Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[auto] Wat koop ik voor ong. € 6000 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 778 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-11 21:11
Na jaren in een opgepepte Renault Clio 16v gereden te hebben, staat deze op het punt om verkocht te worden.
Daarnaast rij ik op dit moment in een simpele Ford Fiesta 1.0 uit '93, om gewoon naar me werk te komen (maar 36km per dag).

Met de Renault was het wel leuk om naar bijv. Zuid-Frankrijk te rijden voor de zomer-vakantie, maar met de Ford zie ik dit niet zitten.

Ik ben in ieder geval op zoek naar een leuke auto voor een bedrag van om en nabij de 6000 euro.
Ik wil als maximum denk ik de 7000 aanhouden (liever niet)

Nu heb ik wel wat modellen in mijn hoofd:

Seat Ibiza ? (ze worden genoeg aangeboden, dus keuze genoeg)
VW Polo ? (het model vind ik gewoon wel leuk, maar op zich wel redelijk klein)

Welke modellen/merken iig niet:
Opel (ben gewoon niet zo'n fan van dit merk, dus liever achterwege laten)
Daewoo/Kia etc.

Wat ik er met name mee wil doen, zijn de dagelijkse dingen:
Naar me werk gaan, (op dit moment dus maar 36km, maar wat wel binnen een half jaar meer zou kunnen worden) boodschappen doen, (een leuke kofferbak is dan enigzins wel makkelijk) vriendin moet er goed in kunnen rijden :o , de auto moet zonder problemen een beetje leuk/vlot over de snelweg kunnen rijden (dus een auto die maar max. 140 kan is geen optie)

De tijd van een snellere opgefokte auto is voorbij, nu moet er een leuke, betrouwbare auto komen, die wel enigszins wat inhoud heeft, zowel motorisch als inhoudelijke ruimte. (= alles meer dan een Ford Fiesta) Ook moet het niet zo wezen dat het onderhoud, wat zelf gedaan zal gaan worden, zo onmogelijk wordt gemaakt dat het door bijv. een garage gedaan dient te worden.

We redden ons nu natuurlijk prima in de Ford Fiesta, maar dat ding heeft ze'n beste tijd gehad.

Wat zouden jullie doen met een bedrag van rond de € 6000, en waarom zou je voor een bepaalde auto kiezen ?
Het is voor gebruik door 2 personen en het bouwjaar zo rond de 1998-2000 met het liefst een km. stand van rond de 100.000 lijkt me.

Het zal onze enige auto worden.

[ Voor 22% gewijzigd door Hoyden op 31-05-2006 11:56 . Reden: Diverse toevoegingen ]

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:42
Alfa 156 :Y)

Betrouwbaar, mooi design, en uitermate goede rijeigenschappen :)

[ Voor 74% gewijzigd door ephymerous op 31-05-2006 11:29 ]

XXXVI

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Welk bouwjaar moet de auto ongeveer zijn? Voor 6000 euro kan je een antieke BMW kopen maar ook een redelijk recente auto uit bv 1998 ofzo
ephymerous schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 11:28:
Alfa 156 :Y)

Betrouwbaar, mooi design, en uitermate goede rijeigenschappen :)
en heeeel goedkoop aan te komen omdat ze door de gigantische afschrijvingen geen drol waard zijn 2ehands

[ Voor 53% gewijzigd door Gunner op 31-05-2006 11:30 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Hoyden
Een "antiek" auto'tje is niet wat ik zoek.

Het moet gewoon een redelijk recente auto zijn, zo ongeveer niet ouder dan zeg maar 6-7 jaar ofzo :)

[ Voor 17% gewijzigd door Hoyden op 31-05-2006 11:39 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Jouw criteria ingevuld hebbende op Autotrack.nl kom ik in de categorie Alfa Romeo 145/146 uit, of Fiat Punto

Voor de rest heel veel Deawoo of Daihatsu.

Voor de rest heb je wel hoge criteria maar laag budget IMHO, of je moet van dit soort kleine gebakjes houden ;)

[ Voor 54% gewijzigd door Gunner op 31-05-2006 11:40 ]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11 22:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Voor 6000 euro krijg je te veel om op te noemen. Kijk eens op www.autotrader.nl en geef wat eisen in: bouwjaar, opties, brandstof, merk.
Mijn auto kun je ook krijgen voor 6000 euro. :P

Signatures zijn voor boomers.

• Hoyden
Gunner schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 11:35:
Jouw criteria ingevuld hebbende op Autotrack.nl kom ik in de categorie Alfa Romeo 145/146 uit, of Fiat Punto

Voor de rest heel veel Deawoo of Daihatsu.

Voor de rest heb je wel hoge criteria maar laag budget IMHO, of je moet van dit soort kleine gebakjes houden ;)
Ik denk zelf dat er voor dit bedrag toch wel genoeg is te krijgen ?
Kijk, ik ben niet op zoek naar een auto voor 4 personen ofzo, of die 200km/u over de snelweg kan blazen.

Laat ik eens zeggen dat ik een model als een Ibiza als model wil aanhouden, zoiets als dat zeg maar. Iets groter, iets kleiner.
1.4 of 1.6 inhoud , dan lijkt me meer dan voldoende.

Tuurlijk zijn er sites als autoweek en autotrader , maar meningen van personen met daarbij argumenten zijn altijd beter natuurlijk.
Zo niet, dan moet ik het zelf uitzoeken ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Hoyden op 31-05-2006 11:44 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Er is wel genoeg voor te krijgen. Ik krijg 3500 resultaten terug op Autotrack. Misschien is het handiger dat je daar zelf gaat kijken want wij kunnen moeilijk voor jou inschatten wat jij een leuke auto vind.

Zoals ik al zei, veel kleine Fiatjes, Alfa en dan heb ik nog niet eens de hele lijst doorgewerkt.

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
mooie 306GTI/XS ? >:)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hij wil een auto nieuwer dan 2000. Lijkt me niet dus.

Een VW polo kan je je geen buil aan kopen. De spoeling is wel erg dun als ik die criteria nogmaals invoer op Autotrack en dan VW Polo. 4 stuks welgeteld.

Seat Ibiza is ook wel okay, vind er totaal 8, dus ik mag wel zeggen dat je eisen wat aan de hoge kant liggen toch i.c.m met je budget?

