Wat voor merk Sirf III heb je ?
Hoe is de aansluiting van de Sirf III (bluetooth/analoog) ?
Hoe is de aansluiting van de Sirf III (bluetooth/analoog) ?
Serve The Humanity , Be Server
Ik ben aan het zoeken naar een geschikte Wired GPS ontvanger. Nu heb ik gelezen dat TomTom 5.0 problemen heeft met (de snelheid) van sommige SirF III ontvangers. (Pocket PC: Dell Axim X30)
Geen probleem. Volgens mij doet het er eigelijk zowiezo niet erg toe wat voor chipset er in je GPS zit, zolang hij maar volgens de standaard communiceert.
Maar uit ervaring: de Mio P350 heeft een Sirf3 chipset ingebakken, en TomTom 5.21 werkt vlekkeloos. Hou er wel rekening mee dat TomTom max 8 satellieten ondersteund, en dus niet de 16 of 20 van je GPS module.
Maar uit ervaring: de Mio P350 heeft een Sirf3 chipset ingebakken, en TomTom 5.21 werkt vlekkeloos. Hou er wel rekening mee dat TomTom max 8 satellieten ondersteund, en dus niet de 16 of 20 van je GPS module.
bedoel je TomTom Mobile 5.0 (voor GSM's), TomTom Navigator 5.0 (voor PDA's), of nog een andere TomTom 5.0?
Volgens mij moet het wel lukken aangezien de TomTom bluetooth GPS ontvanger (volgens mij) ook een SirF III is. Zelf heb ik een Holux 236 SirF III ontvanger en dat gaat prima, alleen weet ik niet of ik TomTom Mobile 5.0 heb of een andere versie 5 heb (5.x)
Volgens mij moet het wel lukken aangezien de TomTom bluetooth GPS ontvanger (volgens mij) ook een SirF III is. Zelf heb ik een Holux 236 SirF III ontvanger en dat gaat prima, alleen weet ik niet of ik TomTom Mobile 5.0 heb of een andere versie 5 heb (5.x)
HArdstikke Bedankt voor de (snelle) reactie! Dan heb ik nog slechts een klein vraagje over:
Als ik het goed begrijp is het maximale aantal te ontvangen sattelieten toch wel bij te stellen op je GPS-receiver?
Alvast Bedankt
Als ik het goed begrijp is het maximale aantal te ontvangen sattelieten toch wel bij te stellen op je GPS-receiver?
Alvast Bedankt
nee, je ontvanger 'ontvangt' gewoon een aantal sattelieten, en TomTom gebruikt er maar 8. Noot: ik heb nog nooit gezien dat ik daadwerkelijk met 8 sattelieten een goede verbinding had. Wel verbinding, maar niet sterk zat (blauw) om bruikbaar te zijn.
TomTom Mobile kan volgens mij 11 satelieten aan (mijn TT M 5.21, dat was mijn versie
, gps status heeft 11 indicator-balkjes). Ik heb er wel eens 10 gehad in TT, meer heb ik ook met gps-uitlees progjes nooit gehaald.
Ik begrijp niet zo goed waarom gps-en 16 of 20 satelieten aan kunnen, terwijl je er maximaal 12 kunt zien. Er zijn zelfs gps-en die 32 kunnen, terwijl er maar 24 gps-satelieten zijn!
Ik begrijp niet zo goed waarom gps-en 16 of 20 satelieten aan kunnen, terwijl je er maximaal 12 kunt zien. Er zijn zelfs gps-en die 32 kunnen, terwijl er maar 24 gps-satelieten zijn!
Pagina: 1