[XP] Installatie van XP stopt

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vectrox
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-01 10:28

Vectrox

\m/ 0_0 \m/

Topicstarter
Ik heb sinds enkele dagen een groot probleem met het installeren van windows xp.

Zodra ik de installatie wil starten van XP, gebeurt er niets meer. Als ik op Numlock druk dan knippert de powerled.

1. Als ik mijn PC herstart druk ik op Escape om te kiezen waarvan ik wil booten.
2. Ik kies mijn DVD-speler.
3. De melding komt van XP install dat ik op een toets moet drukken, dit ik.
4. Vervolgens komt de 1e stap namelijk het detecteren van de hardware etc. Bij dit punt heb ik zwart beeld en gaat de installatie NIET verder.

Ik heb al verschillende XP CD's geprobeerd, eigen originele CD, school cd, aangepast nLite cd.. Maar bij iedere CD gebeurt hetzelfde namelijk niets..

Wie weet wat het probleem kan zijn ? (zelf dacht ik aan mijn DVD speler, maar deze kan wel gewoon Vista installeren).

Personal Homepage

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-02 18:59

JdM

Humbled

Je kan nog zo enorm veel klooien voordat je het echt niet meer weet.
Andere IDE poort proberen, andere speler erin.
Hop, zo al 2 dingen die voor de hand liggen, succes :)

• Vectrox

Vectrox

\m/ 0_0 \m/

Topicstarter
Geprobeerd, heb nog steeds hetzelfde probleem :(

Personal Homepage

• Vectrox

Vectrox

\m/ 0_0 \m/

Topicstarter
Niemand anders een idee hoe dit kan oplossen ?

Ik vind dit een zeer vreemd probleem aangezien ik een aantal weken geleden XP wel gewoon kon installeren op dezelfde hardware.

Heb de primary hd gescant met de tool van Hitachi, hier is niets mis mee..
Geheugen getest met Memtest86 en hier is ook niets mis mee..

Personal Homepage

• iroQuai
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-07-2025
Hier heb ik dus ook last van! Op mijn laptop (hp compaq nc6120) heb ik al meerdere keren geprobeerd Windows xp te installeren. na de hardware configuratie krijg ik heel even een scherm in beeld met drie opties, waarvan de bovenste is "enter" drukken en windows installeren. Welke knop ik ook indruk, er is geen reactie en na een paar seconden zet de pc zichzelf uit!

Dit was met XP Home edition. Ik heb hierna een pro versie geprobeerd en daarna een win2k cd, maar niets lijkt te werken!

Heeft iemand een idee hoe dit kan en vooral, wat ik er aan kan doen?!

Ik werk nu noodgedwongen met Ubuntu Linux (overigens best leuk om te proberen, maar ik wil XP ook wel op mijn systeem hebben staan)

Een Vergissing Is Meesterlijk