Toon posts:

Nieuwe monitor, beeld flikkert

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik een nieuwe monitor gekregen, een 17'' Philips 107E6.
Maar op een resolutie van 1024x768, flikkert het beeld. Als ik de vernieuwingsfrequentie in wil stellen zie ik dat de vernieuwingsfrequentie maar tot 85 hertz gaat. Bij 600x800 kan ik tot 100 Hertz gaan dan heb ik een rustiger beeld.

Maar ik zou graag op 1024x768 willen draaien. Kan het zijn dat mijn grafische kaart het niet aankan? Ik heb de GeForce 2 MX400. Als mijn grafische kaart het probleem is, met welke kaart is het dan opgelost? Of kan het nog een ander probleem zijn?

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:51

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

85 hertz _zou_ genoeg moeten zijn voor je een niet flikkerend beeld. Ligt niet aan je videokaart. Wat je even kan doen is in de handleiding lezen tot hoever je monitor maximaal kan op die resolutie, en dan bij je beeldscherm opties het vinkje (bij modi verbergen die dit beeldscherm niet kan weergeven) weghalen, dan kun je betere vernieuwingsfrequenties instellen, maar let op!! je monitor moet deze modi wel ondersteunen!!!!

[ Voor 7% gewijzigd door MisteRMeesteR op 30-05-2006 20:51 ]

www.google.nl

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 13:06

Neoz

Neoz & Hobbes

Heb je al nieuwe drivers geprobeerd te installeren voor je grafische kaart ? Ik denk dat je kaart het wel aan zal moeten kunnen :? Hoeveel geheugen heeft je grafische kaart ?

Serve The Humanity , Be Server

Verwijderd

Topicstarter
Neoz schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 20:50:
Heb je al nieuwe drivers geprobeerd te installeren voor je grafische kaart ? Ik denk dat je kaart het wel aan zal moeten kunnen :? Hoeveel geheugen heeft je grafische kaart ?
Mijn kaart heeft 64 mb geheugen. en ik heb beeldschermdrivers en nieuwe drivers voor de videokaart geinstalleerd

• Moooo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-07 23:13
1024*768*85Hz is maximum van de monitor op deze reso. 1280*1024*60 is max van de monitor. Het beste resultaat is meestal net een stapje lager dan het maximum van de monitor. Probeer hem eens op 75 of 72Hz, kan soms wat schelen.

Verwijderd

Topicstarter
Zou het helpen om XP opnieuw te installeren?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 21:19:
Zou het helpen om XP opnieuw te installeren?
Klinkt een beetje hetzelfde als je hoofd kaalscheren als je haren vies zijn. Probeer eens te rommelen met instellingen en andere (oudere en nieuwe) drivers te installeren.

Je hebt het over 'nieuwe monitor'. Is hij echt nieuw, als in 'net uit de winkel'? Of ergens van de rommelmarkt of een vage kennis? Ben je zeker dat hij het goed doet, sluit hem eens aan een andere pc.

[ Voor 24% gewijzigd door Noork op 30-05-2006 21:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
moooo schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 20:58:
1024*768*85Hz is maximum van de monitor op deze reso. 1280*1024*60 is max van de monitor. Het beste resultaat is meestal net een stapje lager dan het maximum van de monitor. Probeer hem eens op 75 of 72Hz, kan soms wat schelen.
Helpt niet
Ik heb de monitor gekocht om op 1024*768 te kunnen draaien, had ik een monitor moeten kopen die een hogere vernieuwings resolutie aan kan? Of zou 85 Hz een goed beeld moeten leveren?

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Nee dat scheelt helaas niets. Zoals hierboven aangegevn word is dat het maximaal haalbare van je monitor.

• Moooo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-07 23:13
Over het algemeen wordt 75-85 al redelijk als flikkervrij gezien. Staat je beeldscherm misschien in de buurt van magnetische apparatuur (speakers, versterker, etc)? Dit kan soms ook behoorlijk storen op het beeld.

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet dat ik een beeld heb dat trilt, maar het beeld is wat onscherp en wat wazig, maar een beetje. Maar ik wil een beeld waar ik 100% tevreden over ben.

Ik heb in de handleiding gekeken
Voor wazig beeld:
Stel helderheid en contrast goed in.
Controleer uw videokaart en de betreffende instructies in de gebruiksaanwijzing. Misschien voldoet de kaart niet aan de VESA-DDC-norm.
Voor een onscherp beeld:
Controleer of de moiréfunctie is uitgeschakeld.
Pas het sync-ingangssignaal aan.
Wat is het sync-ingangssignaal en moiréfunctie :?

Maar goed ik stop ermee, voordat ik de monitor vliegles ga geven :)
Ik ga morgen ermee verder

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:07
Ik neem aan dat dit een CRT is gezien het feit dat je de hertz in kan stellen? Want als het een TFT is zou de wazigheid komen door het niet gebruiken van native resolution.

(Misschien niet de meest nuttige post maar ik dacht laat ik het persoon maar zijn die de "zit de stekker er wel in" vraag stelt.)

Oh en ik bedenk me net dat sommige CRT monitoren een Degauss functie hebben of soms zelfs een knop (of functie in het OSD menu) dat het scherm zelf instelt.

[ Voor 23% gewijzigd door tikkietrugjaap op 30-05-2006 22:25 ]

Prima.

Pagina: 1