Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[GPS] Haicom HI-701, ervaringen/alternatieven?

Pagina: 1
Acties:

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Topicstarter
Vorig jaar ben ik door Finland gereden met het volgende navigatie-setje: Compaq Ipaq 3850, Navman 3000, TomTom 5.

Dit was niet echt een succes. Soms was ik boven op een berg alle sattelieten kwijt, terwijl het midden in de stad dan weer perfect ging. Soms moest ik de Ipaq eerst een paar keer softresetten voordat TomTom de ontvanger zeg etc.
Verre van perfect dus.

Na een beetje rondzoeken op internet kwam ik erachter dat dit komt door een compatabiliteitsprobleempje tussen precies deze 3 onderdelen (heb ik weer.. :P ).

Dit jaar ga ik weer op vakantie met de auto, en dit keer wil ik een systeem goed werkt.

Eén van de onderdelen moet dus vervangen worden. Het meest logische lijkt mij de GPS-ontvanger. De PDA vervangen is een stuk duurder, en van software wisselen is ook niet echt fijn (ook omdat TomTom 5 verder volgens mij ook het beste/handigste/uitgebreidste programma is).

Nadelen van een nieuwe GPS-ontvanger: het moet een ontvanger met een draadje worden, want ik heb geen bluetooth. Een losse ontvanger zorgt dus voor extra draden, aangezien ik nu een slede-ontvanger heb met maar 1 draad.
Dit kan ik ondervangen door weer een slede-ontvanger te nemen, maar dat heeft weer als nadeel dat de moderne slede-ontvangers geen CF-slot hebben (dat heeft de Navman 3000 wel) en ik dus nieuw geheugen (SD) moet gaan kopen voor TomTom + alle kaarten etc. Nou valt dit met de huidige geheugenprijzen ook wel weer mee.

Nou is mijn oog gevallen op deze slede-ontvanger, de Haicom HI-701:

Afbeeldingslocatie: http://www.haicom.com.tw/images/HI-701_5.jpg

HI-701 4 in 1 car holder is a complete PDA car holder solution with the following functions:
1. Charging and supply power to the PDA
2. Amplifying the PDA sound
3. Making the PDA as a GPS enable unit
4. Holding the PDA in car

By changing the PDA base connector on the holder, almost any type of PDA can be an independent and complete GPS PDA.
Ding heeft de Sirf 3 chip

Met deze ontvanger heb ik dus maar 1 kabel, en ik hoef niet ergens nog een aparte cradle te kopen.

Het ding kost rond de €100 online. Niet echt duurder dan een losse sirf 3 ontvanger + cradle + oplader dus.

Helaas kan ik nergens reviews van/ervaringen met dit apparaat vinden.
Iemand enig idee hoe dit setje presteert qua bouwkwaliteit/ontvangst? Ook vraag ik me af of het speakertje een beetje normaal klinkt. Ik heb nu goed geluid uit mijn Ipaq, maar met deze ontvanger moet het geluid per sé door het extra speakertje lopen. Als het een goedkoop krakend ding is ga ik er alleen maar op achteruit.
In tegenstelling tot een losse ontvanger kan ik de ontvanger niet op de beste plek bij mijn raam leggen zodat de ontvanger ook recht naar boven kan kijken. Ga ik dit merken, ondanks de sirf3 chip die het volgens verhalen zelfs in het dashboardkastje moet doen?

Zijn er vergelijkbare apparaten die misschien beter goedkoper zijn?

Of zijn er zelfs mensen die me aanraden voor een totaal andere oplossing te gaan? :P

Laat het maar horen! :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Topicstarter
Niemand meer bezig met GPS-ontvangers etc. tegenwoordig?
Zeker allemaal een TomTom go :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX