[Windows] cURL toevoegen aan XAMPP

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
XAMPP is erg compleet pakket om eigen dev server op te zetten. Het is ook 1 van de meest populaire pakketten en makkelijk te beheren dankzij uitgebreide admin pagina's. Ik wil graag even prutsen in PHP5 omgeving.

Echter, cURL ontbreekt nog in XAMPP phpinfo.
Ik ben dus even rond gaan kijken hoe ik de libcurl-3.dll kan toevoegen aan php gedeelte van Apache.
Ik kopieer beetje op gemak dll file van libcurl-7.15.3-win32-ssl-sspi.zip naar /ext directory en vul vervolgens in php.ini de extension link toe.

Na herstart apache zie ik nog niks verschijnen in phpinfo. Wat doe ik fout? Ben ik nog wat vergeten?

Even googlen voor instructies kom ik nog niet veel wijzer van uit. Een deel baseert zich op make via MSYS / MinGW maar dat heb ik hier niet. Ik hoef ook niet nieuwe maken, ik maak gebruik van kant en klare dll bestand. Dat zou toch moeten lukken?
Op dit moment zijn er dus weinig duidelijke instructies over cURL win32 installatie.

Wie heeft het ook geprobeerd met succes? Indien ja, dan zou ik stap voor stap instructie zeer waarderen. Zodat ik kan proggen en testen met cURL op mijn computer.

Alvast dank _/-\o_

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Ah, sorry :X

Google op 'curl xampp' levert wel meer antwoorden op *slaps himself*
Schijnt voorgeinstalleerd, maar niet aangezet.

Probeer nu deze tip: http://www.menyhart.net/b...f/enabling-curl-on-xampp/
Alle php ini files in op diverse plaatsen moet ; weggehaald worden bij php_curl.dll extension.

En het werkt. phpinfo toont nu curl gedeelte.

Volgende keer onthouden dat als ik wat wil activeren, ik in alle ini files moet aanpassen. Eentje is niet genoeg.

Wat mij betreft mag deze topic gesloten worden of je kunt op reageren.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Even Google gebruiken voor je een topic opent is inderdaad geen overbodige luxe; daarnaast worden een groot aantal extensies al sinds jaar en dag meegeleverd en is het uncommenten in je php.ini dan ook altijd de makkelijkste manier om ze aan de praat te krijgen. :) Maargoed; even zoeken dus in het vervolg.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Dit topic is gesloten.