Toon posts:

Advies betreffend laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nou tis dus zo dat ik voor mn studie een fatsoenlijke laptop wil.
Mijn budget is niet zo heel groot...denk aan een 1400 euro ong.
Mn laptop moet geschikt zijn voor gamen (denk niet aan hardcore
gaming ofzo maar meer aan LANs etc.)

Verder moet ie ook goed met applicaties overweg kunne...vooral
wat betreft software als c++ en videorendering etc..

Wat ik zelf op het oog had is de volgende laptop:

Merk ASUS
Type A6Ja-Q007H
Processor Intel Core Duo T2300
Processorsnelheid 1,6 GHz
Cache (L2) 2 MB
Front Side Bus 667 MHz
Chipset Intel 945PM
Geheugentype DDR2 SDRAM
Geheugen 1024Mb DDRII 533 (1 module van 1Gb)
Maximale hoeveelheid geheugen 2 GB
Schermgrootte 15,4 inch Wide
Schermresolutie 1280x800
Harde schijf 100 GB
Rotatiesnelheid 4200 rpm
Cache (harde schijf) 2 MB
Interface (harde schijf) ATA100
Optische drive DVD SuperMulti (Double Layer) drive
Geheugenkaartlezer MMC / SD / SM / xD / MS (Pro / Duo)
Grafische kaart ATI Mobility Radeon X1600
Interface PCI Express x16

Ik heb gehoord dat de x1600 behoorlijk wat sneller is dan de x700
en dan de x1400 natuurlijk ook.. Verder vind ik 1024mb geheugen wel
een vereiste. Harde schijf maakt me niet zo heel veel uit, ik fruts wel
een externe hd inmekaar.

Hier komt de vraag:

Is deze laptop gezien zn prijs en specs een goede keus of zijn er alternatieven
die zeker het bekijken waard zijn?

Ik ben niet van plan een acer te kopen (paar vrienden van me hebben alleen maar
problemen en dan vooral ook met de service)..en een siemens ook niet, want daar
is het nog erger mee -_-'...Verder maakt het me niet zo heel veel uit, uiterlijk etc
boeit me niets. Owjah wat ik nog wilde vragen, die t2300 duo is die kwa performance
beter dan een turion of een andere soortgelijke processor? Hier was ik zelf namelijk
aan t twijfelen..

verdere opmerkinge/tips etc zijn natuurlijk ook niet overbodig :Y)

thnx

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-02 20:35

Theo

moederbord

neem geen 4200 rpm schijf, deze dingen zijn zo ongelooflijk traag dat ze de hele preformance van de laptop onderuit halen. Een 5400 of een 7200 rpm exemplaar is wel goed, al schelen de laatste twee in preformance maar akelig weinig van elkaar

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Topicstarter
Dus het is aan te raden, ook al neem ik een externe hd voor zowat alle applicaties die ik ga gebruiken, om toch een 5400/7200 te nemen? dat wordt dus zoeken naar een laptop die
dat toevallig allemaal heeft :P

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:25

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Of je laat er door de winkel een andere HD inzetten. Zal over het algemeen geen probleem zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Bij de laptop stond iets erbij van harde schijf en processor niet uit te breiden...
Moet ik dus eff nakijken hoe dat met vervanging zit..thnx iig

• Ruzz321
  • Laatst online: 09-01-2021
Kijk is naar deze laptop:

Toshiba A100-253

http://www.azerty.nl/prod...a-satellite-a100-253.html

Heeft onder andere een :

X1600 en een 5400rpm 100gb HD

en deze laptop is imo zeer scherp geprijst voor deze specs.

• Ruzz321
''software als c++ en videorendering etc..''

Als je veel van dat soort applicaties al dan niet tegelijk draait dan is een duo core zeker een aanrader ten opzichte van de turion .

EDIT: Sorry voor 2 posts achter elkaar.

[ Voor 17% gewijzigd door Ruzz321 op 31-05-2006 10:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thnx @ Rushwood...dat was precies de laptop die ik net zat te bekijke :9..
is idd scherp geprijst...en als het voordeel van de 5400rpm hd zo groot is
dan is dit zeker n goeje keus...nog eff afwachten of er nog andere meningen komen O-)

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
Dat van die harde schijf kan iik be-amen!

Voorbeeld:

Mijn vriendin heeft een soort gelijke laptop die jij op t oog hebt. Ik heb een wat oudere M6Ne met iet wat minder specs. Maar ik heb een 7200rpm schijf en zij een 4200rpm.

Laast gingen we Black & White 2 spelen. Nou ik was al 5 minuten aan t spelen terwijl zij nog aan het laden was. Zelfde geldt voor het installeren van het spel.

Ik wist dat er verschil in zat maar dat het zoveel zou zijn? Sta er nog van te kijken...

dus ja neem een snellere schijf :+

Ps. Asus is echt een van de betere merken. Weinig tot geen problemen en als je iets hebt dan heb je gewoon pickup & return. Geen gelul verder :)

[ Voor 13% gewijzigd door low_n_slow op 31-05-2006 10:44 ]

• Ruzz321
Ja , een harde schijf van 4200 rpm vormt echt een bottleneck voor je uber sexy specced. laptop :P
Het verschil tussen 5.4 en 7.2 is echter al een stuk minder te merken. Kan alleen niet echt bevatten waarom dat is . Want als je zo kijkt is het verschil tussen een 4.200 en een 5400 is 1200 rpm. Maar het verschil tussen een 5400 en een 7200 is 1800rpm. Dat laatste verschil zou dus merkbaar-der moeten zijn , toch is dat niet zo :o

