Toon posts:

ontbreken van USB driver op bootcd met Ghost2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen zaterdag heb ik een vraag gesteld over het niet kunnen vinden van de Ext USB HDD met Ghost2003 in dos. Ik heb bruikbare reacties ontvangen, hiervoor dank.
Echter, ik heb getracht een bootcd en daarna een bootflop te maken maar krijg het niet gefikst, ik moet helaas mijn meerdere bekennen in deze materie. Is er iemand die deze problemen al een keer eerder heeft gehad en een goed boot bestand heeft met daarop ook de driver voor de USB HDD.
Google overspoelt me met allerlei zaken die ik niet meer kan kanaliseren tot de juiste oplossing.
Kan iemand mij helpen? Alvast bijzonder dank,
Groet,
Beway62

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:13
In de Ghost software zit toch een wizard voor het aanmaken van een bootdisk ? Hier kun je ook kiezen voor extra usb en/of firewire drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt, ik heb alleen het programma niet meer tot mijn beschikking. Wil dus graag een Ghost boot-bestand ontvangen met daarin de USB-driver.

Mag ook een ander Kloon programma zijn, als ik die kopei van de schijf maar kan gana maken.

Thx op voorhand.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:13
Dan zul je de driver zelf moeten toevoegen. Er zijn er verschillende, en ze werken niet allemaal even fijn op elk mainboard, kwestie van uitproberen. Als je googled op 'dos usb driver' kun je genoeg vinden, inclusief guides. Weet niet of je een licentie op Ghost2003 hebt of niet, maar anders kun je ook eens gaan kijken naar bijvoorbeeld versie 10, deze start vanaf CD in een kale XP omgeving (WinPE) en heeft zodoende native ondersteuning voor USB en Firewire. Ook kun je eens kijken naar de Acronis producten, deze booten in een soort Linux omgeving, en ondersteunen op deze manier ook erg veel hardware.