Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Salaris overgemaakt naar Postbankrekening, nog niet binnen?

Pagina: 1
Acties:
  • 310 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik heb een vraagje.

Ik heb een rekening bij de Postbank.

Nu is er natuurlijk vorige week Hemelvaartdag geweest, en de vrijdag erna was de postbank ook dicht voor overboekingen.
Nu is exact een week geleden, woensdag 24-05-2006, mijn salaris overgemaakt door mijn werkgever.

Deze heb ik tot op heden nog niet op mijn rekening staan.

Is dit normaal?
Kan dit dat het een week duurt omdat Hemelvaartdag ertussen zat?

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-11 21:11
freddyathlon schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 09:14:
Ik heb een vraagje.

Ik heb een rekening bij de Postbank.

Nu is er natuurlijk vorige week Hemelvaartdag geweest, en de vrijdag erna was de postbank ook dicht voor overboekingen.
Nu is exact een week geleden, woensdag 24-05-2006, mijn salaris overgemaakt door mijn werkgever.

Deze heb ik tot op heden nog niet op mijn rekening staan.

Is dit normaal?
Kan dit dat het een week duurt omdat Hemelvaartdag ertussen zat?
Lijkt me uitermate sterk.
Er zijn iig 3 werkdagen overheen gegaan, dus zou het er al moeten zijn.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mijn ervaringen met de postbank is dat het redelijk normaal is dat je lang moet wachten op je geld. Als ik geld van een postbankrekening krijg duurt dat meestal wel een paar dagen.
Zeker als er een feestdag tussenzit kan het zijn dat je idd wat lang moet wachten.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:35
Dat is mijn ervaring dus totaal niet :Z :P

Ik zie dat mijn geld eigenlijk altijd binnen 1 dag zijn bestemming heeft bereikt! Misschien eens je werk of de postbank bellen misschien is er wat fout gegaan?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ramon de Jesus schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 09:20:
Dat is mijn ervaring dus totaal niet :Z :P

Ik zie dat mijn geld eigenlijk altijd binnen 1 dag zijn bestemming heeft bereikt! Misschien eens je werk of de postbank bellen misschien is er wat fout gegaan?
Dan komt het ook zeker van een andere Postbank-rekening?

Mijn salaris is afkomstig vanaf een normale bankrekening.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-11 10:15
Schijnt dat sommige banken een week achterstand hebben :X
Vriend van me zit daardoor met het probleem dat hij z'n huis nog niet heeft :X

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:50

hamsteg

Species 5618

Terw_Dan schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 09:17:
Mijn ervaringen met de postbank is dat het redelijk normaal is dat je lang moet wachten op je geld. Als ik geld van een postbankrekening krijg duurt dat meestal wel een paar dagen.
Zeker als er een feestdag tussenzit kan het zijn dat je idd wat lang moet wachten.
En daar gaan we weer, de ene bank is beter als de andere. Wie kan het verste p!ssen. Ik gebruik drie rekeningen bij postbank, rabo en amro. Van zelfde bank naar zelfde bank zijn ze allemaal even snel en naar elkaar onderling even langzaam en bij elk kan ik ook een situatie noemen dat eigen boekingen een keer een dagje langer duurde. Wel is mijn ervaring dat banken met overboekingen van vrijdag op zaterdag het geld nog wel eens vasthouden tot maandag.

Dat jij je geld nog niet hebt moet een andere oorzaak hebben, was het je eerste salaris?

... gecensureerd ...

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
hamsteggot schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 09:29:
[...]

Dat jij je geld nog niet hebt moet een andere oorzaak hebben, was het je eerste salaris?
Nee, nee, ik krijg al tijden het salaris rond de 25e, 26e, van de maand.

Ik heb net gebeld met de postbank en die vertellen me dat het nu wel eens 7 of 8 werkdagen kan duren. Dit vind ik wel wat ver gaan...

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-11 21:11
freddyathlon schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 09:35:
[...]

Nee, nee, ik krijg al tijden het salaris rond de 25e, 26e, van de maand.

Ik heb net gebeld met de postbank en die vertellen me dat het nu wel eens 7 of 8 werkdagen kan duren. Dit vind ik wel wat ver gaan...
Inderdaad :r

Ik heb het geld meestal de volgende dag al, anders 1 dag later (werkdagen).

Ik maak regelmatig geld over van de Rabo naar de Postbank.
Ook mijn salaris had ik al voor de feestdag vorige week, op de woensdag was het al binnen.
Vanaf welke rekening ik kwam weet ik zo niet :)
Wellicht hebben ze heb de dag ervoor al overgemaakt.

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Giro naar Giro gaat bij mij direct
Bank naar Bank gaat bij mij direct
Giro naar Bank duurt 1 werkdag (dag n geld overmaken, dag n+1 geld ontvangen)
Bank naar Giro duurt 1 werkdag (dag n geld overmaken, dag n+1 geld ontvangen)

Doorgaans klopt dit prima, het wil nog wel eens gebeuren door een feestdag oid dat het e.e.a. wat langer duurt maar 7 dagen heb ik nog nooit meegemaakt.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Verwijderd

hamsteggot schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 09:29:
[...]