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

Rushwood schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 10:47:
Ja , een harde schijf van 4200 rpm vormt echt een bottleneck voor je uber sexy specced. laptop :P
Het verschil tussen 5.4 en 7.2 is echter al een stuk minder te merken. Kan alleen niet echt bevatten waarom dat is . Want als je zo kijkt is het verschil tussen een 4.200 en een 5400 is 1200 rpm. Maar het verschil tussen een 5400 en een 7200 is 1800rpm. Dat laatste verschil zou dus merkbaar-der moeten zijn , toch is dat niet zo :o
Omdat dan de seek-times de bottleneck worden, of de verwerkingseenheid, of de bus.... De draaisnelheid van je schijfjes iig niet langer ;)

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

Topicstarter
Mja het lijkt er dus op dat een 4200 niet echt geschikt is voor wat ik wil doen.
Ik las net trouwens op een ander topic over de performance van de toshiba.
Gta SA niet op high kunne draaie vind ik eigelijk wel vrij raar..en dan dat ie op
medium 'redelijk' draait..lijkt me vrij onwaarschijnlijk eigenlijk maar goed.

Moet sowieso nog eff afwachten en uitvinden hoe warm dat dat ding wordt als ie
een beetje fatsoenlijk belast wordt..

• Ruzz321
Ik heb waarschijnlijk dezelfde post als jou gelezen. Deze eigenaar van de Toshiba heeft waarschijnlijk een of ander (software) probleem met zijn laptop. Want welk merk de laptop ook is , een x1600 zou GTA:SA toch makkelijk kunnen draaien.

[ Voor 89% gewijzigd door Ruzz321 op 31-05-2006 10:55 ]

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 10:28:
Bij de laptop stond iets erbij van harde schijf en processor niet uit te breiden...
Moet ik dus eff nakijken hoe dat met vervanging zit..thnx iig
Bij welke winkel kijk je dan? Toen ik een laptop bestelde (Asus M6Va) kon ik hd/geheugen en processor naar wens aan laten passen. Later is zelfs het wireless kaartje aan huis vervangen omdat deze niet volgens specs was (zat BG ipv ABG wireless in). Dat was allemaal bij Laptops4u (zie shopsurvey).

Verwijderd

Topicstarter
Ik keek bij pcmegastore omdat hier de laptops vrijwel altijd t goedkoopst zijn...
al heb ik natuurlijk nog niet naar de toshiba gekeken wat betreft uitbreidingsmogelijkheden
etc..

Ik zit nu eigenlijk de specs van de toshiba en de asus te vergelijken en het enige verschil is prijs
(toshiba goedkoper) en hd (toshiba beter) of heb ik nog iets over t hoofd gezien? :S..
Service van asus is wel toppie trouwes....weet niet hoe dat bij toshiba zit.. :|

• quexy
  • Laatst online: 01-02 17:46

quexy

/quit

De ATI van de Toshiba laptop heeft 128 MB dedicated en 128 MB shared. Voor zover ik kan vinden heeft de Asus wel 256 MB dedicated geheugen. Grappig trouwens dat de ATI van de Toshiba bij Zercom wel met 256 mb wordt aangeboden

• Ruzz321
Op de website van Zercom wordt ook vermeld : ''ATI Mobility™ Radeon® X1600 256 MB HyperMemory'' , ik denk dat het gewoon een fout is van zercom.

Verwijderd

Topicstarter
wat ik tot nu toe gezien heb was allemaal 128/128 dedicated/shared...
en 256/256 met shared....256 vast lijkt me dan sterk...maar het zou kunnen
dat je gelijk hebt, ik kijk even verder

@ - Zie al dat mn vermoede bevestigd is ^^

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 11:20 ]

• Ruzz321
Ik zie net op de website dat Alternet (sinds vandaag) eigen laptops aanbied met sterke specs. en scherpe prijzen.

http://www.alternate.nl/h...rue&artno=PN4V01&#tecData

Ik heb alleen geen idee van de kwaliteit van die laptops. Ik weet alleen wel dat de service goed is bij Alternate. Ik zou deze laptop alleen niet aan durven schaffen omdat ik liever iets koop van een ''bekend'' merk.

• quexy

quexy

/quit

Rushwood schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 11:18:
Op de website van Zercom wordt ook vermeld : ''ATI Mobility™ Radeon® X1600 256 MB HyperMemory'' , ik denk dat het gewoon een fout is van zercom.
De term HyperMemory komt direct van de productspecificaties van Toshiba
HyperMemory™ is ATI’s innovative technology that enables a reduction in the amount of on-board memory on a graphics card without compromising its overall performance.
Je hebt dus gelijk :)

[ Voor 27% gewijzigd door quexy op 31-05-2006 11:28 . Reden: Update ]

• Ruzz321
Wanneer we 1 regel er onder kijken treffen we gelukkig dit aan:

Type: Mobility™ Radeon® X1600 256 MB HyperMemory™
Geheugengrootte : 128 MB + tot 128 MB

Op de website van Zercom wordt echter (door een foutje) gesuggereerd dat het om 256 shared memory gaat , omdat ze er niet bij vermelden dat de graka wel over 128 mb dedicated beschikt.

Verwijderd

Topicstarter
Rushwood schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 11:22:
Ik zie net op de website dat Alternet (sinds vandaag) eigen laptops aanbied met sterke specs. en scherpe prijzen.

http://www.alternate.nl/h...rue&artno=PN4V01&#tecData

Ik heb alleen geen idee van de kwaliteit van die laptops. Ik weet alleen wel dat de service goed is bij Alternate. Ik zou deze laptop alleen niet aan durven schaffen omdat ik liever iets koop van een ''bekend'' merk.
Het is kwa specs een mooi apparaatje, vooral voor die prijs...de processor is ietsje sneller en voor de rest zit alles drop en draan...al weet ik niet wat de x1600 tegenover de 7600 doet...1600 lijkt me zelf n stuk sneller..maar dat laat ik liever aan de kenners over 8). het is wel inderdaad wat je zegt afwachten wat het kwaliteitsniveau is. Let wel: exclusief besturingssysteem...wat wel een nadeel is.

