Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Nokia E60] Synchroniseren via GPRS / WIFI met OMA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag mijn nieuwe toestel binnen gerkegen: een E60 van Nokia. Prachttoestel, zeker gezien de zakelijke functies die er op zitten. Zo zou het mogelijk moeten zijn om dit apparataat z'n agenda te synchroniseren met Exchange via OMA. Maar hoe goed ik ook zoek in de handleiding, in het toestel zelf, op tweakers, op google of op de Nokia site, ik vind alleen informatie over syncen via OMA met Windows mobile of Windows smartphone software/apparatuur.

OMA zelf is via de webbrowser bereikbaar op poort 80 via een DNS-naam en een IP adres + /oma.

Nu mijn vraag,

- Is er iemand op got.tweakers die zijn Nokia of ander Symbian achtige telefoon weleens heeft gesynct met Exchange via GPRS of UMTS of WIFI
- en zo ja, kan je mij een schop in de goede richting geven :)

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:19
Ik heb wel een PDA met Windows Mobile via Exchange gesynchroniseerd via WiFi. Gaat prima. Gewoon het adres van de Exchange-server invoeren (exact zoals je 'm ook via je browser benadert) met juiste naam en wachtwoord. Het kan wel zijn dat op de Exchange-server de juiste mobile-services hiervoor geïnstalleerd moeten worden.

Ik kan me zo trouwens niet helemaal voor de geest halen wat je met OMA bedoelt, maar ik neem aan Outlook Web Access?

Verwijderd

Topicstarter
OMA staat bij Microsoft voor Outlook Mobile Access.

Sowieso is het geen probleem om Exchange via OMA te laten synchroniseren met een Windows Mobile apparaat. In dit geval gaat het echt om een Symbian telefoon (Nokia E-serie) te laten synchroniseren over internet (GPRS) met exchange. Inmiddels, na wat zoekwerk, ben ik er van overtuigd dat het alleen kan met een 3rd-part software pakket zoals Intellisync, iemand ervaring?

• Libertarian
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je al gekeken op deze website:

http://www.businesssoftwa...or_exchange_downloads.php

Hier kun je Nokia software downloaden voor je Nokia E60. Ik heb het nog niet kunnen testen omdat ik mijn E60 net heb besteld :D