Dag luitjes. Weet niet of ik dit topic in de juiste sectie plaats, maar deze leek mij het meest geschikt. Ik heb even jullie advies nodig. Voor mijn stage bij een Hostingprovider moet ik een backup oplossing ontwerpen en bouwen met de juiste combinatie van hard- en software. Voor opslag ben ik er al uit dat gaan meerdere NAS en worden die in een SAN worden geplaatst.
Voor wat betreft backup software zoek ik nog de juiste oplossing, belangrijk is dat het de volgende functionaliteiten heeft:
- multiple OS ondersteuning (Windows, NT, 2000, 2003, Unix free- en openBSD, Linux, Redhat, Fedora)
- client sever model (met een backup server een server met agent aansturen )
- open file backup (Oracle, MS SQL, MYSQL, MS Exchange)
- disaster recovery is heel belangrijk.(bij fysieke uitval(brand) moet server binnen 1 a 2 uur weer up en running zijn )
Ik ben op zoek naar pakketen die goed zijn, maar niet zo duur a la Veritas en Arceserve dit valt buiten het budget. Weten jullie goede en betrouwbare pakketen voor een redelijke prijs?
Alvast bedankt!
Voor wat betreft backup software zoek ik nog de juiste oplossing, belangrijk is dat het de volgende functionaliteiten heeft:
- multiple OS ondersteuning (Windows, NT, 2000, 2003, Unix free- en openBSD, Linux, Redhat, Fedora)
- client sever model (met een backup server een server met agent aansturen )
- open file backup (Oracle, MS SQL, MYSQL, MS Exchange)
- disaster recovery is heel belangrijk.(bij fysieke uitval(brand) moet server binnen 1 a 2 uur weer up en running zijn )
Ik ben op zoek naar pakketen die goed zijn, maar niet zo duur a la Veritas en Arceserve dit valt buiten het budget. Weten jullie goede en betrouwbare pakketen voor een redelijke prijs?
Alvast bedankt!