Toon posts:

[2003] Sharepoint-documentbibliotheek legen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij een klant gebruiken we de fax-service van SBS2003 waarbij de inkomende faxen opgeslagen worden in een documentbibliotheek van sharepoint, namelijk in http://companyweb/Incoming Faxes.

Nu hebben ze een kleine 24000 faxen ontvangen en wordt het een klein beetje onoverzichtelijk.

Ik wil er nu voor zorgen dat bijv. alleen de laatste maand bewaard gaat blijven maar na veel zoeken is het nog steeds niet gelukt.

Heeft iemand een idee om ze te verwijderen.

Alvast bedankt :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Met Hey, Scripting Guy! : How Can I Delete All Files Older Than a Specified Date? heb je zo een script gebakken wat je via de taakplanner iedere nacht oid uit kan laten voeren :)

Waar en met watvoor termen heb je gezocht? Ik vind het knap dat je zoiets niet hebt kunnen vinden.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Dit is volgens mij niet wat ik zoek !!!

Het probleem is dat ik niet weet waar ik die bestanden kan vinden.
Staan ze in een database of gewoon in een map.

Als ik weet waar ze staan dan kan ik ze wel verwijderen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hmm ik ben geloof ik nog niet helemaal wakker :X

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 10:30:
Bij een klant gebruiken we de fax-service van SBS2003 waarbij de inkomende faxen opgeslagen worden in een documentbibliotheek van sharepoint, namelijk in http://companyweb/Incoming Faxes.

Nu hebben ze een kleine 24000 faxen ontvangen en wordt het een klein beetje onoverzichtelijk.

Ik wil er nu voor zorgen dat bijv. alleen de laatste maand bewaard gaat blijven maar na veel zoeken is het nog steeds niet gelukt.

Heeft iemand een idee om ze te verwijderen.

Alvast bedankt :)
Pin me er even niet op vast, aangezien het om WSS (Sharepoint Services) gaat en niet de volledige Sharepoint (SPS). met laatstegenoemde heb ik meer ervaring. Wat je kunt doen als workaround, is een view definieren die op bepaalde kenmerken (in dit geval, wanneer gemaakt) gaat filteren of sorteren.

Selecteer de documentbilbiotheek als beheerder en ga naar de instellingen. Daar kun je, naast algemene eigenschappen, ook velden definieren (meta-data) en views of filters. Definieer een view met groepeeroptie op een datumveld, eventueel een afgeleide daarvan en dan ben je er ook.

De documenten zelf worden opgeslagen in je back-end; SQL Server (of MSDE als het om Standaard SBS 2003 gaat). Daar heb ik me (nog) niet mee beziggehouden, maar voor "groot" onderhoud zou je moeten gaan zoeken in de contentdatabase.

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:28
Die documenten kan je trouwens terugvinden in de explorer view van een document library.
Fysiek gezien staat alles in de database en daaruit kan je ze niet halen.
Een optie is inderdaad zoals hierboven beschreven staat om een view aan te maken op de 'last modified date'.
Pagina: 1