• Ruzz321
Voor 1356,01 euro kon ik nu (volgens mij een aanbieding) deze PC samenstellen bij Dell.

Processor: Intel ® Core™ Duo Processor T2300 (1.66 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
Geheugen: 1024MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x512)
Grafische Kaart: 256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Harde Schijf: 60GB (7200rpm) SATA Hard Drive
Batterij: 9 Cell 80 WHr batterij
LCD Scherm: 17" Wide Screen WXGA+(1440x900)

Let wel op : Dit is met de goedkoopste garantie van 1 jaar en exclusief verzendkosten.

Nu ik dit heb ontdekt is de kans groot dat ik deze Laptop vandaag nog ga bestellen.

[ Voor 19% gewijzigd door Ruzz321 op 31-05-2006 12:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Rushwood schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 11:57:
Voor 1356,01 euro kon ik nu (volgens mij een aanbieding) deze PC samenstellen bij Dell.

Processor: Intel ® Core™ Duo Processor T2300 (1.66 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
Grafische Kaart: 256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Harde Schijf: 60GB (7200rpm) SATA Hard Drive
LCD Scherm: 17" Wide Screen WXGA+(1440x900)

Let wel op : Dit is met de goedkoopste garantie van 1 jaar en exclusief verzendkosten.

Nu ik dit heb ontdekt is de kans groot dat ik deze Laptop vandaag nog ga bestellen.
Wow dude...dat is zwaar vet..normaal beginnen laptops met een go 7900 vanaf 2500 doekoes ofzo :o. Kun je me misschien eff precieze link en alles doorsturen? als het echt een aanbieding is dan bestel ik ehm ook namelijk..zieke specs voor die prijs :S en n lekker 17" wat ook wel wat voordele heeft :D..

Thnx voor de info....post gerust door mense ^^

• Ruzz321

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 12:12:
[...]en n lekker 17" wat ook wel wat voordele heeft :D..
Dat je elke dag een kilo extra meezeult? Ik heb verder alleen maar gelezen dat je hem voor je studie gaat gebruiken dus ik ga er van uit dat 'ie elke dag mee genomen moet worden.

Verder zeg ik niks over dat Dell systeem. Het ziet er bijzonder imposant uit voor dat geld.

Verwijderd

Topicstarter
xp pro installe op n laptop is dat beetje goed te doen?
gaan toch niet zeike bij terugsture over illegale versie he? O-)

thnx voor die site btw....veel betere keus eigelijk als je de specs bekijkt :S
kga eff naar school...exame make....mazzl :*)

• quexy

quexy

/quit

Ik ben het met Sarcastro eens.. 17 inch is meer geschikt voor een desktop replacement. Verder wel een brute configuratie natuurlijk ;)
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 11:43:
..al weet ik niet wat de x1600 tegenover de 7600 doet..
Even de specs van de grafische kaarten op gezocht. Ze verschillen volgens mij weinig:

ATI Mobility x1600Nvidia Go7600
Vertex Pipelines55
Shader Version3.03.0
Texture Pipelines12 x 18 x 1
Pixel Shader Version3.03.0
Corespeed470 Mhz450 Mhz
Fill Rate (MTexels/s)56403600
Memory Bus128 bits128 bits
Memory TypeGDDR3GDDR3
Memory Speed470 Mhz500 Mhz
Memory Bandwith15.0 GB/s16.0 GB/s

[ Voor 3% gewijzigd door quexy op 31-05-2006 12:40 ]

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 12:22:
[...]

Dat je elke dag een kilo extra meezeult? Ik heb verder alleen maar gelezen dat je hem voor je studie gaat gebruiken dus ik ga er van uit dat 'ie elke dag mee genomen moet worden.

Verder zeg ik niks over dat Dell systeem. Het ziet er bijzonder imposant uit voor dat geld.
En niet te vergeten het negatieve effect op je accuduur. Ik kan met 15.1" 4 uur office etc. draaien. Dat gaat je met 17" niet lukken. En toen ik hem net had vond ik 15.1" al best groot over komen. Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik vind de mobiliteit wel belangrijk...

• Ruzz321
Dat van de accuduur en het gewicht is zeker een nadeel van een 17'' , maar in MIJN geval is dat niet echt een issue , de laptop is meer bedoeld als desktop vervanger voor in huis , ik heb geen zin in een heel computermeubel en de bossen met kabels en al die dingen meer.

17'' is echter fijner om mee te werken als je hem gaat gebruiken voor bijvoorbeeld Photoshop.

• SpicyVokda
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-02 07:52
quexy schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 12:39:
Ik ben het met Sarcastro eens.. 17 inch is meer geschikt voor een desktop replacement. Verder wel een brute configuratie natuurlijk ;)

[...]

Even de specs van de grafische kaarten op gezocht. Ze verschillen volgens mij weinig:

ATI Mobility x1600Nvidia Go7600
Vertex Pipelines55
Shader Version3.03.0
Texture Pipelines12 x 18 x 1
Pixel Shader Version3.03.0
Corespeed470 Mhz450 Mhz
Fill Rate (MTexels/s)56403600
Memory Bus128 bits128 bits
Memory TypeGDDR3GDDR3
Memory Speed470 Mhz500 Mhz
Memory Bandwith15.0 GB/s16.0 GB/s
Dus eigelijk, is de x1600 beter dan 7600. Zo denk ik dat erover....maar ik kan het mis hebben ;)

• Ruzz321
Op papier wel , maar ik denk dat het verschil te verwaarlozen is en anders wel gelijk af te OC'en.

