Toon posts:

Bekabelingschema in huis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een hele speurtocht over internet ben ik tot het volgende bekabelingsschema gekomen:

Afbeeldingslocatie: http://www.jmeg.nl/bekabeling.jpg

Zou iemand die echt verstand heeft van deze kabels hier nog eens naar willen kijken? Ik heb me namelijk gebaseerd op wat Hirschmann als opzet voorstelt in haar handboek.

Verder vroeg ik mij af wat het verschil is tussen een versterker die een passief retoursignaal heeft en één met een actief retoursignaal. Is dat misschien belangrijk voor de toekomst.
Want het zou vervelend zijn als ik na aanleg van dit schema plotseling geen HDTV decoder kan aansluiten in de woonkamer.

Hopelijk kan iemand zijn mening geven over mijn gedachtenspinsel!

Alvast bedankt.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:56

Jag

Ik zou er iig voor zorgen dat je zeker weet dat de verbinding tussen mediabox en tv via RGB verloopt. Dus dat zowel de mediabox als de tv op de scart uit- en ingang RGB ondersteunt. Anders wordt het composiet video en dat zou een beetje zonde zijn met zo'n mooi bekabelingsschema (als het dan op het allerlaatste deel fout gaat).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag de Sony KDL-32V2000 binnen gekregen. Deze beschikt over 2 scart aansluitingen die beide RGB ondersteunen.

Het is te hopen dat er snel een HD-decoder komt. Ook al zijn er dan geen uitzendingen, zo'n apparaat beschikt wel over een HDMI uitgang en eventueel Component uitgangen.

Verwijderd

Mist er niet een splitter voor UPC?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 16:51:
Mist er niet een splitter voor UPC?
Precies mijn gedachte. Splitter UPC --Splitsen naar kabelmodem en naar TV/radio. Die laatste mag een enkele kabel zijn - d'r gaat immers toch maar 1 kabel de versterker in :)
kabelmodem op een normale splitter moet je nooit doen; die zijn maar one way en dat gaat geheid mis.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)