Beste tweakers,
Na 5 maanden zonder auto geleefd te hebben, ben ik het meer dan zat en heb ik besloten weer een auto te kopen. Echter is dit geen nieuwe auto, maar een Seat Ibiza uit 1994.
Nu lees ik op veel sites (ik heb al wat Google gebruikt
) dat het geen zin heeft auto's ouder dan 8 jaar WA+ te verzekeren en dat ik hem beter gewoon WA kan verzekeren.
Bij WA is echter schade door bijv. inbraak niet gedekt.
Nu is mijn vraag: wat kan ik het beste doen?
In mijn wijk wordt wel vaker in auto's ingebroken. Toen ik nog een lease auto had, werd daar zelfs de hele deur verbogen en de ruit uitgetikt.. voor een radio die misschien nog 50 euro waard was
Dit zou bij die Ibiza waarschijnlijk meteen een total loss zijn. Is dat een risico dat ik moet accepteren of zal ik toch beperkt casco nemen voor het verschil schade / dagwaarde?
Help
Als ik bij Unive kijk, is het verschil qua maandlasten pakweg 10 euro en dus niet echt schokkend. Maar heeft het zin?
Na 5 maanden zonder auto geleefd te hebben, ben ik het meer dan zat en heb ik besloten weer een auto te kopen. Echter is dit geen nieuwe auto, maar een Seat Ibiza uit 1994.
Nu lees ik op veel sites (ik heb al wat Google gebruikt
Bij WA is echter schade door bijv. inbraak niet gedekt.
Nu is mijn vraag: wat kan ik het beste doen?
In mijn wijk wordt wel vaker in auto's ingebroken. Toen ik nog een lease auto had, werd daar zelfs de hele deur verbogen en de ruit uitgetikt.. voor een radio die misschien nog 50 euro waard was
Help
Als ik bij Unive kijk, is het verschil qua maandlasten pakweg 10 euro en dus niet echt schokkend. Maar heeft het zin?
[ Voor 8% gewijzigd door Lethalis op 30-05-2006 21:55 ]
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.