Verwijderd

Topicstarter
SpicyVokda schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 14:04:
[...]

Dus eigelijk, is de x1600 beter dan 7600. Zo denk ik dat erover....maar ik kan het mis hebben ;)
De x1600 is vrijwel tzelfde als de 7600 als het op performance aankomt..maar we hebben het in dit geval over de go 7900 die in alle benchmarks overduidelijk de kop opsteekt...

Wat betreft de 17", ik heb wel wat spiere waarmee ik die 1 kilo extra kan trotseren :P
Wat batterijduur betreft: mijn treinreizen zijn kort en op school plug ik ehm in...

weinig last van lijkt me...maar goed, laat maar kome die argumente :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus nu van plan om die dell te kopen aangezien de specs me zo aantrekken.
Heeft iemand nog do's of dont's of redene om deze niet te nemen?

thnx :P

• Ruzz321
@ zhorax

Ik heb ongeveer 1,5 uur tijd gespit in het Inspiron 9400 topic. Ik hoor daat wel veel mensen klagen over de klanten service. Ook zijn daar 2 GoT-ers in het bijzonder heel erg negatief over Dell (Brijner en Pixal) Deze 2 hadden wel is waar ruim 3 maanden geleden problemen. Toen was de laptop nog leverbaar met 7800 GS kaartje . Het scherm had in hun tijd nogal perikelen. Al zie ik hoe verder ik in de topic blader een stijgende lijn aan positieve reacties over de laptop. Ik zit nu zwáár te twijfelen wat ik ga doen. Ik vind op papier de laptop de beste laptop die kan krijgen onder de 1500 euro , maar omdat de klanten service van Dell zo belabberd schijnt te zijn durf ik de aanschaf (nog) niet aan.
Een oud medewerken van Dell klantenservice vertelt in het topic tevens dat als je eenmaal een probleem hebt met je dell dat je er dan bijna niet meer van af komt. |:(

P.S. Ik houd er wel rekening mee dat mensen eerder met klachten naar een topic komen dan met een positieve reactie. Ik kom er alleen geen wijs uit hoe groot de kans is dat je een slechte/kapotte Inspiron ontvangt. Een kans van 1 op 300 durf ik wel aan 8)7

Een hele grote schrik reactie kreeg ik van dit:
Retouneren van een laptop via UPS(mag niet anders) : 184 euro. :|

[ Voor 19% gewijzigd door Ruzz321 op 31-05-2006 19:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
pff nu twijfel ik zelf natuurlijk ook weer...maar dan moet je je afvragen..waar is de service 100% waterdicht? acer is ook al zo klote en siemens bijvoorbeeld...en de asus wat ik wil is niet verkrijgbaar op plaatsen waar je in termijnen kunt betalen (ben niet al te rijk:P)..

Groot klotesysteem allemaal...maar wat doe je draan in the end :S..

Hoop iig niet datk een van die mense ben die constant probleme heeft met zijn apparaat -_-'

Thnx voor je info!

• Ruzz321
Dat er geen merken bestaan waar alles 100% is ben ik met je eens , het nadeel van Dell is alleen dat je geen ''winkel'' hebt om naartoe te gaan en oog in oog te klagen. Bij bijvoorbeeld een winkels als It's niet veel mij uit zal halen kom je bij bijvoorbeeld MyCom of Alternate al veel verder dan met bellen met Dell voor zover ik dat nu kan concluderen.

Ik wil die Inspiron 9400 met die Nvidia 7900 zo graag hebben :9~ , maar de angst om weken in de sores te zitten met een laptop die het niet doet geeft me niet veel gemoetsrust tot ik de laptop daadwerkelijk in huis heb en merk dat alles goed werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Je bent niet de enige die dat sexy apparaatje wil...voor nog geen 1500 een laptop die mn desktop druitdraait :S...maja dell he...kzal me toch wat meer moete orientere in ervaringe van mense die ik ken...maar ik ga hem denk ik alsnog bestellen...zal niet al te lang meer duren..mocht ik hem bestellen zal ik natuurlijk meteen posten wat ik ervan vindt...en wat benchmarks natuurlijk...maar is nu nog eff afwachte allemaal :S (die 89 nog iets verzendkoste vind ik btw wel ABSURD)

• Ruzz321
Om maar te zwijgen over retouneren , 184 euro 8)7

Ik ga het er ook op wagen denk ik , maar welke garantie ga jij nemen , die 1 jaar pick up& return of die 3 jaar @ home service o.i.d. ?

Vind iets van 300 euro voor garantie wel erg veel.

[ Voor 14% gewijzigd door Ruzz321 op 31-05-2006 19:49 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Gewoon die Dell bestellen! Is uber!
Service is best, gewoon 1 jaartje nemen!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
Ja je zou denken van doe die 3 jaar, is veiliger...maar kijk eens naar die extra kosten...niet normaal..
dell is opzich goedkoop, maar alles watje drbij pakt is 3x zo duur als normaal..

Die retourkosten betaal je die elke keer als dr wat aan is? want dan is t namelijk niet echt aantrekkelijk om al 350 euro extra te betale voor 3 jaar...als je hem zo vaak moet opsture kun je beter n nieuwe kope -_-'. Ik moet straks nog es de garantievoorwaarde doorleze...zit nu op mn werk dus valt n beetje op :P..

maar ik ga t dr denk ik ook op wagen....die 7900 schreeuwt mijn naam :Y)

• Ruzz321
CLB schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 19:49:
Gewoon die Dell bestellen! Is uber!
Service is best, gewoon 1 jaartje nemen!
Dankje voor je aanmoediging , maar heb je zelf ervaring met Dell (en service) ?
Heb je deze Inspiron? Zo ja , wat vind je er van?

