Toon posts:

Computer bruikbaar bij verhuizing naar ander land?

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Een vraag over een nieuw systeem. Ik ben aan een nieuw computer toe, maar misschien ga ik verhuizen naar een ander land. Hier is de spanning en frequentie van het lichtnet anders dan in Nederland.

Mijn vraag is de volgende:
Als ik nu systeem samenstel en toch verhuis, moet ik dan de voedingsbron in de kast vervangen of de hele kast en al mijn componenten overzetten als ik naar het andere land verhuis?
Of is mijn hele computer dan niet te gebruiken?

Bij mijn weten zijn alle moederborden toch werkzaam met dezelfde spanningen? Het voedingsblok in je kast zet het toch om in een bruikbare spanning voor je moederbord. En is in principe toch niet afhankelijk van je lichtnet?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Misschien handig om er bij te vermelden naar wel land je gaat verhuizen?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:39

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Als het goed is zal het vervangen van je voeding volstaan.
Die converteerd de andere lichtnet waarden dan naar de standaardwaarden van je hardware.
Denk trouwens ook even aan je beeldscherm, die heeft zijn eigen voeding :)
En je printer.
En je scanner.
En je tosti ijzer :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Je moet een voeding kiezen die zowel kan werken met 230V 50Hz als 115V 60Hz (tenzij het land waar je naaroe gaat nog iets anders heeft). De meeste voedingen kunnen dit wel, maar in jou geval zeker dubbelchecken.

Verwijderd

Naar welk land ga je dan verhuizen? Als die land 110 Volt heeft dan moet je zowieso de voeding vervangen of als je geluk hebt de voeding een 110/240 volt schakelaar heeft dan kun je makkelijk switchen.

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-02 15:13

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Als je hier kijkt: http://nl.wikipedia.org/wiki/Potentiaalverschil zie je op het bijgevoegde kaartje dat de spanning wereldwijd of 220 of 110 volt is. Het aantal HZ zal (imo, correct me if i'm wrong) niet uitmaken voor je pc. En daarbij zit op de meeste voedingen een knopje 220/110 .. dus het lijkt mij dat je pc, als je de schakelaar op 110 volt (in een 110 volt netwerk uiteraard) gewoon zou moeten werken (misschien dat je ff een andere stroomkabel moet kopen ivm afwijkende stopcontacten) :)

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

• Final Frontier
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-02 16:16
De meeste voedingen kunnen overweg met spanningen vanaf 110 Volt tot en met 240 Volt. Ook de frequentie is geen probleem zolang deze tussen de 50-60 Hz. valt. Kijk even op je voeding of er een schakelaar op zit waarmee je kunt kiezen of dat die dat zelf doet.

"Commercie kills the scene" - I-f

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Waar ga je heen dan ? Kijk gewoon even wat er daar uit het lichtnet komt zetten en vergelijk het met hier.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Er zijn adapters om dingen als wisselstroom om te zetten in gelijkstroom, dus volgens mij is dat het probleem niet. Maar je moet misschien ook rekening houden met zaken als een andere toetsenbord indeling.

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:55
Je voeding kan je instellen op 230 Volt 50/60 Hertz en 110 Volt 50/60 Hertz. Afhankelijk van het land zet je de schakelaar om. In het algemeen is amerika 110 Volt en Europa 230 Volt. De voeding zal de netspanning omzetten in een secundaire spanning die gelijkt blijft.
De meeste monitoren van tegenwoordig hebben een spanningsbereik van 90 Volt tot 240 Volt AC. Dit kan je zien door achterop je monitor of je spanningsadapter voor LCD's te kijk. Er zou iets moeten staan van input AC range (bla .. bla Volt).
Voor printers en scanners weet ik het niet zo een twee drie. Maar daar geld hetzelfde voor als de monitor kijk naar je adapter.

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk naar de Nederlandse Antillen. Ik hoorde net van een collega dat je ook gewoon een transformator kunt kopen (15 dollar) en dan hoef je niets te vervangen.
Bedankt voor jullie reacties, ik kan er zeker wat mee!! ;) :) :)

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:25

Theo

moederbord

wat voor trafo heb je dan?? En is dat voldoende voor je pc met beeldscherm en tostiijzer? :p

Nu met WP, PV, EV en PC

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 09:39:
Er zijn adapters om dingen als wisselstroom om te zetten in gelijkstroom, dus volgens mij is dat het probleem niet. Maar je moet misschien ook rekening houden met zaken als een andere toetsenbord indeling.
Uhh dit doet je voeding al hoor ;) het gaat er alleen om wat voor input de voeding krijgt. Hier in nederland komt er ook wisselspanning uit het lichtnet (correct me if I'm wrong).

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Pagina: 1