[2003 server R2] BackupExec loopt fout op volume shadow copy

Pagina: 1
Acties:

• j_v_malsen
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-02 10:15
Bij het backuppen heb ik het volgende probleem, hij loopt voor 99% goed maar gaat continu over zijn nek bij het backuppen van de ShadowVolumeCopy.

Systeem:

IBM xSeries 346
3 x 73 Gb in RAID 5 - Xeon 3,2 GHz / 2 Gb RAM
Windows 2003 server R2 - Volledig gepathed
Symantec Backup Exec 10d - Volledig gepatched

Nadat de volledige backup afgerond is deze gefaild met de volgende error message:

V-79-57344-65245 - A failure occurred accessing the object list.

Als ik het log goed lees slaat backup exec bij het backuppen de volgende onderdelen over omdat deze in gebruik zouden zijn, vreemd is dat ik wel de open files agent laat werken tijdens de backup.

foutbestandactie
Event Logs in useShadow?Copy?Components\system?service\Event Logsskipped
Registry in UseShadow?Copy?Components\system?service\Registryskipped
System files in UseShadow?Copy?Components\system?service\System Filesskipped
TLSlic in UseShadow?Copy?Components\system?service\Terminal services licensingskipped
Registry in UseShadow?Copy?Components\system?service\Registryskipped

Acties die reeds zijn ondernomen:

- Alles volledig gepatched
- hotfix via MS aangevraagd http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;833167 aangevraagd (werkte niet omdat deze al doorgevoerd is bij SP1)
- google afgestruind
- expertexchange afgestruind
- Arcserve + NT Backup getest met hetzelde resultaat

Momenteel heb ik eigenlijk geen opties meer? iemand anders nog een idee??

For rent

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:03

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Deze al gezien?

The Error " V-79-57344-65245 - A Failure occurred accessing the object list" occurs during a Volume Shadow Copy Services (VSS) backup.

In dit artikel staan 2 mogelijke oplossingen (waarvan je de eerste al geprobeerd hebt).

[ Voor 82% gewijzigd door Question Mark op 31-05-2006 13:55 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

type vssadmin list writers >> any errors?

• j_v_malsen
@ iis5_rulez : vss list writers geeft geen errors

@ Question Mark : de andere optie heb ik ook reeds geprobeerd zonder resultaat.

Wat ik nu aan het doen ben om te testen is een kale installatie van windows 2003 op dezelfde server maar dan met een andere set schijven en standaad Backup exec om te kijken of de system state dan wel succesvol gebackupped wordt.

For rent

Verwijderd

heb je wel eens geprobeerd de systemstate te backuppen met ntbackup? zo ja, lukt dit wel?

• j_v_malsen
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 16:09:
heb je wel eens geprobeerd de systemstate te backuppen met ntbackup? zo ja, lukt dit wel?
Ja heb ik ook geprobeerd, ook alleen de system state en dat geeft hetzelfde resultaat?!

Voor de rest werkt de server perfect, schoon logboek etc.

For rent

Verwijderd

Ik heb met ntbackup hetzelfde probleem gehad.
Staan je ntds logs misschien op een ander volume?

hier staat een mededeling van Microsoft: http://support.microsoft.com/?kbid=909265&SD=tech

ik heb het bij mij kunnen oplossen door een dummyfile op het log-volume te plaatsen en dit mee te laten nemen in de backup. (via een scriptje het logfile laten aanpassen zodat het bij elke backup meegenomen word.)
Pagina: 1