Toon posts:

Internet delen via eigen computer i.p.v router....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik speel al enige tijd World of Warcraft, en sinds kort ben ik mijn internet gaan delen met een onderbuur via een router. Nu wordt ik bij WoW ongeveer ieder uur gedisconnect van de server. Ik weet zeker dat dit door de router komt. Ik heb vanalles geprobeerd om dit op te lossen alleen dat wil dus absoluut niet lukken. Zelfs de mensen van WoW (Blizzard) konden mij hier niet bij helpen.

Ik heb op mijn computer 2 netwerkkaarten. Nu dacht ik dat ik misschien i.p.v de router te gebruiken ik misschien het internet kon doorgeven via die 2e netwerkkaart. Ik stop dan gewoon mijn internet verbinding in netwerkkaart 1 en laat hem er weer uit komen via netwerkkaart 2. Voor mijn gevoel moet dat best kunnen. Maar dat weet i kdus niet zeker..:)

Kan dit?...Zo ja, wat moet ik dan allemaal instellen, of veranderen aan mijn instellingen? Moet er iets veranderd worden aan de internet instellingen van degene met wie ik het internet deel? (Behalve dat de IP adres toekenning op automatisch moet staan.) Alletwee de netwerkkaarten zijn Realtek's 8029. (Ik weet niet zeker of dat nog wat uitmaakt, maar kan het maar beter vermelden dan.)
Ik kon niet echt een ander topic hierover vinden dus zou graag jullie mening horen.

Bij voorbaat dank, Bob

Verwijderd

Hoe deel ik Internet ?

Dit staat in de FAQ van dit forum. Lees die hele FAQ even door, dan weet je alles wat je weten moet om lekker aan de slag te kunnen. Succes!

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
kan prima. Je moet dan wel je internetverbinding op delen zetten, en de andere client vertellen dat ie via jouw PC naar buiten gaat. Google anders eens voor ICS (Internet Connection Sharing)

Geen Ping, wel Pong

Verwijderd

Conclusie:
Kan dus uiteraard.
Ik raad het meestal niet aan.
A) Je moet je computer altijd aan laten staan > Energiekosten
B) Niet mega-stabiel (indien het gaat om een Win-bak).

Een kastje (router) vind ik persoonlijk wat fijner om mee te werken.
Een server inrichten die gaat functioneren als een router, vind ik meestal het opnieuw uitvinden van het wiel.
Wat je wel zou kunnen doen, want ik weet namelijk niet waarom je perse een computer wil gaan gebruiken als router, is een router (kastje dus) nemen, DMZ aanmaken en die ene computer in de DMZ zetten.
Dan kun je ook alles controleren (indien je dat wilde). Firewall, inlogprocedures, etc. etc.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 08:47:
Conclusie:
Kan dus uiteraard.
Ik raad het meestal niet aan.
A) Je moet je computer altijd aan laten staan > Energiekosten
B) Niet mega-stabiel (indien het gaat om een Win-bak).

Een kastje (router) vind ik persoonlijk wat fijner om mee te werken.
Een server inrichten die gaat functioneren als een router, vind ik meestal het opnieuw uitvinden van het wiel.
Wat je wel zou kunnen doen, want ik weet namelijk niet waarom je perse een computer wil gaan gebruiken als router, is een router (kastje dus) nemen, DMZ aanmaken en die ene computer in de DMZ zetten.
Dan kun je ook alles controleren (indien je dat wilde). Firewall, inlogprocedures, etc. etc.
Niet mega-stabiel is een absolute nonsence opmerking. En Windfows flamen is niet toegestaan...

Hoezo opnieuw het wiel uitvinden ? Volgens mij bestond deze oplossing wel even voor het op de markt verschijnen van HWrouters.

Wat is het nut van de pc in de DMZ plaatsen ? Moet je niet eerst een troubleshoot doen om te kijken waardoor dit probleem ontstaat ? Misschien wordt wel elk uur een nieuw IP adres uitgereikt (en is het dus een configuratie probleempje ?). En om een Windows omgeving (no flames !) direct aan Internet te koppelen is niet echt veilig...

[ Voor 6% gewijzigd door lier op 31-05-2006 08:54 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties! Ik zal de FAQ eens doorlezen en kijken of ik verder kom..:)
Ik wil dit doen i.pv een router omdat die juist de problemen geeft en ik die niet kan oplossen en ze op deze manier probeer te omzeilen.
Ik ga dit dan ook alleen doen op het moment dat ik zelf lange tijd achter elkaar WoW wil spelen.
Daarna verander ik het gewoon weer terug. Het is alles behalve ideaal maar het oplossen van mijn router(Sitecom DC202v5) probleem lukt gewoon echt niet. Ik heb de nieuwste firmware geinstalleerd, ports geforward, alle firewall's weggehaald en weer 'goed' teruggezet.

Nogmaals bedankt en mocht ik nog verdere vragen hebben dan horen jullie het wel weer..:)

Bob

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:31

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 08:38:
Ik speel al enige tijd World of Warcraft, en sinds kort ben ik mijn internet gaan delen met een onderbuur via een router. Nu wordt ik bij WoW ongeveer ieder uur gedisconnect van de server. Ik weet zeker dat dit door de router komt. Ik heb vanalles geprobeerd om dit op te lossen alleen dat wil dus absoluut niet lukken. Zelfs de mensen van WoW (Blizzard) konden mij hier niet bij helpen.
Je hebt het vast al gechecked, maar ik heb ooit een soortgelijk probleem gehad tussen een ADSL-modem en een router, die er dan om de 2 minuten uitknalden. De IP-lease tijd van de DHCP-server op de modem stond toen blijkbaar op 2 minuten.

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

Pagina: 1