Toon posts:

hdv of dvcam??

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik had graag 1 schoudercamera gekocht en 2 andere (liefst niet dezelfste)

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2006 14:20 ]

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Je openingspost is goed leesbaar ;). Je wilt dus 2 camera's...

Heb je al aan een Sony VX-2100 gedacht? Goede camera's voor relatief weinig geld.
Schoudercamera's, zoals de Sony DSR-500, kosten een kleine €5000,- / €8000,-. Maar... dan heb je wel wat.

En oja, neem twee dezelfde camera's. Dat scheelt je een hele hoop kleurcorrigering bij de montage. Verschillende camera's laten namelijk verschillende kleurtinten zien.

Succes

[ Voor 33% gewijzigd door vleppyniles op 30-05-2006 21:22 ]

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 21:05:
beste, ik geraak er niet uit.

Ik wil me 2-3 cameras kopen maar ik weet niet goed welke. Ga ik nu voor cameras met mogenlijkhedi om eventueel hdv op te neme of cameras in dvcam?

En natuurlijk... Welke?

ik had graag 1 schoudercamera gekocht en 1/2 andere (liefst niet dezelfste)

Ik denk nog steeds aan sony als ideale merk... maar natuurlijk weet ik dat hierover veel discussie is dus andere merke zijn natuurlijk ook mogenlijk...

oja, budget is natuurlijk beperkt! +-5000 per camera is écht wel het maximum... dus de beste (Canon XL H1 HD) valt helaas al af...

bedankt voor de hulp!
maks
Het is aan je schrijfstijl niet te merken, maar het klinkt alsof je er iets professioneels mee wilt doen. Indien dat inderdaad het geval, is het belangrijker af te vragen in welk formaat Uw afnemers het eindproduct willen ontvangen.

Als het om een (m.i. ietwat uit de hand gelopen) hobby gaat is HDV naar mijn mening aan te raden. De laatste versies van meeste mainstrean editing software kan er inmiddels wel mee overweg.

Kortom, zoals zo vaak: vertel in de OP ook eens wat je wilt bereiken, zodat een evt. antwoord daarop kan anticiperen.

Verwijderd

Topicstarter
goh kleurcorrectie... ik maak nu ook al shows met 4-5 mini-dv cameras en das ook echt menselijk hoor kwa kleuren. natuurlijk is de kwalitiet laag.
het is voor liveoptredens, huwelijken, feesten,... te montere en op dvd te branden niet voor een film te maken he

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2006 21:51 ]

• martin2005
In dat geval is de suggestie hierboven voor de VX2100 van Sony niet eens de slechtste. Als U dan toch echt Uw geld volledig uit wil geven, ga voor de HDV camera's. Redenen hierboven reeds aangegeven en U bent dan gelijk voorbereid op de toekomst van Blueray- of HD-DVD. DVCam is naar mijn mening alleen zinnig voor broadcast gebruik, waar dit meer de standaard is.

Interessante info over HD en HD-cams is hier te vinden.

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-02 11:42
[offtopic]
Hoe de f*ck kom jij aan een budget van €5000 per camera op 17-jarige leeftijd :+
[/offtopic]

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 11:30

BaRF

bijna kerst

dvd moet toch eerst weer omgezet worden om de kunnen editen? en vervolgens na het editen weer naar dvd: dan heb je dus verlies :P HD camera lijkt mij dus ook de beste optie :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 21:28:
goh kleurcorrectie... ik maak nu ook al shows met 4-5 mini-dv cameras en das ook echt menselijk hoor kwa kleuren. natuurlijk is de kwalitiet laag.
"...en das ook echt menselijk hoor kwa kleuren."

Wat bedoel je hiermee?

Voor iemand die €5000,- per camera overheeft en niet stilstaat bij beeldcorrecties tijdens montage, heeft tijd te veel of is niet geinteresseerd in een kwalitatief goed eindproduct.

Als ik jou was zou ik die €5000,- spenderen aan 2 VX-2100's of 2 Canon XL2's. Al is die laatste combinatie wel €8000,- als je het koopt via internet.

[ Voor 14% gewijzigd door vleppyniles op 31-05-2006 12:47 . Reden: Toevoeging cobinaties ]

• martin2005
BaRF schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 12:15:
dvd moet toch eerst weer omgezet worden om de kunnen editen? en vervolgens na het editen weer naar dvd: dan heb je dus verlies :P HD camera lijkt mij dus ook de beste optie :)
Huh? :? Hij draait nu op mini-dv en vraagt naar HDV of DVCam, niet DVD-camera's.

• martin2005
G-SuPRuuB schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 12:14:
[offtopic]
Hoe de f*ck kom jij aan een budget van €5000 per camera op 17-jarige leeftijd :+
[/offtopic]
Bruiloften en partijen filmen levert blijkbaar meer op dan wij denken.... tenzij het "speciale" partijtjes zijn })

Verwijderd

Naar mijn mening moet je kijken naar camera's met een chip van 1/3" (overigens zijn alle camera's genoemd in dit topic van dit caliber) en met een XLR aansluiting. In geval van een VX2100 kom je dan uit op zijn DVCAM broertje de PD170. Naar mijn mening is dan de XL2 of de DVX100 (Panasonic) een betere keuze (zie camcorderinfo). Ik sluit me aan bij de mening om twee dezelfde camera's aan te schaffen vanwege kleurweergave. Laat je tevens niet verleiden om een 1/4" camera te kopen, want dan kun je bij je hoofdcamera direct het ND filter aanzetten om een beetje gelijkwaardige resultaten te krijgen.

Wat betreft de discussie HDV/ PAL raad ik je aan te kijken naar wat je klanten willen en wat je verwachting is van hetgeen zij in de toekomst verwachten.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb even een lijstje opgesteld van wat ik me zoal zou kopen.

//offline

Het zijn niet 2 dezelfste cameras omdat ik nl 1 schoudercamera wil voor het mobiele werk.

Graag jullie mening

Maxim

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2006 19:29 ]

Pagina: 1