[ Voor 50% gewijzigd door Gunner op 31-05-2006 11:50 ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:53

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Als je tevreden bent met Ford kun je misschien naar een Focus kijken? Ligt heerlijk op de weg. Als je veel kofferruimte nodig hebt kun je voor de station gaan, al is die een stuk minder mooi (zwak uitgedrukt :P )

Een 1.6 trend (stuggere vering, voorstoelen waar je niet van af glijdt in een bocht etc.) uit 99/00 met airco etc. moet je makkelijk kunnen halen met €6000 lijkt me zo.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Hoyden
Die tijd is geweest ;)
Gizz schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 11:50:
Als je tevreden bent met Ford kun je misschien naar een Focus kijken? Ligt heerlijk op de weg. Als je veel kofferruimte nodig hebt kun je voor de station gaan, al is die een stuk minder mooi (zwak uitgedrukt :P )

Een 1.6 trend (stuggere vering, voorstoelen waar je niet van af glijdt in een bocht etc.) uit 99/00 met airco etc. moet je makkelijk kunnen halen met €6000 lijkt me zo.
Dat zijn wel degelijke leuke modellen ja.
Kijk, het is niet zo dat ik een groter kofferruimte nodig heb hoor, als de auto er maar 1 heeft waar iig iets in kan (dus niet zoals een Smart ofzo)

[ Voor 71% gewijzigd door Hoyden op 31-05-2006 11:53 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Makkelijk? Autotrack vind er twee :X

Bouwjaar op 1999 gezet; worden het er drie.

[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 31-05-2006 11:52 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ruimte, comfort, laag verbruik, redelijk recent? Dan roep ik zeer eenvoudig: Opel Vectra, Volvo V40/S40 of een Golf.

Betrouwbare en redelijk waardevaste auto's, goede basis-uitrusting en als je een diesel pakt (wel een 2.0 voor de Opels en geen SDI voor Golf) lach je je ook nog kapot qua brandstof-kosten.

@hierboven: geen idee wat "inhoudelijke ruim" voor moet stellen maar wagens als een Ibiza of 145 voldoen hier in mijn ogen niet aan. Sowieso de achterbank vind ik krapjes als je volwassen passagiers meeneemt en ook de koffer laat te wensen over qua inhoud.

[ Voor 31% gewijzigd door MAX3400 op 31-05-2006 11:54 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:19
Honda Accord 2.0 of 1.8?

Normale sedan met goede rij-eigenschappen en betrouwbare techniek. Imo een erg fijne auto :)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

MAX3400 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 11:52:
@hierboven: geen idee wat "inhoudelijke ruim" voor moet stellen maar wagens als een Ibiza of 145 voldoen hier in mijn ogen niet aan. Sowieso de achterbank vind ik krapjes als je volwassen passagiers meeneemt en ook de koffer laat te wensen over qua inhoud.
Ik probeer binnen het budget van TS wat te zoeken. Alleen denk niet dat je super ruime wagens gaat vinden voor dat geld en met die eisen. De auto's die jij noemt zijn niet eens te vinden voor 6000 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 31-05-2006 11:57 ]

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

De TS heeft het over boodschappen, nou ik kan je vertellen, je kan echte wel boodschappen kwijt in een ibiza/145 etc. :) (rij zelf ibiza namelijk)

• MAX3400
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gunner schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 11:57:
[...]

Ik probeer binnen het budget van TS wat te zoeken. Alleen denk niet dat je super ruime wagens gaat vinden voor dat geld en met die eisen. De auto's die jij noemt zijn niet eens te vinden voor 6000 euro.
Ik kom net van verschillende grote auto-sites af en "mijn auto's" zijn zeker wel te vinden voor 6 ruggen, zowel de gewone als stations met minder dan 150K op de teller en bouwjaar vanaf 2000.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Volvo V40 (Benzine, BJ min 1999, max 6100 euro) kon ik niet vinden en aangezien TS geen Opel wou heb ik daar niet op gezocht (Autotrack).

Een Golf met voor max 6200, BJ 2000 Benzine kon ik OOK niet vinden. Ben ik nu gek of niet?
thejoker80 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 11:59:
De TS heeft het over boodschappen, nou ik kan je vertellen, je kan echte wel boodschappen kwijt in een ibiza/145 etc. :) (rij zelf ibiza namelijk)
Tuurlijk. Het is ook pure onzin dat het niet zou kunnen.
sorted.bits schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 12:04:
[...]
Lol, dream on. Die dingen van dat bouwjaar zijn nog minstens 8.000 waard.
Gelukkig. Dacht al even dat ik niet goed gezocht had.

[ Voor 89% gewijzigd door Gunner op 31-05-2006 12:07 ]

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 13:21

• Hoyden
Gunner schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 12:03:
Volvo V40 (Benzine, BJ min 1999, max 6100 euro) kon ik niet vinden en aangezien TS geen Opel wou heb ik daar niet op gezocht (Autotrack)

[...]

Tuurlijk. Het is ook pure onzin dat het niet zou kunnen.

[...]

Gelukkig. Dacht al even dat ik niet goed gezocht had.
Misschien heb ik mijn wensen wat overtrokken.

Let wel, we redden nu alles met een Ford Fiestatje.. Daar past op zich alles in, maar iets groter is wel gewenst.

Een kleine samenvatting: Gewenst bouwjaar >98 tot heden :)
Compact tot middenklasse, ong. 100.000km
Om en nabij de 1400-1600cc
3-4-5 deurs geen voorkeur.

Ik weet dat het erg persoonlijk is wat leuk is, maar toch probeer ik via dit topic wat te bereiken :o

[ Voor 23% gewijzigd door Hoyden op 31-05-2006 12:10 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Sja, leg mij maar eens uit wat er mis is met een Opel...
Mijn pa rijd al zijn hele leven Opel (naja op een enkele uitzondering na dan).
Heeft een Rekord gehad (in puin gereden afaik), een Ascona (werd te klein), Kadett (en toen kwamen de leasewagens), een paar (stuk of 3 geloof ik) Astra stations (lease) en nu een Vectra station.
En nee, ze zijn niet om problemen de deur uit gegaan. De meeste waren lease wagens van de baas. Die zaten gewoon X jaar op contract.

Mijn mams heeft een Corsa van '87 gehad, maar die moest na 17 (waarvan 12 in haar bezit) jaar de deur uit omdat er wat balken waren gaan roesten. Ding stond veel stil voor de schuur. Ze reed niet zo gek veel met dat ding. Dus dan is het ook niet zo gek dat er wat aan roest. Verder fijn wagentje. Starten en gaan.

Zelf wil ik voor een Tigra gaan als ik een RBW heb. Vind het gewoon een prachtige wagen.

Heb Opels altijd al goede autos gevonden. Nog nooit serieuze problemen meegemaakt.