• Ruzz321
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 19:50:
Ja je zou denken van doe die 3 jaar, is veiliger...maar kijk eens naar die extra kosten...niet normaal..
dell is opzich goedkoop, maar alles watje drbij pakt is 3x zo duur als normaal..

Die retourkosten betaal je die elke keer als dr wat aan is? want dan is t namelijk niet echt aantrekkelijk om al 350 euro extra te betale voor 3 jaar...als je hem zo vaak moet opsture kun je beter n nieuwe kope -_-'. Ik moet straks nog es de garantievoorwaarde doorleze...zit nu op mn werk dus valt n beetje op :P..

maar ik ga t dr denk ik ook op wagen....die 7900 schreeuwt mijn naam :Y)
Nee , die 184 euro wordt in rekening als je de laptop besluit terug te sturen en je geld terug te vragen voor zover ik het begrijp. Ik ga voor de 1 jaar garantie denk ik. Ze zijn volgens de wet toch verplicht om je een degelijk en goed functionerend product te leveren en of repareren/vervangen anders kan je de overeenkomst tussen jou en Dell ontbinden en je geld in ieder geval volledig terug eisen. (heb ik wel is gehoord bij Kassa geloof ik en mensen horen vertellen)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ikzelf werk ook met garanties en het klopt inderdaad dat als zij hun garantievoorwaarden niet nakomen dat het contract ontbonden wordt...

184 Euro retour is wel wazig trouwes...maar goed..

Maar ik kan trouwens verwachten dat er alles van drivers etc bijzit?
Ben niet zo bekend met complete systemen kopen..
ben meer de zelf-inmekaarfrutselaar :P

• Ruzz321
Ja , voor zover ik er wijs uit kom is het zo dat je er een CD met driver's bij krijgt , maar alle benodigde drivers zijn ook terug te vinden op de website van Dell.

http://support.euro.dell.com/support/downloads/index.aspx?

Wel zeggen de meeste eigenaren dat het het beste is om gewoon een frisse windows XP (pro) op de laptop te gooien , want Dell installeert namelijk héél veel ''nutteloze'' meuk op de laptop. Standaard draait je laptop dan een stuk langzamer dan zonder al dat spul. Iemand vermelde al dat je standaard 65 processen hebt lopen en als je al die meuk de-installed je al op 40 zit (!) .

[ Voor 47% gewijzigd door Ruzz321 op 31-05-2006 20:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok thnx...toch goed dat ik eerst even op tweakers keek achteraf gezien..
anders zat ik nu opgescheept met die langzame asus _/-\o_.

Ik bestel hem zo snel mogelijk (moet binnekort paar daag in ziekehuis doorbrenge en lijkt laptop me wel zo fijn O-))...

Als mn ouders drmee instemme natuurlijk ^o)...maarja bestel jij hem eerst maar en zeg me maar
watje drvan vindt >:)

• Ruzz321
Veel sterkte tussen die witte jassen :P , en ik ga hem vanavond of morgen bestellen.

Verwijderd

Topicstarter
thnx :P..

Hoop echt datje dr positief over bent dan...dan bestel ik ehm ook meteen.
Kunje tertijd ook wat pics make en poste en misschien eff late wete hoe het
met het beeldscherm staat? Good luck met bestelle B)

• sjongenelen
  • Laatst online: 05-02 20:56
misschien stomme post, maar de aldi heeft er deze week een in de aanbieding, precies jouw budget(wat ik toevallig las), daarom post ik dit maar even :)

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
Nee stomme posts bestaan niet als ze on-topic zijn ;)..

ik zal ehm eve checke ask thuiskom, al betwijfel ik of de specs in de buurt komen van
het dell-monstertje :P, thnx iig

• Ruzz321
Of er staat daar geen url of ik heb mijn brillenglazen vanmorgen niet mee laten wassen in de wasstraat. :P Ik ga zelf wel even op zoek , toch bedankt voor je bijdrage. Maar als de service bij Dell al slecht is hoe is dat dan bij de Aldi ;) :P

• sjongenelen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Geachte klant, 

Alle ALDI Actueel-artikelen kunt u teruggeven in alle ALDI-markten tot 1 maand na aankoop, zonder opgave van reden en tegen voorlegging van de kassabon. De aankoopprijs wordt u terugbetaald. 

Gelieve voor ALDI Actueel-artikelen met garantie de garantiekaart en uw kassabon te bewaren. Op de garantiekaart staat de servicedienst van de leverancier, tot wie u zich indien nodig kan wenden.

Uw wettelijke rechten als consument worden door deze bijzondere garantiebepalingen niet beperkt. 

Wij kijken uit naar uw bezoek 

Uw ALDI-team

:+
op de website was er (nog) niets te zien over de laptop...
ik geloof (even uit het hoofd) dat het een AMD was met eh 1024MB ram, een mini pci-x 7300, 100
mb sata hdd, 17" glare scherm enneh biometrische scanner 8)7

p.s. er stond "3 jaar garantie", wat van medion is neem ik aan.

p.p.s JAAH gevonden:
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_22/OFF01.HTM

[ Voor 32% gewijzigd door sjongenelen op 31-05-2006 20:41 ]

you had me at EHLO

• Ruzz321
Ja , dan heb je wel je geld terug , maar dat zie ik toch echt als laatste red middel. Ik heb liever een nieuwe of vakkundige reparatie. Aangezien mensen s'ochtends al voor de deur liggen bij de aldi voor zo'n apparaat (wat overigens vaak onzin is) kan je hem niet zomaar even inruilen, de inkoop is meestal al ver onder de maat.

