h.264 transport stream (ts) splitter

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-01 21:32
Hoi,

Het lukt mij maar niet om een .ts bestand met daarin een h.264 stream af te spelen. Het probleem zit in de splitter, want die ik heb geprobeerd zijn niet in staat om een h.264 stream te detecten. Ik heb met Graphedit al de Haali splitter, Gabest MPEG splitter en nero splitter geprobeerd, maar met geen een lukt het om beeld te krijgen.

Normaal bevat een .ts bestand een MPEG-2 video stream, maar er wordt nu ook geexperimenteerd met het uitzenden van HDTV met behulp van de H.264 codec.

Wie weet welke transport stream splitter in staat is om h.264 te verwerken?

Verwijderd

Haali moet gewoon werken? Heb je wel de juiste videodecoder? Probeer anders CoreAVC eens?

• Unicron
Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 23:38:
Haali moet gewoon werken? Heb je wel de juiste videodecoder? Probeer anders CoreAVC eens?
CoreAVC heb ik geinstalleerd. Als ik de Haali splitter probeer in Graphedit dan krijg ik de error: "First element in file is not EBML"

Ik krijg de h264 stream dus niet uit de transport stream, afspelen met CoreAVC is stap 2.

Verwijderd

Waar kan je die file vandaan toveren? Kan ik misschien ook even kloten :P

• The Dud3
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-01 15:51
Probeer eens met de files op http://x264.nl/ mischien?
Ik gebruik WMPC + die custom codecs en ik kan zo goed als alles afspelen.

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

h.264 is niet mpeg2, maar mpeg4 avc toch?

En als je hem renamed naar bijvoorbeeld *.avi , werkt het dan wel?

Verwijderd

Bartjuh schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 10:11:
h.264 is niet mpeg2, maar mpeg4 avc toch?

En als je hem renamed naar bijvoorbeeld *.avi , werkt het dan wel?
Naar AVI renamen heeft geen zin. Een AVI container kan niet eens X/H264 bevatten geloof ik. Je zou renamen naar MKV kunnen proberen.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 12:03:
[...]

Naar AVI renamen heeft geen zin. Een AVI container kan niet eens X/H264 bevatten geloof ik. Je zou renamen naar MKV kunnen proberen.
Klopt ja, dat bedoel ik :P

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-02 19:00

Jag

Ben ook wel benieuwd. Zag al wat High Def in H264 gepost worden, wel interessant, ben geen superfan van MPEG2. Ik ben wel benieuwd hoe ik het kan af spelen (met media player classic het liefst) en wat de systeemeisen zijn (ik heb een XP mobile 2500 met een Radeon9700pro).

Verwijderd

Gewone 720p reencodes (vanaf 1080i) X264 files spelen moeiteloos af op m'n Athlon 64 Mobile 3200+ (2ghz). Met CoreAVC. Geen hardware acceleratie, 55-85% cpu gebruik.

• Unicron
Ik heb een paar nieuwe dingen ontdekt. Ten eerste blijk je een h.264 decoder nodig te hebben die zogenaamd MBAFF ondersteunt. Dit is een techniek die in de zogenaamde h264 extended profile is gedefinieerd. De alom bekende CoreAVC decoder ondersteunt dit nog niet. De implementatie in VLC is nog erg buggy en na een paar seconden hangt de speler. Als ik het goed heb begrepen zou de h264 decoder van Elecard MBAFF al wel ondersteunen, maar dit heb ik nog niet getest.

Welke TS splitter het h264 aankan ben ik nog niet achter. Wederom vermoed ik dat die van Elecard zou moeten werken.
Pagina: 1