Artifacts in beeld. Asus V9999 kapot?

Pagina: 1
Acties:

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:07
Gister heb ik Hitman Blood Money geinstalleerd en gelijk gespeeld zonder enig probleem. Nu wilde ik vandaag weer spelen maar kreeg ik enorm veel artifacts in mn beeld. Het begon bij kleine puntjes en streepjes zoals dit:

Afbeeldingslocatie: http://img144.imageshack.us/img144/5557/ohjee0ew.th.jpg

maar ging al vrij snel verder naar hele erge artifacts waar ik helaas geen screenshot van heb (ben bang dat t spel nogmaals opstarten mn vidcard helemaal molt). Ik ging gelijk zoeken op internet en kwam een post op een forum tegen waarin de poster zei dat hij veel last had van artifacts met het spel waardoor ik dacht dat het aan het spel lag. Toen ik echter een reboot maakte waren al mijn DOS tekens van mn POST vervangen door een ASCII teken. Op dat moment werd mij duidelijk dat dit geen game of zelfs een driver issue was maar iets een stuk ernstiger. Ik ben nu namelijk bang dat mijn videokaart kapot is.

Maar voordat ik terug ga naar de winkel (ik hoop dat ik de bon nog heb) wil ik eerst jullie advies weten. Kan ik hier zelfs iets tegen doen? Hebben er meer mensen dit meegemaakt? etc, etc.

Mijn specs:
Athlon XP 2400+
2GB DDR
Asus A7V8X-MX
Asus V9999 Gamers Edition(6800)
ToPower 600Watt

Ik heb in het begin met rivatuner wel geprobeerd wat pipes proberen te unlocken maar dat leverde alleen maar artifacts op dus dat heb ik toen maar terug gedraaid. Inmiddels heb ik al een re-install van Windows gedaan en heb rivatuner niet meer geinstalled. Oftewel: mijn kaart is niet overgeclockt.

Kleine edit: Topower is niet 1 of ander buttfuck merk zover als ik weet, het is namelijk de maker van de Tagan PSU's. Niet dat ik wil opscheppen ofzo maar ik denk ik meld het even.

[ Voor 6% gewijzigd door tikkietrugjaap op 30-05-2006 20:55 ]

Prima.

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-07 08:12
Tja lijkt dat het geheugen op je videokaart om zeep is.
Steek er eens een andere kaartje in, dan ben je 100procent zeker dat het aan de kaart ligt(wss wel dus.)
Je kan je geheugen eens wat onderclocken, mss dat je dan geen artifacts hebt maar ik denk dat je hier zelf niets meer aan kunt doen...

rma en hopen dat je een snellere terugkrijgt :)

[ Voor 23% gewijzigd door FragileM64 op 30-05-2006 20:58 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 20:04
FragileM64 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 20:56:
Tja lijkt dat het geheugen op je videokaart om zeep is.
Steek er eens een andere kaartje in, dan ben je 100procent zeker dat het aan de kaart ligt(wss wel dus.)
Je kan je geheugen eens wat onderclocken, mss dat je dan geen artifacts hebt maar ik denk dat je hier zelf niets meer aan kunt doen...

rma en hopen dat je een snellere terugkrijgt :)
^^^^ with stupid ;)

• tikkietrugjaap
Ah crap hier was ik al bang voor. Ok het is tijd om alle rommel hier op te ruimen en het bonnetje te zoeken. Ik heb dit artikel overigens maanden geleden gekocht (toen ze bij de mycom voor 200 verkocht werden). Ik kan toch wel terug gaan voor een nieuwe? Ik bedoel het lijkt met niet dat een videokaart maar 5 maanden meegaat. Volgens mij hebben consumenten recht om minstens een jaar garantie op dit soort apparatuur.

Of zie ik dit verkeerd?

Prima.

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-07 22:13
je kan hem ook rechtstreeks naar asus rma-en

Verwijderd

Als er verder niks me tde kaart is gebeurt,niet Overclocked,geen andere koeler,dan zal My Com ehm gewoon moeten vervangen voor eeen soortgelijke kaart.

