Samsung M71 (LCD) of Samsung PS-42Q7H (Plasma)

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-02 21:39
Heb al vele reviews gelezen internationaal en nationaal.
Ook de LCD vs Plasma versie. Voorheen heb ik een plasma gehad uit 2001 en heb nooit last gehad van ingebrande logo's of extreem hoge elektriciteitskosten.

Ik ben nog steeds aan het twijfelen tussen de toestellen de één is wat groter en duurder, de ander is nieuwer. Beide een mooi beeld. Tegenwoordig staan de modellen letterlijk naast elkaar bij de mediamarkt, correct en modern(Rotterdam). Vele mensen twijfelen of ze voor de grotere moeten gewoon of voor het andere toestel. Ik vroeg aan de verkopers van correct, modern en mediamarkt welke hun beter vonden. Een aparte verhaal (toestel a is de 82 cm lcd, toestel b is de 107 plasma):

Correct

Toestel A : Mooi scherm, goed voor dvd's en onderdelen van Philips zitten hierin en is gewoon het nieuwste van het nieuwste.
Toestel B : Lekker groot beeld, iets minder scherp dan de lcd scherm, maar het is zijn prijs waard.

Mediamarkt

Toestel A : 82 centimeter is de standaard voor tegenwoordig ik zou voor een groter scherm gaan
Toestel B : Mooi scherm voor een strakke prijs, de plasma van tegenwoordig zijn verbeterend en gaan langer mee. De kleurweergaves van deze Samsung zijn mooier dan lcd lijn van Samsung

Modern
Toestel A : Goed scherm. Één van de betere op dit moment, heeft 2 HDMI poorten wat in de toekomst handig kan zijn.
Toestel B : Veel aansluitingen,scherp beeld, goed geluid, geen 2x HDMI maar dat compenseert hij weer met zijn grote en vloeiende beeld door zijn contrastverhouding.

Conclusie
Ben ik wijzer geworden? Nee. Het lijkt er op dat ze me de grote televisie willen aansmeren, omdat ze dan meer van me krijgen. Financieën zijn geen punt, maar ik wil een goed product.

Wat raden jullie aan als ervaren "Tweakers"?

PS : Er zal een Playstation3 worden aangesloten op de tv.

Extra info

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/nl/presscenter/pressrelease/images/le40m71_s.jpg

Nieuwste Samsung LCD scherm (82 cm of hoger)

Model informatie

82 centimer versie

Opvallend voor een Samsung televisie 2x HDMI aansluiting, multi memory slot en usb poort
120 hz
contrast 1:6000

Prijs tussen 1699,- en 1799,-

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/nl/products/tv/plasmatv/images/ps42q7h_m.jpg

Samsung PS-42Q7H Plasma scherm
1024x768
107 cm versie

Prijs 1999,-

Verwijderd

Ik heb zelf ook voor de afweging LCD - Plasma gestaan, en mijn keuze is gevallen op Plasma. Zeker als je een groter scherm wilt (en dat wilde ik) dan moet je mijn inziens voor plasma gaan. Wil je echt kwaliteit dan moet je gaan voor de Panasonic PV60, Pioneer 436, en de Hitachi 7200/9700.

De Pioneer en de Hitachi vielen buiten mijn budget, maar uiteindelijk is het geen Panasonic geworden maar de LG 42PC1R. Ik was echt verbaasd door de kwaliteit van dit scherm. Er loopt nog ergens een topic van mij. Uiteindelijk 1450 euro betaald via een internetshop.

Overigens vind ik persoonlijk de Samsung Plasma's echt niet in de buurt komen van de bovenstaande types. Toegegeven, het design is meesterlijk, maar de PQ is echt een stuk minder. Misschien als je hem professioneel laat calibreren, dat het goed is, maar alleen met usersettings is het echt niks. En door vooral qua zwartwaarden.(heel belangrijk!) Ik moet wel toegeven dat het model dat jij op het oog hebt een heel stuk beter is dan de andere modellen van Samsung.

edit: mijn topic: [rml][ Plasma] Spiegeling Panasonic 42PA50E + aankoopadvies[/rml]

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 08:57 ]

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07-2025
IK zit met exact de zelfde afweging.
de 40m71 LCD
of
de 42Q7h

Beide heb ik hier, alkmaar eo., nog nergens zijn draaien. LCD hebben ze de 40m61 draaien en PLASMA de 42C7H. VOlgens mij zit er in de panels van plasma geen verschil tussen de c en Q. Maar de m71 is een nieuw panel tov de m61.

Lastig dit.

