[draadloos] login voor logon

Pagina: 1
Acties:

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 13:39
Ik heb een PCI WLAN kaart. Alles werkt correct op dit moment, maar ik zou graag willen dat mijn computer al verbinding maakt met het netwerk voordat ik ingelogd ben.

Nu geberut dat pas nadat ik ben ingelogd. Kan dit? Ik heb al gegoogled maar ik kan niks vinden. Ik weet wel dat dit mogelijk is met dial up verbindingen

Netwerk: 54Mbps, WPA-PSK encrypted

Verwijderd

Intel nics kunnen dit, daarmee kun je pre-logon connect doen, dat zit in de intel PROSet driversuite.
Verder kan volgens mij helemaal niemand je wat vertellen met deze informatie.

Verwijderd

Je kan wat doen met de system policies maar dat kan je wel vinden op google.

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
klein offtopic vraagje : Waarom zou je willen dat de kaart al connect voordat je inlogt die paar seconden dat het duurt om te connecten met een fatsoenlijke installatie is nou ook niet echt de moeite waard ?

en ontopic : Er zijn een aantal kaarten die dit kunnen zoals die intel nics.

mijn eigen wireless kaart kan dit niet. dat zijn er 5 allemaal van msi volgens mij.

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 13:39
hmm jammer, waarom ik het wou: ik heb een ftp server die met upnp werkt. alleen de verbinding met het netwerk is net te langzaam met opstarten, dus start de ftp server soms niet goed op. Ik heb nu gewoon een handmatige portforward aangemaakt

Verwijderd

Dat vind ik ook een groot nadeel van Wireless.
Problemen waar je evt. tegenaan kunt hikken:
1. Indien je Win XP nog moet registreren/activeren, en je doet dit te laat, dan kun je niet meer inloggen, alleen nog maar reg/act. Dit moet worden gedaan voordat windows volledig is opgestart. Nadeel dus: je hebt nog geen internet verbinding, dus reg/act kan niet meer. (was mij bijna overkomen, haha)
2. Je kunt bijv. niet meer direct inloggen op een domein. Je moet eerst lokaal inloggen en daarna handje matig inloggen op het domein.

Eventuele denkbare oplossing zou zijn:
1. Installeer alleen de drivers van je Wifi kaartje. Laat het connecten e.d. over aan Windows.
Die keuze heb je veelal tijdens het installeren van je wifi kaartje.
Persoonlijk vind ik de gemiddelde softwate van een wifi kaartje waardeloos. Windows kan dit opzich veel beter (en sneller).
Maar ook dan, voordat je inlogt, maakt ie geen verbinding.
Waarschijnlijk moet je je wifi als service laten draaien.
Hoe en wat, dat zou je even moeten opzoeken op de MS site.
Waarschijnlijk kan dit wel. (lijkt me helemaal niet ondenkbaar namelijk)

Succes en laat effe weten of het is gelukt!
Pagina: 1