Edit: Met bio-metrische scanner bedoelen ze (neem ik aan) een fingerprint scanner om hem aan te zetten o.i.d. en 7300 video kaart is voor zowel mij als de TS niet echt aan de orde en dan nog 1399 euro 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door Ruzz321 op 31-05-2006 20:41 ]

• sjongenelen
[b]Rushwood schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 20:36

Edit: Met bio-metrische scanner bedoelen ze (neem ik aan) een fingerprint scanner om hem aan te zetten o.i.d. en 7300 video kaart is voor zowel mij als de TS niet echt aan de orde en dan nog 1399 euro 8)7
hmm, ik zie het probleem niet, het is geen high-end videokaart nee, maar toch een mooie laptop, al zou ik zelf nooit een 17" laptop kopen... dan koop ik wel een extra monitor, of een hele pc ipv laptop maar goed, genoeg offtopic

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
Ja de graka is niet zo best en op die extraatjes als subwoofer sta ik ook niet te wachte :P..
100gb trage hd vind ik ook niet nodig en de aldi-service gaat idd niet verder dan geld terug.
Al zijn de desktops heel degelijk, maar goed..laps zijn net iets gevoeliger :S

Dit is een laptop voor mensen die denken dat, omdat hij bij de aldi te koop is, hij meer dan waar voor zijn geld zal zijn..is dus niet altijd zo :)

maar goed..heb nu al genoeg de aldi afgekraakt, ze hebbe lekker chocoladerozijne O+

• .Memphis.
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Wow dat lijkt me echt wel sterk af te raden, laptop is nog eens niet zo fantastisch en service bij medion is ook niet ideaal dus daarvoor moet je het ook al niet doen.

Als ik de topicstarter was zou ik ook gaan voor die Dell, hun service is meestal in orde hoor, het enig probleem is dat je dus maar 1 jaar gratis van hun service kan genieten (de 3 jaar garantie is echt absurd geprijsd), als je daarna problemen hebt moet je meestal een onmenselijk bedrag betalen voor opsturen + reparatie...

• Ruzz321
TheNymf schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 20:49:
[...]

hmm, ik zie het probleem niet, het is geen high-end videokaart nee, maar toch een mooie laptop, al zou ik zelf nooit een 17" laptop kopen... dan koop ik wel een extra monitor, of een hele pc ipv laptop maar goed, genoeg offtopic
Misschien heb ik verkeerde signalen opgevangen , maar volgens mij willen veel mensen tegenwoordig een laptop als full-desktop replacement i.p.v. dat ze hem gebruiken als luxe agenda.
En ik wil wel graag games blijven spelen en daat gaat gewoon niet lukken met een 7300. En dan komt daar nog bij dat 1400 euro wel heel veel is voor en flapflop met die specs.

Edit: vergeet die Spare-Ribs voor in de magnetron niet , heerlijk gewoon :+

[ Voor 6% gewijzigd door Ruzz321 op 31-05-2006 20:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
thnx memphis..alweer een beetje meer ervan overtuigd dat ik voor de dell moet gaan :P.
maja de specs zijn dan ook n plaatje :Y). Heb zelf nog NOOIT iets aan mn hardware gehad dus hoop dat dat ook zo blijft :/. Nu nog afwachte tot rushwood ehm gekocht heeft en me laat wete hoe ie is O-).

EDIT: die spareribs ken ik :+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 20:59 ]

• Ruzz321
Levering kan wel aardig lang duren , je kan jammer genoeg niet zomaar naar de ''dell'' winkel en gelijk er mee thuis komen . Levering zal wel iets van 10-14 dagen duren . Ik heb wel al berichten gehoord dat mensen hun bestelling binnen 4 dagen hadden. Zal wel net geluk zijn met de leveringen die dell binnen krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
eindelijk thuis :P...

@ Rush..die leveringe boeje me weinig eigelijk..heb nu al zo lang moete wachte dat 2 weke ook nog wel kan :9 en je moet ook bekijke wat je ervoor krijgt 8). Maar ik ga weer eff naar de specs kijke..wordt ik gelukkig van 8)7.

• Ruzz321
@zhorax

Nee , maar in je berichten klonk het zo van , ik wacht ''even'' tot Rush hem heeft. En daardoor dacht ik weer dat je aan een termijn van 3-4 dagen zat te denken , maarja 2 weken voor zo'n pracht machine is het natuurlijk 100% waard.

Maar zodra hij er is zal ik zeker paar foto'tjes maken met briefje van 10 er naast , heb je goed idee van de grootte.

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-02 08:55
Ik denk dat je die Dell moet bestellen als er acties zijn, want daarmee bespaar je toch aardig wat centjes!

[ Voor 153% gewijzigd door winkelwagen op 31-05-2006 22:43 . Reden: Toch nog maar wat van gemaakt. ]

Verwijderd

Topicstarter
Rushwood schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 22:34:
@zhorax

Nee , maar in je berichten klonk het zo van , ik wacht ''even'' tot Rush hem heeft. En daardoor dacht ik weer dat je aan een termijn van 3-4 dagen zat te denken.
Ja klopt wel een beetje...was eigelijk ook van plan om zo snel mogelijk wat te hebben maar voor zoveel geld kun je beter eerst goed informere wat je nu eigelijk t beste kunt pakke..(was een helder moment dat ik daarna had :P). Net mn ma:

Het hoef toch niet op stel en sprong, dat kun je over een maand of 2 ook nog..
Nee trut, sinds wanneer duurt een aanbieding EEN MAAND OF 2?