Maja, je zou voor een Mitsubishi Lancer kunnen gaan ofzo. Ook leuke wagens.
Mijn neef heeft er nog een te koop staan (5deurs, 1.3l, bordeaurood), ruim binnen je budget.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

sorted.bits schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 12:04:
[...]
Misschien was ik iets te specifiek met betrekking tot de trend uitvoering, maar als je daar een beetje soepel mee omgaat is er een hoop te vinden.

Wat ik bijvoorbeeld vind op autotrader:

1.6 Ambiente, 99, met airco €5500
1.6 (type onbekend?) 99, met airco €6250 en 1 voor €6750

Zonder airco zit je vrijwel altijd onder de €6000.

Minstens €8000 lijkt me erg veel.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Rev!
  • Niet online
Gunner schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 11:48:
[...]

Hij wil een auto nieuwer dan 2000. Lijkt me niet dus.

Een VW polo kan je je geen buil aan kopen. De spoeling is wel erg dun als ik die criteria nogmaals invoer op Autotrack en dan VW Polo. 4 stuks welgeteld.

Seat Ibiza is ook wel okay, vind er totaal 8, dus ik mag wel zeggen dat je eisen wat aan de hoge kant liggen toch i.c.m met je budget?
http://koopjes.marktplaat...UJeyp1J0aHijP18Y9y7p&df=1

nog net dus ;)

• Hoyden
McKaamos schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 12:14:
Sja, leg mij maar eens uit wat er mis is met een Opel...
.
Het heeft verder geen zin om hier te gaan uitleggen hoe en waarom, maar ik ben gewoon geen fan van Opel, en wil er daarom ook geen eentje aanschaffen, hoe goed en degelijk een Opel dan ook kan zijn.

Een leuke Mitsubishi is natuurlijk ook wel wat, qua betrouwbaarheid natuurlijk top.

Verwijderd

Als hyundai niet onder deawoo/kia etc valt, mss een elantra?
Dan heb je voor die prijs een deftige auto die tenminste geen stekkedoosje is (zoals een polo/clio...) en toch deftig rijdt.
Waarom hyundai?
1) Rijd zelf al een dik jaar met een hyundai (pony'tje uit ergens begin jaren 90, 1300cc'tje) rond, en die auto's zijn echt veel beter dan je op het eerste gedacht zou verwachten. In tegenstelling tot wat veel mensen zeggen van slechte zithouding, kan je met die auto in 1 keer naar frankrijk (mulhouse, tegen zwitsersland op) zonder achteraf iets te voelen in je rug, en dat aan een snelheid van 140 op de autoroutes (wat voor zo'n oud kraam met 50pk toch redelijk veel vragen is). Die elantra is een 1600 met 100 pk, dus wel een stukje sterker, dus die kan het zeker aan.
2) 2dehands ibiza's heb je veel kans dat die van een sjonnie geweest is, en dat je dus een afgeleefd en volledig opgereden auto'tje krijgt, waar je last gaat krijgen van de motor. 6 jaar geleden kochten nog enkel bompa's (met enkele uitzonderingen dan) zo'n hyundai, dus die autotjes zijn helemaal niet opgereden.

Qua onderhoud vallen die dingen heel goed mee, degene waarmee ik rijdt krijgt 1 keer per jaar een klein onderhoud, 1 keer per 2 jaar een groot onderhoud (aantal kilometers kan ons niet schelen, juist voor de keuring gaat die even binnen), en er zijn nog nooit ergere kosten aan geweest dan bougies/bougiekabels 1 keer/dopje van de naftetank verloren en andere kleine zelfveroorzaakte kosten...

edit: en ik zou mijn rijstijl als uitermate sportief/naar streetracing toe beschrijven (uiteraard binnen de grenzen van mijn karretje), en toch blijft de onderhoud/herstellingen zo laag, terwijl je qua wegligging enzo een auto hebt die je perfect aanvoelt tot waar je kan gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 12:25 ]

• Maasluip
  • Laatst online: 22-11 22:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Gunner schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 12:03:
Volvo V40 (Benzine, BJ min 1999, max 6100 euro) kon ik niet vinden en aangezien TS geen Opel wou heb ik daar niet op gezocht (Autotrack).

Een Golf met voor max 6200, BJ 2000 Benzine kon ik OOK niet vinden. Ben ik nu gek of niet?
Kijk dan maar eens op www.autotrader.nl. Goed, je vindt er geen tientallen (sterker nog: op één hand te tellen), maar ze zijn er wel O-)

Maar ik denk dat dat ook een beetje hoog gegrepen is. Zoek eens zonder modelbeperking en maak daar je selectie op.

Signatures zijn voor boomers.

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11 16:38

EraZor

Don't mention the war

Golfje 4 TDI uit '99-'00. Wel wat meer km's op de teller voor dat geld, maar moet kunnen met een diesel

(ik heb voor mijnex-lease golf IV TDI110 nog geen 5000 e neergeteld... met 150K op de teller.)

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:21

Zewatanejo

Fine Thanks!

Ik heb pas geleden een volvo S40 (1.8) gekocht voor €6250,-

- Bouwjaar 1998
- Kilometerstand 213.000
- Climatcontrol
- Leren bekleding
- LPG G3

De auto rijdt fantastisch, heeft wel redelijk wat kilometers op de teller, maar kan nog zeker 150.000 kmmee (kleppen zijn hydraulisch)
ik ben super blij met de LPG installatie en omdat het een G3 instalatie is valt de wegenbelasting ook wel mee.
Volgens mij zal ik nooit meer een auto kopen zonder leren bekleding want dat is een verademing, net zoals de climatcontrol.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

wat mitsubishi's betreft is de galant van 98> ook wel leuk, alleen wat groot.

Honda Civic is natuurlijk ook een leuk wagentje

verder al genoemd een focus :)
persoonlijk had ik geen Golf gekocht ivm de hoge prijs 2e hands (dat ik niet zo gek van VW ben is wat anders ;) )

Verwijderd

Een dikke vette Citroen BX natuurlijk! Super wagen. Speciaal voor de boodschappen, geen last van drempels met die hydraulische hoogteverstelling. Hebben er zelf 1 gekocht met die vriendengroep van ons, met 60 de strontbak in was voor dat ding niks, niet kapot te krijgen. Dak eraf slijpen en een hele mooie cabrio! Wat wil je nog meer. Uitlaat stak op een gegeven moment aan de voorkant eruit, lastig rijden, maar zeker niet onmogelijk. (wel herrie).. Toen vonden we hem genoeg "gepimpt", en maakte toch wel veel herrie. Moesten er op de sloop voor betalen om hem weg te brengen, dus iemand gooide maar zand in de tank >:) ... (ps: motorkap eraf, gaskabel kapot, moest door de linkerzijraam van het portier gas geven, uitlaat kwijt, dak eraf, Hydrauliek niet kapot te krijgen...)

