Toon posts:

Windows XP OEM recovery (legale) gebruiken van andere PC

Pagina: 1
Acties:
  • 2.150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:

Ik heb een pc waarbij ik een recovery cd heb gekregen en voor geinstaleerde Win Xp Home OEM.

Nu moet ik deze pc opnieuw installeren, maar de recovery cd is er niet meer. Maar heb nog wel de legale cd-key ervan!

Nu heb ik wel een andere recovery cd kunnen bemachtigen van een vriend van me. Deze heb ik dan ook gewoon geinstalleerd, maar zijn cd-key zit er nog in en hiermee wil ik hem ook niet activeren.
Dit wil ik graag met mijn eigen cd-key doen die op de sticker staat, maar bij OEM wordt niet gevraagd een cd-key in te voeren tijdens en na de installatie.
Ook zie ik zijn merk pc naam in mijn Windows staan (in het register)

Nu heb ik hier ergens op het forum gelezen dat ik een eigen OEM cd kan maken door alle bestanden te kopieeren naar een map en daar bepaalde bestanden te wijzigen en de cd-key van mijn OEM versie erin te doen en deze dan te branden op een cd, zodat het nu gewoon weer mijn eigen recovery cd wordt.

Maar kan dit niet meer vinden na lang te hebben gezocht.

Kan iemand me hierbij helpen en vertellen hoe dit precies moet??

Graag wel serieuze reacties op mijn vraag, en geen reacties met koop een nieuwe OS of bel je leverancier, want die stuurt geen nieuwe recovery's meer. :'(

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:21
nuja je kunt met een script uw OEM Key veranderen en zo proberen..

probleem is dat de 'maker' van uw recovery cd een wpa.dbl
en zolang uw pc hardware hetzelfde blijft kun je gewoon wpa.dbl kopieren naar C:\WINDOWS\system32 ..

dus als uw vriend dezelfde pc heeft kun je gewoon die wpa.dbl kopieren..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Verwijderd

Topicstarter
Nee heeft een andere pc.

De installtie is overigens gewoon wel gelukt, maar wil hem niet activeren met zijn key, wil dit met mijn eigen key.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Een OEM key is voorzover ik weet pc-gebonden. Dus ik denk dat het niet gaat werken. Volgens mij is het verder ook illegaal? :?

Verwijderd

Een OEM CD gebruiken voor een andere PC is gewoon illegaal. Wat je wel kunt doen is een normale XP versie lenen van iemand en die installeren met je eigen OEM key. Deze kun je niet via de ingebakken activatie via internet activeren, maar wel telefonisch.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:13
Gewoon de activatie prcoedure starten. Als het goed is zit er dan ook ergens de optie om een nieuwe key in te voeren.

Verwijderd

dan verander je de key toch gewoon, gebruik aub google ipv tweakers daarvoor

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Start > Uitvoeren:
%systemroot%\system32\msoobe.exe /a

Kiezen voor 'Telefonisch activeren', daarna de knop 'Productcode wijzigen'. Done.

We are shaping the future

Verwijderd

Topicstarter
Dit is niet illegaal. lees A.U.B. mijn eerste post eens goed door.

Ik heb dus gewoon mijn legale cd-key, maar heb mijn recovery cd niet meer, maar wel een andere recovery cd.

• KamiKaaze
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-10-2025
Volgens mij is het geen probleem, aangezien je de orginele code gaat gebruiken, en verder geen software instaleerd.
Ik gebruik hier zelf ook 1 geupdate cd-rom voor windows xp-home op meerdere computers zonder problemen.
Hij vraagt vanzelf om een licensie key, of je moet hem opnieuw activeren, dat is volgen mij niet het grootste probleem.

Succes.

Verwijderd

Topicstarter
KamiKaaze schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 22:46:
Volgens mij is het geen probleem, aangezien je de orginele code gaat gebruiken, en verder geen software instaleerd.
Ik gebruik hier zelf ook 1 geupdate cd-rom voor windows xp-home op meerdere computers zonder problemen.
Hij vraagt vanzelf om een licensie key, of je moet hem opnieuw activeren, dat is volgen mij niet het grootste probleem.

Succes.
Dit werkt niet, want er wordt niet gevraagt om een cd-key in te voeren tijdens of na de installatie..want als ik kijk in het register staat de OEM key er gewoon al in, en deze key wil ik dus niet gaan gebruiken, maar mijn eigen.
Ik had ergens gelezen dat je dus je eigen OEM cd kunt gaan maken, door alle bestanden even te kopieeren naar een mapje en een paar bestanden te wijzigen of deleten bv. cd-key erin te voeren ergens en dan deze op een cd branden.

• Alex)
Dat moet je niet doen, dat gaat over een eigen preinstallatiecd. Volg gewoon de stappen uit mijn eerdere post, voordat je hem activeert.

[ Voor 6% gewijzigd door Alex) op 30-05-2006 22:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alex schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 22:58:
Dat moet je niet doen, dat gaat over een eigen preinstallatiecd. Volg gewoon de stappen uit mijn eerdere post, voordat je hem activeert.
Oke ga het morgen even uitproberen

Verwijderd

Topicstarter
Alex schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 22:44:
Start > Uitvoeren:
%systemroot%\system32\msoobe.exe /a

Kiezen voor 'Telefonisch activeren', daarna de knop 'Productcode wijzigen'. Done.
Ik ken die command, maar hij werkt niet.. geeft dan een foutmelding aan, misschien heb je spellingsfoutje gemaakt of iets vergeten?

-edit heb hem al gevonden.. %systemroot%\system32\oobe\msoobe.exe /a

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 00:07 ]

• Alex)
Woeps inderdaad, ik was het stukje oobe\ vergeten :S

Pagina: 1