Zijn ouders nou echt....naja...dom? |:(

Achja t is datze dr geen verstand van hebbe :9

Hoop iig dat ze snel overlegge of t kan...wil niet meer wachte :O

• Ruzz321
Het allermooiste is uitleggen waarom DIE laptop de ''ultieme'' laptop voor je is... :D

Dan knikken ze wat , en dan na een uur komen de IT's en de Mediamarkt foldertjes even voorbij en dan hoor je telkens: ''Waarom is deze dan niet goed voor 799 euro? Het is een Acer , dat is toch ook bekend? ''. >:)

EDIT: Even er van uitgaande dat je ouders ook ''bijna'' geen verstand hebben van computers. (Dan doel ik op Hardware matig gebied)

[ Voor 36% gewijzigd door Ruzz321 op 31-05-2006 23:01 ]

• Ruzz321
winkelwagen schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 22:41:
Ik denk dat je die Dell moet bestellen als er acties zijn, want daarmee bespaar je toch aardig wat centjes!
Acties bij Dell verschillen bijna van dag tot dag , gister configureerde ik dezelfde dell nog voor ruim 1700 euro :o , maar de 7900GS is bijna 300 euro in prijs gezakt en dat maakte hem ineens héél aantrekkelijk. En die videokaart is geen actie dus het is maar afwachten of de prijs zo blijft of dat het weer een overschot aan kaarten is waar ze nu van af moeten komen bij Dell , omdat de vorige prijs van +/- 570 euro mensen nogal weerhield van de aankoop. Daarom sla ik ook snel toe , al is het al spannend of de prijs morgen nog hetzelfde is 8)7 . Maar daar ga ik toch wel vanuit. En anders komen ze bij wijze van spreken overmorgen wel weer met gratis verzending en een gratis tas en dubbel geheugen en een dubbele hardeschijft B) . Das opzich wel lachen bij Dell , het is net een Turkse bazar , alles waar veel van over is of wat slecht loopt dropt drastisch in prijs , maar de volgende dag vragen ze gewoon weer de hoofdprijs , maar dan hebben ze die ''echte'' Replay spijkerbroeken weer voor een schijntje :7

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

offtopic:
Ten eerst: Ik zou maar opschieten met je nieuwe laptop, want de "n" van je toetsenbord begint het te begeven :+
Ten tweede: wie noemt zijn moeder een trut?! Ze heeft je op deze aarde gezet en bovendien sponsort ze je aankoop ook nog eens. Beetje respect voor je ouders kan geen kwaad.

• Ruzz321
SayWhatAgain! schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 23:12:
offtopic:
Ten eerst: Ik zou maar opschieten met je nieuwe laptop, want de "n" van je toetsenbord begint het te begeven :+
Ten tweede: wie noemt zijn moeder een trut?! Ze heeft je op deze aarde gezet en bovendien sponsort ze je aankoop ook nog eens. Beetje respect voor je ouders kan geen kwaad.
Ik kan me er niet echt om druk maken dat iemand nou eenmaal zo typt , het is gelukkig niet die BrEeZaH taal die ik wel irritant vind. Ik kom uit Rotterdam en dan merk je van die ''n'' zowiezo al weinig :P .

En die ''trut'' is sarcasme en ''denk-taal'' , althans ik ga er voor het gemak maar van uit dat hij dat niet tegen zijn moeder zei 8)7 .

--------------------------------------------------

Laten we er maar gelijk over stoppen en On-topic blijven/gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Ruzz321 op 31-05-2006 23:17 ]

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02 15:51
ja vind ik ook mijn ma sponsert me ook vaak heb ik veel respect voor O+

• Ruzz321
Filmpje van de 9400 om even snel een idee van de grootte/dikte te krijgen:

http://notebookreview-cne...kreview-cnet&tag=_Laptops

Hij noemt het de E1705 , dat is de USA aanduiding.

Verwijderd

Topicstarter
@ - Saywhatagain

Hey dude...ten eerste...dat heb ik me aangewend tijdens games..(check mijn n toets werkt nog).
Vindt het gewoon irri om dinge te typen die je niet zegt..n wordt nauwelijks uitgesproken achter
woorden.

tweede puntje...dat ik gesponsord wordt sugereer jij maar dat is niet zo..
de kosten van de laptop, studie, zorgverzekering, tandarts, fysiotherapie, internet, desktop, dingen als gitaar + versterker etc wordt allemaal door mij gedokt...vergeet ik kleren + schoenen etc nog.
(overbodige details maar 't fungeert als een soort voorbeeld he ;))

Enige dat ik niet betaal is ete + onderdak....dus niet prate over dinge (ja ik laat de N weer weg ja)
waar je niks vanaf weet. En zo gesteld op dat mens ben ik niet dus wat ik ertege zeg gaat mezelf aan..(en ja rushwood had gelijk, het was denktaal...wat ik echt zei was: ik vergeef je omdat je er 0,0% verstand van hebt >:))

hah dat moest ik even kwijt 8),,

ga maar gerust verder, kben weer ok :9

PS: uitleggen waarom deze laptop the one is is niet moeilijk...gewoon moeilijke praat ophagen die zelfs mn pa boven de pet gaat (hij is vrij bekend met hardware etc :P)..

zoiets als: ja maar ik moet zonder problemen een fatsoenlijk aantal polygonen kunnen renderen in een animatieprogramma en blablabla O-)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2006 00:06 ]

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Okay okay, notice m'n :+ bij het eerste puntje ;)
Maar ik erger me wel eens aan Br33z4h taal gebruik ja, omdat het de indruk wekt dat veel mensen niet meer normaal Nederlands kunnen typen... hele andere discussie enzo, boeit verder ook niet.
En ik ging er van uit dat je gesponsort werd omdat je zelf aangeeft dat je er overleg over hebt met je ouders. Wat je relatie met je ouders betreft: gaat me niets aan inderdaad, maar je kwam er zelf mee...vandaar. Nou ja, doe wat je doet...anyway: enjoy je toekomstige laptop!

