[DVD] Wil 8x schijfjes niet sneller dan 2x branden.

Pagina: 1
Acties:

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb zojuist mijn bestelling binnen gekregen, om precies te zijn:

-50 dvd-r van philips
-50 dvd hoesjes

Ik dacht ik koop eens philips schijfjes, kost een paar euro meer in totaal maar de vorige keer had ik goedkopere maar daar had ik af en toe wat problemen mee. Vanmiddag heb ik er 1 geprobeerd te branden, dat ging verder wel goed alleen kon ik niet kiezen tussen verschillende snelheden. Er stond alleen 2x. Dus ik nog eens kijken op de schijfjes, en er stond toch echt 8x op dus toen ben ik gaan zoeken op internet:

-Google (Kwam ik op een site waar stond dat je nieuwe firmware moest hebben)

Toen ben ik gaan zoeken naar firmware voor mijn brander, en ik vond 2 bestanden die ik kon proberen. Het eerste bestand werkte niet want hij zei dat ik niet de juiste dvd brander had. Het 2de bestand moest ik openen in dos, dus ik probeer op allerlei manieren in dos te komen maar dat is me niet gelukt want ik heb geen diskette drive. Toen heb ik veilige modus gestart met opdrachten promp, en geprobeert mijn dvd brander te flashen, maar ik kreeg de melding dat hij geen dvd brander kon vinden.

Toen ben ik nog wat verder gaan zoeken maar ik heb niks gevonden wat ik zou kunnen gebruiken, ook op GoT heb ik dat niet gevonden.

Ik heb een MSI dvd brander die 8x zou moeten kunnen branden, verder staat er niks op mijn dvd brander dus ik weet niet precies welk product het is.

Ik hoop dat jullie weten hoe ik dit kan verranderen, want 30 minuten per dvd vind ik erg lang.

gr,
darkdesign

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:17
Meestal als ik dit probleem tegen kom duidt dit op een firmware die de schijfjes niet ondersteund. Bij de fabrikant of cd-freaks kun je wel een nieuwere firmware downloaden zodat je schijfjes misschien beter worden ondersteund.

• darkdesign
  • Niet online
Op cd-freaks heb ik niks kunnen vinden.

Ik heb een beetje rond lopen zoeken nog naar het merk van mijn brander bij google afbeeldingen en hij lijkt sprekend op een MSI XA52P, het enigste verschil is dat er midden op de brander bij mij nog een dvd logo staat, voor de rest is hij hetzelfde.

Edit: Op de MSI site zou je drivers kunnen downloaden maar dat gedeelte is een zooitje want dat gedeelte doet het niet. Er komt steeds te staan dat hij de pagina niet heeft kunnen vinden.

Ik ben eens verder gaan zoeken en ik denk niet dat het de dvd brander is die ik hierbove heb genoemt, bij mijn drivers staat trouwens atapi.

[ Voor 38% gewijzigd door darkdesign op 30-05-2006 23:13 ]

• mo3lla
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-02 13:46
Phillips schijven zijn eigenlijk van Infomedia, dit kun je controleren m.b.v. Nero CD-DVD Speed. Mijn Pioneer brander kan hier ook niet snel op uit de voeten. Misschien dat idd een (toekomstige) firmware upgrade een oplossing biedt. Tevens is het raadzaam de ondersteunde DVD media formaten met hun snelheden te checken op de website van de fabrikant van je brander.

• darkdesign
  • Niet online
Ik hoop dat er firmware voor te vinden is. Ik kan niet vinden welke brander ik nou heb. Hij lijkt erg op een MSI XA52P, maar tegelijk ook erg op een atapi msn model, en ook nogeens op een lite-on msi model. Trouwens ik vind de msi site een beetje slecht in elkaar gezet.

• mo3lla
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-02 13:46
Staat het merk of het type nummer niet gewoon in apparaat beheer? If yes, Google eens op het type nummer...

Ander weet het programma Everest het wel.

• darkdesign
  • Niet online
Dit staat er in apparaatbeheer:

ATAPI DVD+/-R/RW8XMAX

Google heeft 0 hits als ik erop zoek.

[ Voor 27% gewijzigd door darkdesign op 30-05-2006 23:39 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:36
Ik zou op cdfreaks zoeken,
indien dit niet werk vraag het daar eens

• darkdesign
  • Niet online
Ik heb vandaag nog eens een poging gedaan maar het is nogsteeds niet gelukt.

• darkdesign
  • Niet online
Er moet toch een manier zijn zodat je wel op maximale snelheid kan branden.
Pagina: 1