Dell E172FPt 17" TFT vervangen

Pagina: 1
Acties:

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-07 13:38
Ik heb een defecte Dell E172FPt 17"LCD monitor gekregen. Dwz het scherm is kapot. Ik krijg wel beeld, maar de TFT die erin zit is defect aan 1 kant van het scherm.

Nu wil ik kijken naar de mogelijkheden om dit scherm te openen, en om te kijken wat voor TFT paneel erin zit (welk merk en type... zal wel iets van samsung oid zijn) en deze via ebay oid te kopen en te vervangen.

Ik heb in het verleden wel vaker TFT panelen vervangen, maar dan van laptops. Dit moet hier ook kunnen lijkt me.

Echter ik krijg het ding al niet eens open... ik heb de voet eraf geschroefd, maar dan zie ik nergens schroefjes meer. Heeft iemand enig idee hoe dit scherm te openen is??
(en misschien wat voor paneel er in zou zitten?)
Lijkt me een leuke tweak oefening. Zijn er andere tweakers die weten hoe zo'n dell scherm is te openen?

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Verwijderd

Lijkt me wat handiger om meteen een nieuw beeldscherm aan te schaffen, als het niet lukt dan blijf je niet zitten met een niet bruikbaar scherm, en een tft paneel waar je niets aan hebt...
Just my 2ct

• Charlie932
Klopt helemaal. Als het niet te maken is jammer dan.... maar ik was eigenlijk benieuwd of het wel te maken was en welk paneel er dan in zou moeten komen.
Is dit te duur of het loont niet de moeite dan doe ik het uiteraard niet.....

Commentaar over het openen van het scherm is nog altijd welkom.

Verwijderd

Misschien zitten er onder sticker ofzo meestal wel schroeven..Zoniet zal hij blijkbaar in elkaar geklikt zijn/gelijmt...als je dat open moet maken dan is de kans dat je je scherm helemaal naar zijn grootje helpt ;)

• Charlie932
Das vaak het nadeel he.... dat je pas ziet hoe dingen vastzaten als je ze met (veel) geweld heb lost gekregen.
Dan zie je meestal... oh daar had nog een schroefje gezeten. ;)
Ben bang dat het geklikt zit inderdaad.... misschien maar eens voorzichtig met een schroevendraaier eronder "wurmen".