• astute
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-02 11:39
Kan je plasma betalen, en kan de stroomrekening je niet veel schelen. Neem dan plasma. Plasma heeft altijd een betere beeld kwaliteit dan LCD. (Ik raad je overigens wel aan om ook bij de merken Panasonic en Pioneer (eventueel Hitachi) naar de plasma's te kijken. Deze maken mooiere schermen dan Samsung)

(overigens zegt dat die samsung philips onderdelen heeft heel weinig, mijn ervaring met philips en LCD's is dat het of stuk is, of stuk aan het gaan is)

[ Voor 22% gewijzigd door astute op 01-06-2006 13:45 ]

Pickle Rick!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-11-2025
Als je van plan bent een PS3 of andere next-gen console aan te sluiten op de TV dan lijkt me de keus vrij eenvoudig. De LCD! omdat deze wel tenopzichte van de plasma High Defenition beelden kan weergeven, (lees hogere resolutie)

Speel maar eens een game op je PC eerst met een resolutie van 640x480 en daarna 1280x1024. je zult zien dat 1280x1024 veel scherper is.

Zie je het gehele HD niet zitten en ben je van plan om vooral SD TV te kijken dan zou ik voor de plasma gaan, o.a. door de lagere resolutie wordt het beeld niet zo uitgerekt en ziet het er mooier uit.

p.s kijk ook een naar de Sony V2000/S2000 series voor mij de mooiste en beste LCD TV's op dit moment.

edit:
die van de stuiterballen reclame :Y)

succes met je keus

[ Voor 5% gewijzigd door BlowFish op 01-06-2006 13:48 ]

• astute
BlowFish schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 13:47:
Als je van plan bent een PS3 of andere next-gen console aan te sluiten op de TV dan lijkt me de keus vrij eenvoudig. De LCD! omdat deze wel tenopzichte van de plasma High Defenition beelden kan weergeven, (lees hogere resolutie)
Errr, die plasma is ook gewoon HD hoor. Precies dezelfde resolutie als die LCD...dus da's bullshit. (maar dat staat ook al bij de begin post, als je die had gelezen Blowfish)

Overigens is de huidige Sony serie, de V2000 serie niet zo geweldig als de vorige. Consumenten Bond heeft de vorige Sony serie zeer hoge cijfers gegegeven, en terecht, maar de nieuwe lijn is een stuk minder van kwaliteit. De V2000 serie is dus ook NIET de serie van de stuiterballen, da's de oudere serie, de eerste Bravia lijn. De nieuwe Bravia lijn, de v2000 lijn is niet meer zo bijzonder en is te vergelijken met Samsung (maar dan een stuk duurder)

[ Voor 5% gewijzigd door astute op 01-06-2006 14:28 ]

Pickle Rick!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 19:08
astute schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 14:27:
[...]

Errr, die plasma is ook gewoon HD hoor. Precies dezelfde resolutie als die LCD...dus da's bullshit. (maar dat staat ook al bij de begin post, als je die had gelezen Blowfish)
Dan zou ik de specs maar eens checken: plasma: 1024 x 768 de LCD 1366*768
Die zijn dus niet hetzelfde.
En wil je echt HD aankunnen heb je een nog hogere resolutie nodig.

• astute
720p is "echt" HD. En 1024x786 is meer dan genoeg voor "echt" 720p HD...

Pickle Rick!

Verwijderd

720P is toch 1280*720?? Hoebedoel je dan dat 1024 genoeg is.. lijkt mij namelijk niet.

Verwijderd

Help!

Ik heb hier in Roemenie een LCD 40M71 van Samsung gekocht om mijn PS3 op aan te sluiten

In het menu van de TV blijven de 2 HDMI aansluitingen echter lichtgrijs (ik kan ze dus niet benaderen) en als ik zowel de scart en de HDMI aansluit en op de PS3 vraag naar HDMI te gaan krijg ik 30 seconden zwart beeld waarna ik weer terugval op de Scart

Wat doe ik verkeerd? Hoe "activeer"ik de HDMI s van de TV? Of zit de issue in de PS3?

Bert @ vanhorck.eu

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:27
Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 15:29:
Help!

Ik heb hier in Roemenie een LCD 40M71 van Samsung gekocht om mijn PS3 op aan te sluiten

In het menu van de TV blijven de 2 HDMI aansluitingen echter lichtgrijs (ik kan ze dus niet benaderen) en als ik zowel de scart en de HDMI aansluit en op de PS3 vraag naar HDMI te gaan krijg ik 30 seconden zwart beeld waarna ik weer terugval op de Scart

Wat doe ik verkeerd? Hoe "activeer"ik de HDMI s van de TV? Of zit de issue in de PS3?

Bert @ vanhorck.eu
De HDMI wordt automatisch geactiveerd als er een apparaat op is aangeloten. Heb zelf ook een M71.

Betekend dat het HDMI signaal van de PS3 om een of andere reden door de M71 niet wordt herkent.
Zet alle apparaten uit en haal de stekkers los en zet ze weer vast en probeer het nog een keer.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Pagina: 1