Verwijderd

Topicstarter
haha thnx man...kwas eff in een grudgy mood (net thuis van werk :+)
maar je hebt wel gelijk hoor...zelf erger ik me ook aan mensen die echt
zo'n standaard breezertaaltje hebben...zo van Sgatt0rzh en zoiets...wordt ik
ook niet goed van dus kan t wel begrijpe -_-'..

Wat de laptop betreft:

Als mijn ouders ermee akkoord gaan (ze houden namelijk wel toezicht op m'n
financieën, over sarcasme gesproken) dan bestel ik hem meteen. Heb net namelijk
nog een positieve reactie gehoord van een vriend wiens scherm van de lap kapot was
gegaan en binnen no time at all een nieuwe had gekregen. Maar het is nog eff afwachten
dus.. :O

Verwijderd

Topicstarter
Jawel mense dell is weer gaan spelen met de prijzen. 3 jaar garantie is opeens goedkoper
en de losse onderdeeltjes ook wel..niet dat je goedkoper uitbent maar goed..prijs wordt iets opgekrikt door die pokke printers/scanner weet ik veel wat het is...sta ik niet om te springen..

es kijke hoe zich deze onzin gaat ontwikkelen...probleem is wel dat na 6-6 de dubbele werkgeheugeactie voorbij is :S...

• Ruzz321
@zhorax

Ik weet natuurlijk niet precies wat voor systeem jij hebt samengesteld , maar ik kan nu voor nog steeds 1356,01 euro dit maken(hetzelfde als gister dus):

Grafische Kaart: 256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS
Harde Schijf: 60GB (7,200 rpm) SATA Hard Drive

P.S. Ik zie de garantie nog steeds voor dezelfde (overdreven) prijs als gisteren. Je moet wel configureren met het goedkoopste model van 999 euro.

• Ruzz321
Ik heb zojuist een Inspiron 9400 besteld met de volgende configuratie:

Intel ® Core™ Duo Processor T2300 (1.66 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
1024MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x512)
256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS
60GB (7,200 rpm) SATA Hard Drive
9 Cell 80 WHr batterij
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Subtotaal € 1.144,50 19,00 % btw. € 1.361,96
Totale leveringskosten € 75,00 19,00 % btw. € 89,25
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Totaalprijs € 1.219,50 19,00 %btw. € 1.451,21

Dat vind ik een heel mooi bedrag voor deze Laptop.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is wel grappig rushwood..je hebt idd gelijk dat alles nu hetzelfde is.
Vannacht om 1 uur waren de prijzen verandert en kwam je uiteindelijk op een
iets hoger totaalbedrag uit..Je kreeg er een gratis printer bij (wat ik zei :S)..

Maar dat is nu alweer weg..snap het ook niet maar vind het niet erg :).
Succes met je bestelling btw, hoop dattie snel binnen is en dat je geen problemen hebt

Verwijderd

Topicstarter
En rush, heb je al wat gehoord van je dell of nog niet? :P :o

Ik moet ehm nog steeds bestellen btw maar wacht nog eff op n gepaste aanbieding :+

• Ruzz321
Thank god kom ik de bestelling nog omgooien :D , nu heb ik voor hetzelfde bedrag een:

T2400
100GB HD 7200 rpm
Gratis Printer en heb bij de bestellin een gratis verzending weten te regelen
En hoogste prioriteit. ( al denk ik dat dat onzin is )

tip: als je dreigt met annulering kunnen ze ineens een heleboel voor je veranderen en regelen

Naam van de persoon waar ik bestelde was iets met ''Jos M.....ans'' weet het nie precies meer.

Groet ,

Rush

P.S. Gister bij iComputers een ASUS A6Ja voor mijn broertje gekocht , ook een heel leuk dingetje.
Hij wilde geen Dell omdat hij de laptop ''NU'' wilde hebben. 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Ruzz321 op 08-06-2006 23:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Watja? dus je kunt tijdens de bestelling nog alles eisen, of moet je daarvoor gaan bellen ofzo?
Was zelf ook al van plan om te bellen ivm dubbel werkgegeheugen omdat 1024 nu opeens 120€ meer kost :S..was dr ook iets te regele met gratis verzending ofzo? Laat me eff wete hoek die t beste aan kan passe aiight?

Thnx

• Ruzz321
Ik had eerst een online bestelling geplaatst voor een andere samenstelling van de Inspiron 9400 , maar nu (actie van 150 minder) kon ik ineens veel beter specs. krijgen.

Gebeld om bestelling om te gooien als dat nog kon anders zou ik (zogenaamd) annuleren.
En zodra het woord annuleren voorbij komt wordt de verkoper ineens veel aardiger , en een beetje slijmen en af en toe een teleurgesteld toontje aanslaan helpt.
Bellen is zeker de moeite waard.

• Glenn85
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-10-2025
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 10:52:
Mja het lijkt er dus op dat een 4200 niet echt geschikt is voor wat ik wil doen.
Ik las net trouwens op een ander topic over de performance van de toshiba.
Gta SA niet op high kunne draaie vind ik eigelijk wel vrij raar..en dan dat ie op
medium 'redelijk' draait..lijkt me vrij onwaarschijnlijk eigenlijk maar goed.

Moet sowieso nog eff afwachten en uitvinden hoe warm dat dat ding wordt als ie
een beetje fatsoenlijk belast wordt..
Zou je de link van die topic kunnen geven? Ik ben zelf namelijk ook op zoek naar een laptop met ongeveer die specs :)

EDIT: ik heb de topic al gevonden :)

[ Voor 4% gewijzigd door Glenn85 op 22-06-2006 21:22 ]

Pagina: 1