[PHP/XML] Session vars gebruiken buiten script

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemonade
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 11:54
Ik zit met een probleem waar ik zelf geen oplossing op kan verzinnen, heb op diverse plekken gezocht maar weet ook niet zogoed waar ik op moet zoeken..

Ik roep een .swf aan die een xml bestand als input gebruikt voor data.
Nu is de xml data dynamisch en wordt uit een database geplukt (data.php).

Nu wil ik alleen in dit .xml/php bestand mijn Sessie vars gebruiken die beschikbaar zijn, hoe doe ik dit?
Het is dus een extern bestand en hier zijn deze gegevens niet beschikbaar.

Iemand een oplossing?

PVOutput 15125 Wp op SE15k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toost
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 03:23
je kan toch gewoon op het moment dat die xml file geparsed wordt via php ook je sessie vars mee parsen naar je xml file? (tenminste als je per aanroep opnieuw die xml file parsed).

Indien dit niet het geval is kan je een tweede xml file gebruiken. Eentje met die vaste content van je dbase en eentje die per aanroep geparsed wordt met sessie vars. en dan is het aan je swf om ook die 2e xml uit te lezen en die sessie vars (die dan in je 2e xml staan) te gebruiken waarvoor je ze wilt gebruiken.

misschien zijn er nettere methodes om te doen, maar dit zijn logische methodes die me zo 123 te binnen schieten

[ Voor 11% gewijzigd door toost op 30-05-2006 21:50 ]

This space for rent. Serious inquiries only please.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Waarschijnlijk stuurt de swf geen cookies mee bij het opvragen van de xml. De server weet dan niet dat dat request ook bij die sessie hoort. Wat je zou kunnen doen is middels je html de sessionId doorgeven aan je swf en deze als parameter meesturen aan je xml request. Op dat moment is de sessie daar ook bekend.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'