Winamp Media Library op server opslaan

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTP
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 07:42

UTP

Unshielded Twisted Person

Topicstarter
Aangezien ik een aardige verzameling mp3's heb en deze regelmatig aanvul wil ik graag mijn winamp media library up to date houden. Nu gebruik ik 3 verschillende computers in het netwerk thuis en alle bestanden staan op mijn fileserver.

Telkens als ik weer een aantal nieuwe mp3's heb moet ik op alle 3 de computers de library updaten. Dat duurt lang met 8000+ bestanden. Ook zijn het niet allemaal supersnelle computers.

Ik wil deze media library (de tabellen oid dus) ook graag op de server opslaan en de andere pc's hier vanaf laten inlezen. Dan hoef ik maar 1x te updaten.

Je kunt de plugins van winamp gewoon op andere plaatsen opslaan en daar de dir van invoeren in winamp maar met de ML werkt dat op de een of andere manier niet.

Wie weet hoe ik dit kan realiseren?

Ik heb al geprobeerd:
• winamp compleet installeren in een directory op de server (traag)
• alle ML bestanden los kopieeren vanaf de meest recente computer (werkt wel maar is ook omslachtig)
• GoT Search, Google en Winamp plugins.

Ik wil niet proberen:
• andere music players :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:47

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Ik gebruik zelf Wincue, dat bouwt de library automatisch bij startup op aan de hand van de mappen die op de server gedeelt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-09 23:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > CSA

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

En wat als je nu gewoon op die fileserver een share maakt met al je MP3's en daar ook een playlist opslaat. Dan kun je vanaf iedere werkplek via een mapping de playlist openen.

Ik zie dat je echt de library wilt gebruiken en niet de playlist. :X

[ Voor 22% gewijzigd door Herby op 31-05-2006 11:41 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:46

DeTeraarist

#Boots2Asses

Hmm, ik zoek ook zoiets. WinAmp ondersteunt het zelf volgens mij niet. Met FooBar krijg ik het ook niet voor elkaar. Wat ik bedacht had om te zoeken [wat nog niet gelukt is] is een client-server opstelling. Gewoon een server die om de 5 minuten ofzo een map checkt op nieuwe/verwijderde bestanden en daar mee ook meteen een library bijhoudt. En dan een client die verbinding maakt met de server en zo de library kan benaderen en de mp3's gestreamd of even gecached afspeelt.

Maar ja, tot nu toe heb ik zoiets nog niet kunnen vinden :'(

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Same here alleen wil ik nog een stapje verder. Ik wil ook ratings bij kunnen houden (per gebruiker, ik vind andere muziek leuk dan mijn vriendin), streamen moet mogelijk zijn (b.v. voor als ik niet thuis ben), zoeken moet erg eenvoudig/snel zijn, automatisch maken van een playlist op basis van b.v. de ratings en genre zou erg leuk zijn.

In principe wil ik vrijwel alle functionaliteit in de server hebben zitten. De client hoeft alleen maar te zorgen dat ik de muziek ook daadwerkelijk hoor, dat ik door kan zappen naar een volgend nummer en dat ik een rating aan kan geven. Heel veel meer hoeft de client (wat mij betreft) niet te doen. Oh, en het moet ook werken op zowel OS X (2 machines), Linux (1 machine, mediacenter) en Windows (1 machine).

Tot wel wat oplossingen gevonden voor delen van bovenstaande maar nog niets dat helemaal voldoet aan mijn eisen. Ik gebruik nu iTunes maar da's echt helemaal niets met meer dan 1 gebruiker.

Overigens is er echt iets mis met je netwerk als het starten van Winamp over het netwerk traag is :/ Of het moet zijn dat je nog met 10Mbit werkt ofzo :?
Heb je trouwens al eens naar Wombat Share gekeken?

[ Voor 11% gewijzigd door bartvb op 31-05-2006 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTP
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 07:42

UTP

Unshielded Twisted Person

Topicstarter
Leuk dat er meer mensen zoiets zoeken... Ik dacht al dat ik iets heel onmogelijks wilde (8>
cyspoz schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 09:03:
Ik gebruik zelf Wincue, dat bouwt de library automatisch bij startup op aan de hand van de mappen die op de server gedeelt zijn.
Ik heb wincue net gedownload en geprobeerd, het principe is goed. Het is in ieder geval een stuk sneller als de complete library steeds updaten maar het doet nog niet precies wat ik wil. Snel is hij volgens mij alleen omdat deze plugin alleen de filenames overneemt. Die zijn bij mij door veel albums niet netjes. Ik heb alles netjes met de ID3 TAGS benoemd. Maargoed, in ieder geval bedankt voor de tip!
bartvb schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 18:00:
Same here alleen wil ik nog een stapje verder. Ik wil ook ratings bij kunnen houden (per gebruiker, ik vind andere muziek leuk dan mijn vriendin), streamen moet mogelijk zijn (b.v. voor als ik niet thuis ben), zoeken moet erg eenvoudig/snel zijn, automatisch maken van een playlist op basis van b.v. de ratings en genre zou erg leuk zijn.
--knip--
Overigens is er echt iets mis met je netwerk als het starten van Winamp over het netwerk traag is :/ Of het moet zijn dat je nog met 10Mbit werkt ofzo :?
Heb je trouwens al eens naar Wombat Share gekeken?
Zodra de library op een centrale server staat is dat verhaal met de ratings etc. denk ik geen probleem... per gebruiker zal een ander verhaal worden. Dat worden dan 2 libraries ofzo, je zult dan kenbaar moeten maken wie op dat moment de library bekijkt.
Ik vroeg me al wel eens af of mensen dat rating gebeuren wel eens gebruiken maar ze bestaan dus blijkbaar echt. Niet lullig bedoeld ofzo, ik zie er het nut niet zo van in.

Wombat Share heb ik even gegoogled maar begrijp niet hoe dit een oplossing voor mijn probleem zou kunnen zijn...

Met mijn netwerk is niets mis. Gewoon 100Mbit. Films en andere grote bestanden open ik er ook constant mee. Alleen op de een of andere manier wildeWinamp pas na 30 sec zijn gezicht laten zien nadat ik er op klikte. Inmiddels staat hij gewoon weer op C:\program files\

Nu maar hopen dat er nog iemand lanskomt met een oplossing... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat ik heb gedaan is de plugin/settings op de server gezet en winamp zelf op de clients.
Nadeel hierbij is wel dat -alle- settings worden overgenomen. Zo saved winamp bv altijd de positie op het scherm, wat soms lastig is bij verschillende resolutie's.
Ik schrijf er eventueel wel een korte 'tutorial' voor, want het is niet echt een eenvoudige oplossing :-(
Pagina: 1