Tannoy Eyris DCC niet goed magnetisch afgeschermd

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Topicstarter
Ik heb een Tannoy Eyris DCC Center Speaker aangeschaft. Nu heb ik direct gemerkt dat dit problemen geeft zodra ik de center op mijn tv plaats. Volgens de specificaties is de center speaker afgeschermd. Toch heeft de magneet invloed op de beeldbuis van mijn tv.
Ik ben verder heel tevreden met de speaker en zoek dus een oplossing zodat ik de centerspeaker toch op mijn tv kan plaatsen. Wat ik zoek zijn dus oplossingen om de invloed van de magneet op de beeldbuis teniet te doen.

Eigen ideeen hierover (ik weet niet of het werkt):
  • Metalen plaatje onder de centerspeaker die even groot is (zou dit zorgen voor afscherming?).
  • De center speaker verhogen d.m.v. boeken of piepschuim tussen de center en tv.
  • Een apart plankje boven de tv (nadeel hiervan is dat mijn projectiescherm weer verder omhoog moet).
Heeft iemand suggesties of ervaringen op dit gebied?

*edit typo

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 18:47

TdV

Mijn Tannoy Rcenter heeft precies hetzelfde; mijn oplossing was een plankje iets hoger dan de tv aan de muur bevestigen zodat de inteferentie weg was. Nu heb ik het nog beter opgelost door een lcd-tv te kopen.

Wat dacht je trouwens van de center onder de tv in een meubel?

[ Voor 15% gewijzigd door TdV op 31-05-2006 09:07 ]

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Topicstarter
TdV schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 09:06:
Mijn Tannoy Rcenter heeft precies hetzelfde; mijn oplossing was een plankje iets hoger dan de tv aan de muur bevestigen zodat de inteferentie weg was. Nu heb ik het nog beter opgelost door een lcd-tv te kopen.

Wat dacht je trouwens van de center onder de tv in een meubel?
De Center Speaker is vrij groot. Er zit een supertweeter bovenop en hij is dus moeilijk te plaatsen. Hij weegt ook 21 kilo en een plankje aan de muur zie ik niet zo zitten om twee redenen.

1. Mijn projectiescherm moet nog hoger (Ik vindt hem al te hoog).
2. Mijn muren zijn van gipsplaat. Om daar 21 kilo aan te hangen vindt een beetje beangstigend.

De optie met de lcd tv is leuk, maar op dit moment nog geen optie. ;)

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 18:47

TdV

Mijn center is ook vrij groot en zwaar; hoewel iets minder dan de eyris maar ik heb hem in mijn huidige tv meubel gekregen. Nu zoek ik wel een ander meubel en past het dus bijna nergens in. Ik wilde hem er ook perse onder omdat mijn projectiescherm ook op ooghoogte moest komen, dat is ongeveer 90cm vanaf de grond.