online
Op vrijdag 26 januari 2001 01:50 schreef The Source het volgende:
erg overbodig.. maar voor linux bestaat er zoiets als webmin (www.webmin.com) zoiet zoek je dus voor Windows...
Voor Linux hebben we al iets heel leuks. Maar in ieder geval bedankt.

Verwijderd

Zou ik mogen vragen welk programma jullie gebruiken voor linux??

• tiguan
  • Nu online
Nou wij hebben Cobalt RAQ3 servers (Linux) en daar zit alle software die je nodig heb al bij. Dus ik denk dat het errug moeilijk wordt om die software ergens te downen.

Verwijderd

Op vrijdag 26 januari 2001 09:29 schreef HPC het volgende:
Zou ik mogen vragen welk programma jullie gebruiken voor linux??
Gewoon zelf maken, een shell perl/php scriptje.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op vrijdag 26 januari 2001 01:50 schreef The Source het volgende:
maar voor linux bestaat er zoiets als webmin (www.webmin.com)
WebMin vind ik zelf een fantatschie tool, het is leuk om er mee te spelen, en zeker voor beginnelingen /newbie's is het wel makkelijk. Persoonlijk duik ik toch liever in de die-hard config file's....denk toch dat dat iets relexter & beter gaat.

Of er zoiets voor Windows is, geen id. Zullen denk ik wel een aantal tooltjes zijn maar alles in een word moeilijk denk ik. Zeker omdat je altijd functies mist, zelf een proggie schrijven zou ideaal zijn. (niet dat ik zo iets kan programmeren, meer kleine tooltjes moet toch lukken.

edit| aanpassing menning, was niet helemaal duidelijk

Verwijderd

Webmin zuigt, met apache kun je eigenlijk niets doen in webmin, zelfs geen virtualhost toevoegen oid. Bovendien verneukt het je config files aardig.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op vrijdag 26 januari 2001 11:18 schreef [nielsonline] het volgende:
Webmin zuigt, met apache kun je eigenlijk niets doen in webmin, zelfs geen virtualhost toevoegen oid. Bovendien verneukt het je config files aardig.
Heb mijn mening in vorige reactie even aangepast, werd mischien beetje verkeerd begrepen.

De config files krijgen wel een iets wat andere /rommeligere & vollere indeling maar "het" werkt wel. En zoals eerder gezegd voor ieamand die niet snel in de config files wil rommelen of er geen verstand van heeft is het ideaal.

• tiguan
  • Nu online
Allemaal leuk en aardig. Maar tot nu toe nog steeds geen antwoord op mijn vraag :'(
Pagina: 1