Aanschaf nieuwe vga SLI of nie?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• dna_fatrabbit
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-11-2025
ik ben van plan een upgrade te doen
Ik heb nu
Processor : 2400+ AMD Athlon
VGA: XFX 6800 AGP
Moederbord: EPOX 8IRDA Socket A
Gehuegen: 2x Twinmos 512 333Mhz
Crap voeding

Mijn upgrade idee:
Asus A8N-SLI DDR400 PCI-E*2 LAN 1394 € 129,94
AMD Athlon 64 3200+ Socket-939 + Cooler € 159,94
Coolermaster Extreme Power 430W Voeding € 39,95

Nu komt ie dan:
OF:
XFX GeForce 7600GT XT 256MB DDR3 PCI-E € 219,00
OF:
XFX GeForce 7600GS XT 256MB DDR2 PCI-E € 139,94 x2
OF:
XFX GeForce 6600GT 128M DDR3 Extreme PCIe € 139,94 x2

Wat is jullie mening over deze video kaarten.
Sli of niet?

Ik heb al flink wat gelezen over het Sli verhaal maar kan niet duidelijk eruit opmaken of het nu echt volledig ondersteunt word en het geld wel waard is.
Een van de laatste topics die ik las zei iemand heel duidelijk BEGIN er nooit aan!!
Maar ik vind het wel een leuk idee.

Ik kan niet in een keer nu een 4000+ x2 processor kapot dmv mijn budget vandaar dat ik het geheugen nog even niet vervang.

maar zal dit systeem wel nog de moeite waard zijn tegen de tijd dat DX10 en vista uit zijn?

mijn oude systeem heb ik flink wat jaartjes kunnen upgraden zover ik zie kan ik dat met dit systeem toch ook wel.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je wil met 1GB 333MHz geheugen "overstappen" naar een nieuw systeem? Lijkt me dus geen goed plan, maar dat terzijde.

*edit*
Zowel de AMD 3200+ is net niet voldoende in mijn ogen alsmede het feit dat je voor budget-videokaarten gaat.

Een 3500+ alsmede een 7900GT (al dan niet in SLI) zouden voor de meerprijs een aanzienlijk betere prestatie leveren.

[ Voor 85% gewijzigd door MAX3400 op 31-05-2006 10:06 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als dat geheugen in Dual Channel staat lijkt me niet dat hij zo enorm veel prestatieverlies zal krijgen. Overigens zou ik zeker niet gaan voor een SLI opstelling, zeker niet als je nog geen enkele kaart in bezit hebt. De nadelen zijn dan duidelijk:

Meer stroomverbruik
Duurder (je hebt ook een duurdere voeding nodig voor punt 1, een SLI moederbord en je moet 2 kaarten kopen)
Prestatiewinst schommelt sterk afhankelijk van het spel

Ik zou gewoon lekker voor de 7600GT gaan

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik ben het voor een deel met mijn voorganger eens, maar opzich is het systeem wel leuk. SLI levert gewoon te weinig op eigenlijk. Simpel zat. Voor de prijs die je voor 2 (budget)kaarten kan kopen, kan je 1 kaart kopen die sneller is dan de SLI opstelling. Alleen als er geen snellere kaarten meer beschikbaar zijn, kan je meer snelheid halen met SLI, omdat dan die opmerking niet meer opgaat. Alleen dan praat je niet over de beste prijs/kwaliteitsverhouding, maar over een megasysteem.

SLI niet doen dus. Tja, dat geheugen moet je toch echt even vervangen. Dat kost je 80 euro ofzo?

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
ik zou voor de 7600gt gaan. Die is iets sneller dan 2 6600gt's. En je kan er dan altijd nog een 2e bij zetten.

Verwijderd

^^ met bovenbuurmannen :+

SLI is ook vooral nuttig als je echt hoge resoluties wil spelen. Volgens mij kwam er bij een test ook uit dat 2* een 6-serie niet sneller was dan 1* een 7-serie.

Als je ook nu nog niet het budget hebt zal ik er al helemaal niet voor gaan, zonde van je geld wat je beter ergens anders in kan stoppen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waarom geen "single 7900GT" ipv die 7600-serie? Ja, ik weet het; het scheelt tegen de 100 Euro per kaart maar afhankelijk van de games/instellingen is 'ie makkelijk 20% sneller.

Ow, de voeding is meer dan voldoende voor een single-card opstelling, ervanuitgaande dat je niet nog 20 casefans en leds en CCFL's en 10 HDD's hebt. :P

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• dna_fatrabbit
Sow wat een reactie in zo'n korte tijd :P

ik zie net op pricewatch dat de 3500+ nog goedkoper is dan waar ik de prijs van de 3200+ vandaan heb dus Thats a Yes!

Ik ga eens even in mijn omgeving kijken wat ik allemaal kan krijgen voor welke prijzen.
Maar jullie reactie op Sli zegt voor mij genoeg en doe het liever niet dan.
Even afhankelijk van de prijzen kijk is eens naar die 7900 GT :P
Alleen wat moederbord betreft weet ik het nog niet zeker heb voorgaande keren nogal gezever gehad met Asus.
Kortom ik ga eens even na vragen voor merken en prijzen en dan kom ik erop terug

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Spaar wat geld uit en ga lekker voor een non-SLI moederbord, dan heb je gelijk nog wat extra geld voor een betere videokaart :)

• dna_fatrabbit
Zoals het nu uit ziet word het:

EPOX EP-9npa3 ultra
AMD atlhon 3800+ 64 X2 2.0Ghz Socket 939 1MB
Gigabyte 7900GT
+ 480 watt voeding

Verwijderd

dna_fatrabbit schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 13:40:
Zoals het nu uit ziet word het:

EPOX EP-9npa3 ultra
AMD atlhon 3800+ 64 X2 2.0Ghz Socket 939 1MB
Gigabyte 7900GT
+ 480 watt voeding
Dat lijkt me een veel beter idee dan je eerste. Haal je veel meer gameperformance uit. ;)

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-07 22:23

meddle

:o

dna_fatrabbit schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 10:41:
Sow wat een reactie in zo'n korte tijd :P

ik zie net op pricewatch dat de 3500+ nog goedkoper is dan waar ik de prijs van de 3200+ vandaan heb dus Thats a Yes!

Ik ga eens even in mijn omgeving kijken wat ik allemaal kan krijgen voor welke prijzen.
Maar jullie reactie op Sli zegt voor mij genoeg en doe het liever niet dan.
Even afhankelijk van de prijzen kijk is eens naar die 7900 GT :P
Alleen wat moederbord betreft weet ik het nog niet zeker heb voorgaande keren nogal gezever gehad met Asus.
Kortom ik ga eens even na vragen voor merken en prijzen en dan kom ik erop terug
Kijk voor de gein ook eens naar de x1800xt 256mb (Sapphire) op www.sallandautomatisering.nl (of een andere site waar hij zo goedkoop is), die is nog goedkoper dan een goedkope 7900gt, en hij is ongeveer even snel + een iets betere IQ.

specs PC

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Benchmarks kun je zelf ook naast pricewatch leggen. Gelieve dat voortaan voor het openen van een topic doen (en als je toch een topic opent, verzorg je taal minimaal een beetje...)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.