Schone wagen :9~
straffe_hendrik schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 16:04:

- Bouwjaar 1998
- Kilometerstand 213.000
- Climatcontrol
- Leren bekleding
- LPG G3

De auto rijdt fantastisch, heeft wel redelijk wat kilometers op de teller, maar kan nog zeker 150.000 kmmee (kleppen zijn hydraulisch)
ik ben super blij met de LPG installatie en omdat het een G3 instalatie is valt de wegenbelasting ook wel mee.
Volgens mij zal ik nooit meer een auto kopen zonder leren bekleding want dat is een verademing, net zoals de climatcontrol.
Dat is mijn auto :( Kun je me bellen als ie weg gaat? (anders koop ik nog eens een uitgebreide V40...

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:26

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 16:58:
Een dikke vette Citroen BX natuurlijk! Super wagen. Dak eraf slijpen en een hele mooie cabrio! Wat wil je nog meer. Uitlaat stak op een gegeven moment aan de voorkant eruit, lastig rijden, maar zeker niet onmogelijk. (wel herrie).. Toen vonden we hem genoeg "gepimpt", en maakte toch wel veel herrie. Moesten er op de sloop voor betalen om hem weg te brengen, dus iemand gooide maar zand in de tank >:) ... (ps: motorkap eraf, gaskabel kapot, moest door de linkerzijraam van het portier gas geven, uitlaat kwijt, dak eraf, Hydrauliek niet kapot te krijgen...)
Heiligschennis :(

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Antiek zeg maar gerust ;)... Wat een baggerbak was dat zeg...

Verwijderd

Ik heb pas een skoda octavia gekocht voor ongeveer dat geld.
die is voor overname beschikbaar omdat ik graag blijf wisselen tussen auto's maar dat terzijde

Hij heeft nu 142500 gelopen rijdt op benzine (gemiddeld 1:11 met redelijk veel stadsverkeer) loopt max 173km/h 4 deurs ENORME kofferbak en lekker duits van binnen.

Ik vind het een mooie auto dus als je veel auto vorr je geld wilt moet je daar maar eens aan denken

• Rev!
  • Niet online
me oom heeft btw een laguna uit 2001 gekocht met alle luxe behalve leer(1.8 16v) met 130.000 op de teller voor 4500, en de laguna fase 1 is zeer betrouwbaar... heb er zelf nu ook 1 uit 94, en rij elke dag ~220 kilometer.
ook het overwegen waard denk ik?

[ Voor 10% gewijzigd door Rev! op 01-06-2006 17:11 ]

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-11 16:11
Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 17:05:
[...]

Antiek zeg maar gerust ;)... Wat een baggerbak was dat zeg...
Wil je echt een goede BX kopen, mag je gerust 6000 pleuris rekenen. Zelf ben ik ook een anderhalf jaar Citroën rijder, en ga zeker weer een kopen nu de kosten er bij mijn ZX aan zitten te komen.

Nu heb ik een ZX, heerlijke bak, geen stuurbekrachting echter (spierballen!) en nu op zoek naar een Xantia van ongeveer rond de 2000 euries. Is wel een beetje zoeken een echt goed exemplaar te vinden, maar helemaal niet onmogelijk. Misschien iets voor de TS. Heb je voor weinig een royale auto welke niet een belachelijk hoog verbruikt heeft en ook flink doorrijdt, want ondanks dat ze niet een sportief imago hebben rijen Citroëns lekker door.

Ik zeg, ga voor een knappe Xsara of Xantia.

• Hoyden
Op zich heb ik wel wat modellen gezien, dit is wat ik o.a. gezien heb:

Mazda 323 fastbreak (bj zo rond de 1999)
Seat Ibiza diverse modellen
Peugeot 306 / 206
Citroen Xsara ?
Honda Civic 3drs hatchback (bj zo rond de 98/99)

Tis iig reuze moeilijk om de keuze klein te houden..

• Shaggy
  • Laatst online: 20-11 20:51

Shaggy

Misantroop pur sang

Als je serieus aan het kijken bent naar een goede betrouwbare wagen met weinig km's kijk dan eens naar een Peugeotje 206.

Ik heb net een nieuwe 206SW besteld, en mijn 206 uit 2000 met 49K was nog altijd een 6000 euro inruil. Ik denk dat je voor dat geld en iets meer een hele leuke wagen kunt kopen met weinig km.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1ebc1eb08b6073618937290e72b49ee2/full.jpg

Vind persoonlijk de 206 erg fijn rijden, zuinig toch best ruim ( heb 1 kind en 2 honden, past allemaal ) En je krijgt er echt alles in mee qua boodschappen. Daarom ben ik nu overgestapt naar de SW versie ( station ) gewoon net wat groter voor onze wensen, en goed betaalbaar.
Ik ben 1.90 en pas er goed in. Nooit problemen gehad, geen stukken niks. in 6 jaar tijd alleen 2 banden, en nieuwe remblokken. Geweldig, goedkoper kan je bijna niet rijden.

AutoTrader search: Peugeot 206

Succes met je keuze.

[ Voor 25% gewijzigd door Shaggy op 01-06-2006 21:08 ]

Making an ass of myself since the 70's

• Red devil
  • Nu online
Voor 6000 euro?

Je wilt natuurlijk een veilige auto, dus wil je een volvo.
Je wilt een auto met wat pit, dus neem je 1 die 0-100 @ <10sec doet.
Je wilt een auto met redelijk wat ruimte, je neemt een sedan
Je wilt een auto met niet teveel kms, een volvo gaat ontzettend lang mee
En als laatste, je wilt een auto die betrouwbaar is, dus neem je een Volvo s40!

Veiligheid
Pittige auto
ruimte
weinig kms
betrouwbare auto
(op plek 15, na alle aziatische auto's)

Check autotrader, genoeg volvo's voor minder dan 6000 euro. Heb zelf ook een 2.0 uit 97, en hij bevalt me uitstekend, denk er zelfs over na om er gas in te laten zetten.

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/6/bcc8ca7013a8e33c9d5de84eeafd4546.jpg

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:36

Wok

Dakloos...

Als je 6 tot 7 mille te besteden hebt voor een auto, is de markt inderdaad erg groot. Vervolgens komt daar nog eens bij dat de TS niet echt modelspecieke eisen stelt en geen merkvoorkeur heeft... Hoeveel keuze wil je hebben? :P

Het is daarom denk ik handig om te kijken naar de maandelijkse kosten die je kunt/wilt besteden aan een auto. Denk daarbij aan bedragen voor belasting, verzekering, brandstof, onderhoud en afschrijving. Qua brandstof zal de keuze zeer waarschijnlijk gewoon op benzine uitkomen, aangezien het er niet op lijkt dat TS veel km's zal rijden (pakweg 50km per dag). LPG G3 is dan misschien nog een optie, maar dan moet je de eis van ~100.000km laten vallen. Persoonlijk ben ik trouwens van mening dat de km-stand tegenwoordig niet echt van doorslaggevend belang meer hoef te zijn bij aankoop van een auto. Die 'psychologische grens' van 100.000 dateert nog uit de jaren '80. Toen werden dergelijke auto's per definitie als 'op en versleten' aangemerkt (zonder steekhoudende argumenten trouwens). Tegenwoordig draait zelfs een benzinemotor moeiteloos 250.000km :)

Dus... zet de gewenste kosten eens op een rijtje. Op basis van die criteria i.c.m. je verdere eisen kan dan een concrete schifting worden gemaakt in het aanbod :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Verwijderd

Red devil schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 23:17:
Voor 6000 euro?

Je wilt een auto met wat pit, dus neem je 1 die 0-100 @ <10sec doet.
Je wilt een auto met redelijk wat ruimte, je neemt een sedan
Je wilt een auto met niet teveel kms, een volvo gaat ontzettend lang mee
En als laatste, je wilt een auto die betrouwbaar is, dus neem je een Volvo s40!

Veiligheid
Pittige auto
ruimte
weinig kms
betrouwbare auto
(op plek 15, na alle aziatische auto's)

Check autotrader, genoeg volvo's voor minder dan 6000 euro. Heb zelf ook een 2.0 uit 97, en hij bevalt me uitstekend, denk er zelfs over na om er gas in te laten zetten.

[afbeelding]
Gast, wel eens naar het verbruik gekeken? 1:7-8 in de stad :S Op papier... Haal je dus nooit... Da's echt ziek veel.

Maar voor de rest wel eensch, goede degelijke auto voor heel weinig geld.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Red devil schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 23:17:
Voor 6000 euro?

Veiligheid
Je linkt nu naar het model uit 2004, dat lijkt me wat optimistisch voor €6000 :P
Eén model ouder zit je meteen met veiligheid uit 1997. 4 sterren, wat niet overdreven goed is vergeleken met iets kleinere auto's (zoals de focus) uit 1999/2000 denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Gizz op 02-06-2006 00:08 ]

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:37

Klippy

Still Game

Volgens mij moet je gewoon zelf eens gaan rondkijken wat je mooi vind. Voor dat geld zijn er zoveel auto's te koop die denk ik allemaal net zo goed zijn.

Ik ben zelf de laatste tijd op de uitkijk voor een Nissan Primera vanaf 2000 voor pa. Of misschien een recente Almera. Die rijd nu al zo veel jaar Nissan dat hij daar het liefst bij blijft. Kan ik ook wel begrijpen want wij hebben die auto vaak nodig en dan gaat het om instappen, starten en wegrijden. De enige keer dat je over de staat van de auto nadenkt is om te tanken en als hij voor een beurt gaat bij wijze van spreken. En daar zijn we inmiddels wel mee vertrouwd geraakt bij onze garage, Nissan dealer dus, waar hij al 30 jaar ofzo komt en vandaar ook liever hetzelfde merk.
Onze Sunny staat nu binnen 2 weken op 270.000 kilometer met alleen normaal onderhoud en een nieuwe waterpomp en die toont nog geen tekenen van ouderdom onder de kap, 't is meer omdat hij wat lakschade heeft en de eerste tekenen van roest op 2 platsjes beginnen te komen dat hij er binnen een paar maanden uit gaat dan wat anders. Mag ook wel voor een auto van 13 jaar.
Kortom een merk waar ik wel vertrouwen in heb. Zwaar ondergewaardeerd vaak omdat ze niet altijd de meest flitsende modellen maakten, maar de Primera vanaf 2000 vind ik toch wel heel aardig (voor pa dan).

Kijk zelf meer naar een 1.8 van rond de 8.000 euro, maar met wat zoeken zijn ze (zeker particulier) als 1.6 voor rond de 6.500 te vinden van bouwjaar 2000 of 2001.
Voor 7.000 heb je denk ik een mooi exemplaar waar je jaren plezier van hebt denk ik. Wel ietsje boven budget dan, maar ik denk zelf dat je dat geld wel eruit haalt qua ondershoudskosten, zelfs als je het zelf doet.
Technisch ook niet zo heel ingewikkeld, maar wel betrouwbaar en er past best nog wel wat in.
Deze bijvoorbeeld maar das een beetje lelijke kleur :P Goed je zal er geen tuningsshow mee winnen, maar dat was ook niet de bedoeling.
Of een 3 drs Almera Die oogt toch wat sportiever en die 1.5 is best een redelijke motor qua verbruik en vermogen. De 4 deurs daarvan is een beetje seniorenbak imo :p

Zou trouwens zelf denk ik liever voor een auto gaan met 100.000 kilometer gaan van 5 jaar oud dan een met 40.000 van die leeftijd.
De eerste heeft vaak veel meer rustige kilometers gemaakt, veel snelweg, weinig stad.
Dat merk ik ook aan onze auto die 270.000 doet met de originele uitlaat bij 20-24.000 km per jaar terwijl de andere om de 2 jaar een nieuwe moet hebben omdat daar alleen wat boodschappen mee worden gedaan.

Ik ben trouwens best auto-n00b, maar goed dat zijn mijn ervaringen :)

Het enige merk waarvoor ik pa de Nissan dealer zou laten verlaten zou een Volvo zijn, maar hij wil geen S40 dus dan houd 't al snel op. En die zijn ook wat boven je budget denk ik.

[ Voor 12% gewijzigd door Klippy op 02-06-2006 00:45 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Hoyden
De volvo is wel erg zwaar, wat dus ook weer hogere kosten met zich meebrengt.

Ik zal me keuze toch wat beperkter moeten maken door bepaalde gewichten e.d. mee te nemen.
Ook ben ik aan het kijken naar een goede VW Golf 1.6 oid.
Het is wel een auto die je erg veel ziet, maar waar er veel van zijn, en deze blijven hun waarde ook houden.

Moeilijk, moeilijk..

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:21

Zewatanejo

Fine Thanks!

SandeR schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 08:24:
Volvo is een zware auto en het verbruik gaat dan zeker mee tellen. Een reden dus om een volvo op LPG (G3) te rijden. ik rijd met een volle tank LPG (50 liter = 25 euro) zo'n 550 kilometer.
De motoren van volvo zijn hier zeer goed geschikt voor LPG. Een zware auto heeft imo een fijne wegligging.