En daar gaan we weer, de ene bank is beter als de andere. Wie kan het verste p!ssen. Ik gebruik drie rekeningen bij postbank, rabo en amro. Van zelfde bank naar zelfde bank zijn ze allemaal even snel en naar elkaar onderling even langzaam en bij elk kan ik ook een situatie noemen dat eigen boekingen een keer een dagje langer duurde. Wel is mijn ervaring dat banken met overboekingen van vrijdag op zaterdag het geld nog wel eens vasthouden tot maandag.

Pfft, het is gewoon algemeen bekend dat PB --> reguliere bank langer kan duren. Tegenwoordig is dat minder dan vroeger. Overigens is de postbank vrij traag met interne overschrijvingen, imho. Van spaarrekening naar gewone rekening van dezelfde rekeninghouder (via internet) duurt daar minimaal één werkdag, soms twee, terwijl dat bij de ABN letterlijk onmiddellijk gebeurd is.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:55

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 20:27:
Van spaarrekening naar gewone rekening van dezelfde rekeninghouder (via internet) duurt daar minimaal één werkdag, soms twee, terwijl dat bij de ABN letterlijk onmiddellijk gebeurd is.
Dat staat ook (zelfs...) in hun voorwaarden bij spaarrekeningen. Ik heb ook een girorekeningetje (en vandaag toevallig m'n salaris binnen, staat er eigenlijk altijd op de laatste werkdag van de maand) en was laatst eens aan het kijken naar de diverse spaarmogelijkheden aldaar. Tussen girorekeningen gaat het electronisch binnen een paar minuten, ook via telefonische overschrijving.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11 00:21

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

[...]

Pfft, het is gewoon algemeen bekend dat PB --> reguliere bank langer kan duren. Tegenwoordig is dat minder dan vroeger. Overigens is de postbank vrij traag met interne overschrijvingen, imho. Van spaarrekening naar gewone rekening van dezelfde rekeninghouder (via internet) duurt daar minimaal één werkdag, soms twee, terwijl dat bij de ABN letterlijk onmiddellijk gebeurd is.
Dat is wat ik ik ook heb ondervonden. ABN AMRO is stukken sneller.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik begin zo langzaamaan te denken dat er gewoon vergeten is om mijn salaris over te maken door mijn werkgever.

Vorige week woensdag overgemaakt en nu nog niet op de rekening? Dat lijkt me een beetje erg lang duren...

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:02
[...]

Van spaarrekening naar gewone rekening van dezelfde rekeninghouder (via internet) duurt daar minimaal één werkdag, soms twee, terwijl dat bij de ABN letterlijk onmiddellijk gebeurd is.
Ja dat is bij de Rabobank dus ook. Ik schrijf over naar m'n spaarrekening eerst staat er dan "Verwerken". Na enkele seconde veranderd dit in "Goedgekeurd" en staat het op me andere rekening. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:55

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

freddyathlon schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 08:15:
Ik begin zo langzaamaan te denken dat er gewoon vergeten is om mijn salaris over te maken door mijn werkgever.

Vorige week woensdag overgemaakt en nu nog niet op de rekening? Dat lijkt me een beetje erg lang duren...
Dat zou ik als eerste gaan vragen. Werk je voor een klein of groot bedrijf?

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
LuPo schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 08:28:
[...]

Ja dat is bij de Rabobank dus ook. Ik schrijf over naar m'n spaarrekening eerst staat er dan "Verwerken". Na enkele seconde veranderd dit in "Goedgekeurd" en staat het op me andere rekening. :)
Dan is het dus eigenlijk een soort lopende 2de rekening geworden. De drempel om geld van die "spaarrekening" af te halen is erg laag in ieder geval. Dit zul je ongetwijfeld ook terugzien in het rentetarief. Normaliter geldt altijd hoe hoger de drempel om geld van de rekening af te halen hoe hoger de rente.
Overigens gaat intern overschrijven bij de Postbank ook real-time. Niets langzaam aan.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-11 22:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

De hoge rente geld bij de rabobank voor het minimum bedrag dat er het hele kwartaal op heeft gestaan. De drempel is er wel, maar op een andere manier. Geen idee hoe het bij de ABN-Amro zit.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:02
argro schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 16:07:
[...]
Dan is het dus eigenlijk een soort lopende 2de rekening geworden. De drempel om geld van die "spaarrekening" af te halen is erg laag in ieder geval. Dit zul je ongetwijfeld ook terugzien in het rentetarief. Normaliter geldt altijd hoe hoger de drempel om geld van de rekening af te halen hoe hoger de rente.
Overigens gaat intern overschrijven bij de Postbank ook real-time. Niets langzaam aan.
Het rentetarief is zoals Janoz uitlegt. Hier nog even een rekenvoorbeeldje van de rabobanksite.
Een rekenvoorbeeld
Uw saldo op 1 januari is € 4.000. Er gebeurt niets in januari en februari. In maart neemt u € 500 op. Na dit kwartaal staat er € 3.500 op uw rekening. Het bedrag dat in dit kwartaal minimaal op uw rekening stond, is € 3.500. Over dit bedrag wordt de bonusrente berekend. De basisrente berekenen we dagelijks over het bedrag dat op dat moment op uw rekening staat.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Pagina: 1