Ziet schijf wel , kan er niet op komen

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:29
hoi,

ik heb net mijn pc opnieuw geiinstaleerd alleen nu ziet hij mijn 2e schijf wel in de bios en in windows schijf beheer.

alleen in zie hem niet in verkenner.

waar kan dit aan liggen, want ik wil die schijf wel los hebben want ik heb alle drivers en andere belangrijke data erop staan. :'(

pleas mede tweakers help mij.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:04

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Heb je in het schijfbeheer wel een drive-letter toegewezen?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Xcist
dat lukt niet

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ten eerste, geef eens systeemspecs, zonder dat kunnen we niets.
Welke windows gebruik je? Is er wel een partitie zichtbaar op die schiijf? Wat voor schijf is het? Is het een schijf groter dan 128GB en draai je niet een up-to-date windows die het ding niet volledig kan herkennen? Als je een nieuwe partitie aanmaakt, kun je die dan wel zien?

kortom, nog genoeg dingen die je zelf al had kunnen proberen...
waarom lukt dat dan niet?

[ Voor 17% gewijzigd door TERW_DAN op 30-05-2006 21:55 ]

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:04

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Want?
Foutmelding?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Xcist
er staat alleen partitie verwijderen bij schijf beheer de rest is niet klikbaar

ik heb 2 x 250 gig schijfen en draai windows xp pro sp2

ik ben nu best wel in paniek want ik heb al mijn belangrijke spullen erop staan :(

[ Voor 69% gewijzigd door Xcist op 30-05-2006 21:59 ]

• Xcist
moet er nog meer dingen bij komen

sorry had moeten editten :'(

[ Voor 40% gewijzigd door Xcist op 30-05-2006 22:03 ]

• RiCkY82
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-12-2025
Ik meen mij te herinneren dat je via schijfbeheer de schijf weer in moet schakelen als het ware.
Zit ergens onder een van de opties als je op de partie met de rechtmuis klikt.

Iets van import?
edit: of mark partition as active (en je moet natuurlijk een drive letter toekennen)

Succes ermee

[ Voor 18% gewijzigd door RiCkY82 op 30-05-2006 22:07 ]

• Xcist
dankje ik ga het proberen

edit: geprobeerd lukt niet ik zie het wel maar kan het niet aan klikken :(

[ Voor 61% gewijzigd door Xcist op 30-05-2006 22:09 ]

Verwijderd

Heb je de PC ge-herinstalleerd met de schijf aangesloten? Dat wordt nemelijk afgeraden met het oog op dit soort gevolgen.
Staat de schijf on line of heeft deze een andere status?
Niet helemaal wanhopen wat betreft de data, Met File Scavenger kun je de schijf ook nog recoveren als de schijf niet meer on line komt.

• Xcist
ja ik had hem er nog aanzitten. ik zie bij schijf beheer alleen dat hij blauw en aktief is

• Xcist
ik snap er niks van normaal moet je hem toch weer een letter kunnen geven of dat doet hij automatische

• Xcist
De gene die het programma: File Scavenger zijn top kerel ik ben nu de schijf aan het scannen long scan en hij vind alles terug :)

• Xcist
Weet iemand nog een oplossing.

ik heb gister file scavenger over de schijf laten gaan, hij zag alles alleen kon hij maar de bestanden van 65k en kleiner naar de schijf halen :'(

hoe kan ik de hele bestanden erheen halen

Verwijderd

Dat is vreemd. Ik heb hele partities daarmee gerecoverd met daarin veel grotere bestanden. Ik gebruikte daarbij wel een officiele licentie.
Heb je deze schijf al eens in een andere PC geprobeerd?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2006 10:14 ]

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Gebruik de edit knop eens, in plaats van 3 posts op 10 minuten tijd te zetten, die ook nog eens niks toevoegen aan het geheel.

File Scavenger doet in trial mode inderdaad mag 64k filejtes terugzetten. M.a.w. als je daarmee je data terug wil zal je er wat voor over moeten hebben. Ik denk echter dat het ook anders kan. Gebruik eens een disk-diagnostic-tool, of een tool als Acronis Partition Manager, of Partition Magic. Deze kunnen je wel zicht geven of er iets aan de hand is met je schijf.
Je kan nog proberen een Windows PE ofzo te booten vanaf CD, en kijken of je daarmee wel aan de data kan.

Het feit dat FileScavenger je data nog ziet, wil dus zeggen dat hij er ook nog opstaat (duh...) en dus zal bv je partitietabel of je MFT corrupt zijn. Hiervoor zijn echter tools die dat kunnen fixen.

Als het allemaal niet lukt, geef dan eens relevante informatie.

[ Voor 19% gewijzigd door Rataplan_ op 01-06-2006 10:23 ]

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Zet eerst alle gegeven nou even rustig op een rijtje. Die HD daar staat dus nu een partitie op met je data ? Hoe is die ingedeeld ? Staat ie nu primair actief ? Wat voor bestandssysteem staat er op ?

En gebruik voortaan even Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif als je binnen 24 uur nog iets te melden hebt ,anders komt het zo kickerig over ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Herby op 01-06-2006 10:27 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik ben helaas niet overtuigd van jouw inzet. Loop eens rustig de FAQ van dit subforum door:

OM FAQ / Beleid
Mijn harddisk staat niet in Deze Computer
Hoe krijg ik verloren gegane data terug?
hij zag alles alleen kon hij maar de bestanden van 65k en kleiner naar de schijf halen :\'(

hoe kan ik de hele bestanden erheen halen
Probeer ook eens de specs/teksten/mededelingen te lezen in plaats van om doelloos op "Download", "Next" en/of "OK" te klikken ;)

Gebrek aan aantoonbare inzet = topic dicht. Zie verder ook de Algemene gedragsregels (Netiquette).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.