Voor mij staat het simpel weg vast.. een volvo is de way to go..

Wat zeg ik... ik heb er al één..... :P

[ Voor 8% gewijzigd door Zewatanejo op 02-06-2006 08:52 ]

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• Red devil
  • Nu online
Gizz schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 00:07:
[...]

Je linkt nu naar het model uit 2004, dat lijkt me wat optimistisch voor €6000 :P
Eén model ouder zit je meteen met veiligheid uit 1997. 4 sterren, wat niet overdreven goed is vergeleken met iets kleinere auto's (zoals de focus) uit 1999/2000 denk ik.
Oh ja shit, idd hij heeft 4 sterren. Verkeerde link gebruikt.
Maar NCAP zegt natuurlijk niet alles. Ik weet wel 100% zeker dat een Volvo uit 97 met 4 sterren alsnog veel veiliger is dan een Focus uit 1999/2000.
Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 23:49:
[...]

Gast, wel eens naar het verbruik gekeken? 1:7-8 in de stad :S Op papier... Haal je dus nooit... Da's echt ziek veel.

Maar voor de rest wel eensch, goede degelijke auto voor heel weinig geld.
Dude, wie heeft er nou exact hetzelfde model? Ik rijd voornamelijk stad/ring verkeer met 1 km snelweg met redelijk wat stoplichten. Met een redelijk pittige rijstijl zit ik niet onder de 1:10.
Met lange afstanden haal je wel 1:12/13, mede dankzij de cruise control.
SandeR schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 08:24:

Ik zal me keuze toch wat beperkter moeten maken door bepaalde gewichten e.d. mee te nemen.
Ook ben ik aan het kijken naar een goede VW Golf 1.6 oid.
Het is wel een auto die je erg veel ziet, maar waar er veel van zijn, en deze blijven hun waarde ook houden.Moeilijk, moeilijk..
In de prijs-klasse auto's van 6000 euro zou ik me niet meer druk maken over restwaarde. Zo'n auto heeft al behoorlijk wat afgeschreven, die ga je nu gewoon grotendeels afrijden. De s40 is geen lichte auto, maar zit nog wel net in de <1250 klasse. Daarbij, kijk eens naar de wat nieuwere kleinere auto's van 99/00, die zullen bijna allemaal in dezelfde category zitten. Je hebt het over hogere kosten, dan moet een auto die als betrouwbaar bekend staat je toch als muziek in de oren klinken?
Anders neem je er 1 op LPG g3, rijd je lekker goedkoop.

Verwijderd

Volvo is erg betrouwbaar.Volvo heeft vaak prijzen gekregen voor veiligste auto en dergelijke. Ook argument om gas te gaan rijden is zeker waar. En daarnaast vind ik dat je aan bijvoorbeeld een S40 of zeg zelfs, wanneer binnen je budget, een V40 een erg sjieke auto is. Nog steeds. Ik ben zelf erg BMW fan als het om auto's gaat, zou graag een mooie auto hebben. Maar mijn criteria is toch dat het gewoon een vervoersmiddel is om van A naar B te komen. Een leuke auto is dus mooi, maar veel geld ga ik er niet aan uit geven. Volvo staat voor veilig rijden, comfortabel rijden en een vrij hoge luxe in de middenklassemodellen.

Verwijderd

Vriendin heeft na lang zoeken een Peugeot 206 gekocht voor 5500 euro.
Was eentje van 2000 en kwa moteur een 1.1 naft. Verbruik was weinig, zag er nog supergoed uit, niet al te veel opties die stuk kunnen gaan en was ruim genoeg voor ons. Auto zou dienen voor haar werk en voor op verlof te gaan naar zuid-frankrijk.
Auto reed dus super naar zuid-frankrijk, alleen in de ardennen was het tegen 90 soms maar das niks, zijn op verlof é. Voor de rest constant 120km/u naar ginder gereden.
Ginder is wel de uitlaat losgekomen (roest) maar zijn daar naar een andere peugeot garage gereden in perpignan en daar hebben ze dan een nieuwe uitlaat geplaatst. Werd allemaal geregeld tussen de garages en we zijn nog vlotter naar huis gereden. Eenmaal thuis is de wagen onmiddellijk terug nagezien of alles in orde was en dat was zo dus alles in orde.
Verzekering voor die wagen is ook weinig dus niet dan voordelen en je geraakt er overal mee.

Als je toch iets anders wil kijk eens naar leasingwagens. Kunnen soms wel koopjes tussenzitten.

• Hoyden
Ex-Lease wagens zijn natuurlijk altijd een gok. Ze hebben vaak wel hun beurtjes gehad, maar vaak is er wel erg ruig in gereden :P

Een 206 is zeker een leuke auto, en is zeker een optie, alleen zal de 1.1 iets te licht zijn :P

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10 19:25
Ik snap eigelijk niet goed waar je heenwil:? (ja na Frankrijk ;))
Wij kunnen toch niet beslissen wat voor een auto jij moet kopen? Bij een computer is dat wat anders, de inhoud moet goed zijn maar het doosje eromheen kan je kopen zoals je zelf wil. Maar een auto moet jou in het geheel ook aanstaan, en dat is ontzettend subjectief natuurlijk... Ik ben tevreden met mijn Suziki Swift 1.0, niet mooi, klein, maar wel erg voordelig: 120 euro belasting per jaar, 14 euro verzekering (WA plus) en 1:17 op benzine. Hiervoor had ik een VW Passat 1.8t, met alles erop en eraan. Die wagen wat natuurlijk ver superieur aan deze, maar het scheelt me nu ruim 100 euro per maand. Dat heb ik er graag voor over.

De enige raad die ik je kan geven is op autotrack een search doen tussen 2 bedragen, gewoon eens kijken wat voor modelletjes er voorbij komen...

[ Voor 28% gewijzigd door Rataplan_ op 02-06-2006 15:29 ]

Verwijderd

Red devil schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 09:23:
[...]

lbalba

[...]

Dude, wie heeft er nou exact hetzelfde model? Ik rijd voornamelijk stad/ring verkeer met 1 km snelweg met redelijk wat stoplichten. Met een redelijk pittige rijstijl zit ik niet onder de 1:10.
Met lange afstanden haal je wel 1:12/13, mede dankzij de cruise control.

[...]

lbablabla
Gast, die 2.0 motor zit bijna in iedere S40... Dat s hun best verkochte motor... Anyhow, die 1:10 halen 3 vrienden/kennisen van mij met die auto nooit in de stad. Misschien is jouw pittige rijstijl wel grandma like ;)

• Red devil
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 15:31:
[...]

Gast, die 2.0 motor zit bijna in iedere S40... Dat s hun best verkochte motor... Anyhow, die 1:10 halen 3 vrienden/kennisen van mij met die auto nooit in de stad. Misschien is jouw pittige rijstijl wel grandma like ;)
Doe voor de grap eens een search naar s40 auto's. Het zijn bijna alleen maar 1.8 liter motors. Heb niet voor niks zelf een half jaar gewacht voordat ik een 2.0 kon kopen met lage km-stand.
Mooi te weten dat het allemaal nog ruiger kan qua rijden, vindt het nl nu alllemaal snel genoeg gaan. Wellicht komt het omdat op 70 km wegen rijden toch niet zo super onzuinig is als ik dacht (ongeacht de vele stoplichten).

Verwijderd

Hoeveel wil je aan wegenbelasting kwijt? dus gewichtsklasse?

• Hoyden
Rataplan_ schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 15:26:
Ik snap eigelijk niet goed waar je heenwil:? (ja na Frankrijk ;))
Wij kunnen toch niet beslissen wat voor een auto jij moet kopen? Bij een computer is dat wat anders, de inhoud moet goed zijn maar het doosje eromheen kan je kopen zoals je zelf wil. Maar een auto moet jou in het geheel ook aanstaan, en dat is ontzettend subjectief natuurlijk... Ik ben tevreden met mijn Suziki Swift 1.0, niet mooi, klein, maar wel erg voordelig: 120 euro belasting per jaar, 14 euro verzekering (WA plus) en 1:17 op benzine. Hiervoor had ik een VW Passat 1.8t, met alles erop en eraan. Die wagen wat natuurlijk ver superieur aan deze, maar het scheelt me nu ruim 100 euro per maand. Dat heb ik er graag voor over.

De enige raad die ik je kan geven is op autotrack een search doen tussen 2 bedragen, gewoon eens kijken wat voor modelletjes er voorbij komen...
Ideeen opdoen, eventuele voor en nadelen te weten komen over auto's in dit prijssegment.
:*)
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 22:27:
Hoeveel wil je aan wegenbelasting kwijt? dus gewichtsklasse?
Ik woon wel in de duurste provincie qua wegenbelasting, maar ja.
Gewicht onder de 1150 indien mogelijk :)

[ Voor 12% gewijzigd door Hoyden op 02-06-2006 22:43 ]

Verwijderd

straffe_hendrik schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 16:04:

- Bouwjaar 1998
- Kilometerstand 213.000
- Climatcontrol
- Leren bekleding
- LPG G3

Denk zelfs nog wel meer, mijn 460 die ik voor mn s70 had deed ik weg met 370k op de teller en dat ding reed nog steeds perfect. En de enige luxe dat daar in zat was elektrische starter :+

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

SandeR schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 22:39:
[...]

Ideeen opdoen, eventuele voor en nadelen te weten komen over auto's in dit prijssegment.
:*)
Dan kun je ook de search gebruiken... er zijn genoeg auto topics geweest waar diverse modellen aan bod zijn gekomen.
Bovendien kun je ook op de site van autoweek een hele zooi reviews lezen van praktisch elk model en type.
Dus zoek bijv. 3 modellen uit die je leuk vind, verzamel er informatie over en ga dan gewoon auto's bekijken en proefritjes maken. :)

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

• Hoyden
Specht schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 11:10:
[...]

Dan kun je ook de search gebruiken... er zijn genoeg auto topics geweest waar diverse modellen aan bod zijn gekomen.
Bovendien kun je ook op de site van autoweek een hele zooi reviews lezen van praktisch elk model en type.
Dus zoek bijv. 3 modellen uit die je leuk vind, verzamel er informatie over en ga dan gewoon auto's bekijken en proefritjes maken. :)
Ja baas. :z
Ik laat me er verder niet over uit, maar de dagelijkse "GAME PC voor 600/800/xxx" € topics kunnen ook wel dicht want die vind je ook met de search, en iedere keer weer wordt er hetzelfde aangeraden.. :X :9

Daarentegen snap ik best hoe het werkt, en dat ik met dit topic niet zo heel erg veel geholpen zal worden, maar toch.

[ Voor 31% gewijzigd door Hoyden op 03-06-2006 16:02 ]

• Red devil
  • Nu online
SandeR schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 15:57:
[...]

Ja baas. :z
Ik laat me er verder niet over uit, maar de dagelijkse "GAME PC voor 600/800/xxx" € topics kunnen ook wel dicht want die vind je ook met de search, en iedere keer weer wordt er hetzelfde aangeraden.. :X :9

Daarentegen snap ik best hoe het werkt, en dat ik met dit topic niet zo heel erg veel geholpen zal worden, maar toch.
Niet zo heel erg veel geholpen? Het is je wel 5x aangeraden om een volvo s/v40 te kopen :+

• Hoyden
Red devil schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 16:23:
[...]

Niet zo heel erg veel geholpen? Het is je wel 5x aangeraden om een volvo s/v40 te kopen :+
Tis idd een leuke auto, maar wel enigzins aan de zware kant :P

• Red devil
  • Nu online
SandeR schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 16:31:
[...]

Tis idd een leuke auto, maar wel enigzins aan de zware kant :P
Voor de provincie Zuid-Holland (weet niet of die het duurst is) , scheelt het op jaar basis 75 euro..
Een avondje niet stappen en je rijdt de rest van het jaar als een prins in een dikke (veilige) auto.
Tis maar waar je je prioriteiten legt :P

• Hoyden
Red devil schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 20:34:
[...]

Voor de provincie Zuid-Holland (weet niet of die het duurst is) , scheelt het op jaar basis 75 euro..
Een avondje niet stappen en je rijdt de rest van het jaar als een prins in een dikke (veilige) auto.
Tis maar waar je je prioriteiten legt :P
Daar heb je idd een punt.
Ik zal dit model ook zeker niet overslaan, en mocht er wat op me pad komen zal ik er goed naar kijken. :)

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
de auto moet zonder problemen een beetje leuk/vlot over de snelweg kunnen rijden (dus een auto die maar max. 140 kan is geen optie)
De tijd van een snellere opgefokte auto is voorbij
Spreekt elkaar nogal tegen imho.

Anyways, waarom een polo als wens hebben als je voor 6.000 een prima golf kan rijden? Of nog leuker, een Audi A3.

[ Voor 4% gewijzigd door pagani op 04-06-2006 12:16 ]

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 16:26

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Lijkt me niet. De ts hoeft wss niet bij elk stoplicht zn banden op te roken. Maar heeft ook geen zin om als hij op de snelweg rijdt bij 120 nauwelijks meer te kunnen versnellen.

