Welke geluidskaart met coax aansluiting dts ed.

Pagina: 1
Acties:

• Dracoplasm
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-02 08:31
Dag allen,

Ik ben opzoek naar een nieuwe geluidskaart aangezien ik veel hd via mijn pc kijk tegenwoordig. Mijn Audigy (1) heeft alleen niet de juiste aansluitingen.

Ik zou graag een geluidskaart willen die de mogelijkheid bied om een digitale coax kabel aan te sluiten (mijn receiver Marantz SR6200) neemt de vorming voor zijn rekening. Voorwaarden zijn 5.1 en dts als het even kan.

Mijn budget is echt max. 100 euro, vind het zonde om zoveel uit te geven. Ik vond zelf de M-audio Revolution 5.1 (65 euro) wel interressant of kan ik beter voor een andere gaan, evt. iets duurder (of liever) goedkoper.

Hij moet bij elke gelegenheid automatisch werken, wil geen instellingen wijzigen (5.1/dts of stereo wijzigen vind ik geen probleem), aangezien de kaart ook voor games en mp3 gebruikt wordt.

Al vast bedankt voor de hulp :>

9.000wp - Atlantic Explorer V4 270 - Itho Amber 120 - Victron MP 5000 GX 15kWh Eel

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Kijk inderdaad naar M-Audio. Een Revolution 5.1 of 7.1 vind je wel onder de 100 euro. Verder zijn geluidskaarten met coax uitgang tegenwoordig vrij schaars, alles is optisch...

Hier stond een dode link.

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Een audigy 1 heeft vaak ook al een coaxiale digitale uitgang. Zie het plaatje: hier.
Het enige dat je dan nodig hebt is een snoer met aan de ene kant een jack-plug (voor in de geluidskaart) en aan de andere kan een RCA plug (voor in de receiver).