• tikkietrugjaap
Ah dat dacht ik al. Ik heb hem in juli 2005 gekocht dus ik heb nog recht op een nieuwe. Ik denk alleen wel dat ze gaan zeggen dat ze m willen testen en dan pas later een nieuwe willen geven. Weet iemand hoe dit zit? Moet ik dit accepteren of moeten zij gelijk zorgen voor een vervangende kaart? Ik heb namelijk zelf geen reserve kaart en ik moet wel mn dagelijkse dingen doen op mn computer.

PS. moet ik voor deze vragen een thread maken in een ander deel van het forum? Zo ja, waar?

Prima.

Verwijderd

Natuurlijk hun goedrecht om het eerst te testen,en waarschijnlijk gaan ze dat ook doen.Wel uitkijken,dat je geen kosten moet hoeft te betalen,als het produkt door hun niet defect is bevonden(voor het testen enzo).Bij sommige webwinkels moet je dat namelijk...

• tikkietrugjaap
Nee, meer betalen was ik zoiezo niet van plan. Als zij hem willen testen dan doen ze dat op eigen kosten. Bedankt voor het advies.

Prima.

• FragileM64
Je gaat wss niet meteen een nieuwe krijgen, hangt natuurlijk af van hun policy en wat ze nog in stock hebben. Meestal sturen zij dat dan terug naar de groothandel die dan verdere garantie afhandelt met asus. Je kan m.a.w. wel ff zonder kaart zitten.

quote van een randomwinkel van België:

Doorgaans sturen we twee keer per week ( di en do ) alle RMA naar de vershillende leveranciers. Afhankelijk van welke fabrikant, gaat de RMA wat sneller dan wel trager.
Volgende merken zijn redelijk makkelijk en snel om te ruilen ( normaal binnen de twee weken ):
* Sapphire ( al zitten ze nu zonder swap-stock voor 9800Pro's )
* Corsair
* Sommige Asus-moederborden ( nieuwere type A8N etc. )
* Msi
* Kingston
* Point of View ( eerste jaar onvoorwaardelijk een nieuwe kaart, daarna een gemaakte )

Volgende merken zijn moeilijker ( twee weken en nog vééél langer )
* De meeste Asus-moederborden ( tot 1.5 maand )
* Leadtek ( tot 2 maanden )
* Abit ( tot 2 maanden )
* Epox ( tot 6 maanden )
* Zalman ( tot 4 maanden )
* Acer ( vroeger via ons, nu onsite: tot 3 maand )

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03-2025
FragileM64 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 22:55:
Volgende merken zijn moeilijker ( twee weken en nog vééél langer )
* De meeste Asus-moederborden ( tot 1.5 maand )
* Leadtek ( tot 2 maanden )
* Abit ( tot 2 maanden )
* Epox ( tot 6 maanden )
* Zalman ( tot 4 maanden )
* Acer ( vroeger via ons, nu onsite: tot 3 maand )
Mijn laptop vertoonde na anderhalf jaar scheurtjes in het scharnierpunt. Omdat ik een garantiepakketje van 3 jaar had, kwamen ze hem ophalen en had ik na 4 dagen mijn laptop terug.. geen slechte service vind ik zelf.

[ Voor 7% gewijzigd door PassieWassie op 31-05-2006 14:30 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

• FragileM64
thabazzman schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 14:30:
[...]

Mijn laptop vertoonde na anderhalf jaar scheurtjes in het scharnierpunt. Omdat ik een garantiepakketje van 3 jaar had, kwamen ze hem ophalen en had ik na 4 dagen mijn laptop terug.. geen slechte service vind ik zelf.
Euh, het ging hier over onderdelen dus bijvoorbeeld een scherm van acer. De garantievoorwaarden van een latop zijn wss wel anders zijn en maar best ook.

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ok het is tijd om alle rommel hier op te ruimen en het bonnetje te zoeken.
Mocht je het bonnetje kwijt zijn, heb je de videokaart destijds via pin betaald? Zoja, vaak doen ze dan niet moeilijk als je even de desbetreffende bankafschrift laat zien.
Pagina: 1