.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:09
Voor rond jou budget heb je ook een Avensis. Is wel ietsie groter, maar wel heel degelijk.

We hebben ze op het werk (taxibedrijf) rijden met 380.000km en die doen het nog prima.. Misschien wel iets groot voor jou

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
johnnyv.nl schreef op zondag 04 juni 2006 @ 12:13:
[...]

[...]

Anyways, waarom een polo als wens hebben als je voor 6.000 een prima golf kan rijden? Of nog leuker, een Audi A3.
Omdat je een nieuwere snellere polo kan rijden voor dat geld(toch?)?

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Lancia Delta HPE evt?

Niet erg breedgezaaide auto's maar je kan makkelijk een 2.0 turbo vinden, met halfleren bekleding etc voor 6000 euro (120k op de teller max)

1.6 compleet uitgerust voor ~4500

1.8 VVT, compleet uitgerust voor zo'n 5000-5500 :)

Heeft ook een computer!

• Hoyden
johnnyv.nl schreef op zondag 04 juni 2006 @ 12:13:
[...]

[...]

Een leuke goede Golf IV is ook nog aardig prijzig, zeker als je wat opties wilt :)
Er is ook zoiets al een middenweg qua prestaties.
De tijd dat ik in een auto reed die 7 sec. deed naar de 100 is voorbij, evenal het verbruik.

De Volvo's vallen iig af, me vriendin vind dat geen mooie auto :)

De grootste kandidaten zijn toch nog wel de 206, de Ibiza, of een Polo, de laatste zal waarschijnlijk de kleinste zijn.

Ik heb genoeg rond gekeken, maar ga denk ik toch voor een kleine auto zoals bovengenoemden.
Bertus schreef op zondag 04 juni 2006 @ 17:07:
Lancia Delta HPE evt?

Niet erg breedgezaaide auto's maar je kan makkelijk een 2.0 turbo vinden, met halfleren bekleding etc voor 6000 euro (120k op de teller max)

1.6 compleet uitgerust voor ~4500

1.8 VVT, compleet uitgerust voor zo'n 5000-5500 :)
Een 2.0 turbo lijkt me niet niet echt goedkoop in onderhoud, dat is een beetje te :P
De 1.6 zou idd kunnen :P

Verder is de keus dus wel gevallen voor de wat kleinere luxe auto, dus een compacte auto met redelijk wat "luxe" aan boord, zoals Airco, ABS e.d.

Verder blijft het gewoon lastig, zeker ook omdat ik niet echt zeker weet wat ik nu precies wil. ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Hoyden op 04-06-2006 18:37 ]

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
SandeR schreef op zondag 04 juni 2006 @ 18:34:
[...]

[...]

Een 2.0 turbo lijkt me niet niet echt goedkoop in onderhoud, dat is een beetje te :P
De 1.6 zou idd kunnen :P

Verder is de keus dus wel gevallen voor de wat kleinere luxe auto, dus een compacte auto met redelijk wat "luxe" aan boord, zoals Airco, ABS e.d.

Verder blijft het gewoon lastig, zeker ook omdat ik niet echt zeker weet wat ik nu precies wil. ;)
t zijn niet echt grote auto's en motorisch gezien net een Jap, ze kunnen enorm veel hebben.

Electronisch gaat er weleens wat stuq, lampjes in het dashboard ofzo, maar das vrij makkelijk zelf te vervangen :)
Alle delta's vanaf afaik 98 hebben ABS, en op een enkel zwart schaap na Airco etc.

Heeft ook een computer!

• Hoyden
Ik heb toch een keuze kunnen maken, die binnen het budget viel:

SandeR in "Show je auto - Deel 23"

Wel ietsje anders dan gepland, maar toch :)
Iedereen bedankt voor de reacties en meedenken.

[ Voor 16% gewijzigd door Hoyden op 28-06-2006 14:21 ]

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-11 17:05

TwoR

Gekleurde stippen

:)
open net dit topic en het eerste wat door mijn hoofd schoot was een 206. Lees de pagina en wat staat er onderaan een link naar een 206 :P

Verder mooie auto !!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-11 07:28

delorean7

Let's take the Aston toni

Ik heb van de week mijn Seat Leon te koop gezet, maar die zijn nog wel ietsje duurder dan de genoemde 7k max.

Vond ik destijds in elk geval de 'leukste' auto in deze klasse.

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-11 14:27

RMB

Nee, geen right mouse button!

Ik zou zeer zeker een Porsche 944 kopen met opgeveer 125-150K op de teller.

Waarom? Prachtige wagen, Porsche, Snel, niet al te duur, relatief zuinig, veel opslagplaats in de kofferbak.

Je hebt iets exclusiefs voor vrij weinig geld, goede kwaliteit en je kan zelfs enige luxe erin vinden! Ik zou voor dat geld wel voor een "gewone" 944 gaan, dus niet voor een 944 S(2) of Turbo omdat deze voor 6000 euro niet erg goed zullen zijn.

vragen? mail me!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Helaas heeft een Porsche 944 niet een al te best imago (Poor Man's Porsche) en is TS inmiddels voorzien ;)

• RMB

RMB

Het 944 imago is al heel wat anders met der tijd geworden ;)
tevens kost een 928, dat indertijd een richman's Porsche was, net zo veel/weinig ;)

• Lostcuban
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-03-2008
RMB schreef op zondag 02 juli 2006 @ 17:25:
Ik zou zeer zeker een Porsche 944 kopen met opgeveer 125-150K op de teller.

Waarom? Prachtige wagen, Porsche, Snel, niet al te duur, relatief zuinig, veel opslagplaats in de kofferbak.

Je hebt iets exclusiefs voor vrij weinig geld, goede kwaliteit en je kan zelfs enige luxe erin vinden! Ik zou voor dat geld wel voor een "gewone" 944 gaan, dus niet voor een 944 S(2) of Turbo omdat deze voor 6000 euro niet erg goed zullen zijn.
Krijg je echter mechanische problemen, loop je totaal leeg. Cker als je zelf geen sleuterlaar bent. Daarnaast zijn het niet de goedkoopste auto's om te verzekeren en is het verbruik (je gaat geen 120 rijden in je porsche op de snelweg) ook aanzienlijk.

[ Voor 40% gewijzigd door Lostcuban op 02-07-2006 20:35 ]

My Specs | My BF2 Stats

• RMB

RMB

dat mechanische gedeelte klopt wel een beetje ja...... verzekering stelt niet zoveel voor en waarom zou je geen 120 rijden in je Porsche? met zo'n wagen hoef je toch niet gelijk de wet te overtreden!?

Het verbruik valt wel mee, 1 op 10 ongeveer (ligt ook aan de bestuurder)
Pagina: 1