[ASP.NET] PageControl bouwen

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik ben in ASP.NET 2.0 maar es aan de slag gegaan met het bouwen van een heuse PageControl. Het doel is dat het een control wordt dat in de designer rechtstreeks te editen is (à la de Wizard control) dus zonder templates. Ik dat dát gedeelte nog het moeilijkste is, maar eerst zijn er andere obstakels die ik moet overbruggen.

Ik heb nu een control die afgeleid is van CompositeControl. Wizard is hier ook van afgeleid, dus ik gokte maar dat dat de goeie is. De documentatie hierover is helaas nogal technisch, niet erg op de praktijk gericht zegmaar, dus daar had ik vrij weinig aan. Met de Reflector ben ik wel een stuk verder gekomen.

Ik heb inmiddels een collection van TabPage objectjes die de tabs gaan voorstellen. Uiteindelijk wil ik dat de control er ongeveer zo uit gaat zien:
ASP.NET:
1
2
3
4
5
6
7
<tabs:PageControl runat="server" ID="PageControl1">
   <Pages>
      <tabs:TabPage runat="server" ID="TabPage1">
         <!-- hier dus gewoon ASP.NET controls, net als bij de Wizard control -->
      </tabs:TabPage>
   </Pages>
</tabs:PageControl>
Het eerste obstakel is ervoor zorgen dat de control die <Pages> tag snapt. Geen flauw idee hoe dit moet. De TabPages rechtstreeks onder de control hangen lukt wel, maar ik wil ruimte openhouden voor andere dingen, zoals templates.

Het tweede grote obstakel zal zijn hoe je de designer zover krijgt dat een tabpage editable is. Wederom, kijk naar de Wizard control en je begrijpt wat ik bedoel :)

Ik heb nu dus een vrij kale control en weet eigenlijk niet hoe ik verder moet. Kan iemand me een zetje geven? :)

日本!🎌