IK heb een 4x300GB raid5 array op een 2220 Hightpoint controller.
Vorige week is 1 van de harde schijven kapot gegaan, ik dacht dus geen probleem ik RMA hem en krijg een nieuwe.
Zo gezegt zogedaan, heb ik nu een nieuwe 300GB.
Nu wil ik mijn array gaan rebuildne en zie ik tot mij verbazing dat dit niet kan
iig niet met de Highpoint RAID management console, ik heb GoT afgezocht en zag in de F.A.Q.
Weet iemand hoe ik mijn data kan recoveren ???
Greetz Sc0tTy
Vorige week is 1 van de harde schijven kapot gegaan, ik dacht dus geen probleem ik RMA hem en krijg een nieuwe.
Zo gezegt zogedaan, heb ik nu een nieuwe 300GB.
Nu wil ik mijn array gaan rebuildne en zie ik tot mij verbazing dat dit niet kan
Ik heb RAID constructor van highpoint gedownload en zie ik dat ik niet bij mijn array kan.Broken RAID Arrays, terwijl de schijven in orde zijn: deze kun je meestal nog wel herstellen door nogmaals exact dezelfde RAID array in de BIOS van de controller te instellen. Verder zijn er (freeware) tooltjes beschikbaar wanneer je serieuze Broken RAID Array problemen hebt. Kijk eens op de Highpoint RAID Controller FAQ van Sudhian.com. Een groot deel van deze tips werken ook met de andere merken RAID controllers. Het datarecoverytooltje R-Studio kan trouwens ook werken met broken RAID arrays. Met het RAID Reconstructor tooltje kun je een image maken van een broken RAID array, waarna je GetDataBack erop los kan laten.
Weet iemand hoe ik mijn data kan recoveren ???
Greetz Sc0tTy
Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider