[WC] Hoeveel profijt heb ik van heraansluiten?

Pagina: 1
Acties:

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik heb bij de MyCom een watergekoelde PC gekocht, en die door hen laten aansluiten.
Eerst heb ik al meerdere malen problemen gehad (lekkage, fan tikte, etc), en ben inmiddels al drie keer teruggeweest. Laatste keer is al een paar maande geleden, maar ik heb gister voor het eerst weer eens wat in de kast zelf moeten doen, en kwam er achter waarom mijn GPU telkens zo heet werd tijdens gamen (als in: ding gaat piepen dattie te heet wordt als ik de fans niet op hardst zet.):
Ze hebben sinds de lekkage alles compleet onlogisch aangesloten:

pomp
\/
CPU
||=> HDD 2 > HDD3 > GPU > terug naar reservoir
\/
HDD 1
\/
terug naar reservoir

Zoals te zien is wordt de GPU, die toch wel 'iets' intensiever is dan de HDDs als laatste gekoeld :S

Ik zit zelf te denken om OF te gaan klagen, of het zelf een keertje te fixen (kan niet eeuwig blijven klagen :S), en dan te zorgen dat het zo gaat:

Pomp
\/
CPU
||=> HDDs > reservoir
\/
GPU
\/
reservoir

Mijn vraag is, hoeveel profijt kan ik hiervan krijgen? is het de moeite waard om weer te gaan klagen en weer PC naar Leiden te brengen? of is het het waard om dat ding weer helemaal uit elkaar te gaan halen ?

Alvast bedankt,
TB

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Dit maakt niet uit. Het warmte opnemend vermogen blijft eigelijk het zelfde, op welke plaats hij ook komt.

Ik denk eerder dat hermontage van het gpu blok wel kan schelen. Deze zit waarschijnlijk niet lekker.

4015Wp west (Dordrecht)

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:15

Snippertje

Light up your life

Je hebt geen radiator? 8)7

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
...
Ja tuurlijk wel ;) Had die alleen ff gegrouped met reservoir :PYou get the point ;)
Tutti-frutti schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 19:54:
Dit maakt niet uit. Het warmte opnemend vermogen blijft eigelijk het zelfde, op welke plaats hij ook komt.

Ik denk eerder dat hermontage van het gpu blok wel kan schelen. Deze zit waarschijnlijk niet lekker.
Het feit dat in de huidige config de GPU met twee HDDs deelt, en in nieuwe config HDDs en GPU een apart lijntje hebben leek me toch al een redelijk verschil. En het feit dat in de huidige config de twee HDDs voor de GPU zitten, en dus het water al ongeveer een graden warmer is?
Of zie ik dit weer helemaal verkeerd :S?

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

TheBlasphemer schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 00:03:
[...]

...
Ja tuurlijk wel ;) Had die alleen ff gegrouped met reservoir :PYou get the point ;)

[...]

Het feit dat in de huidige config de GPU met twee HDDs deelt, en in nieuwe config HDDs en GPU een apart lijntje hebben leek me toch al een redelijk verschil. En het feit dat in de huidige config de twee HDDs voor de GPU zitten, en dus het water al ongeveer een graden warmer is?
Of zie ik dit weer helemaal verkeerd :S?
Als het water dan een graad warmer is, maakt dat weinig uit. Het warmte opnemend vermogen blijft dan namelijk nagenoeg gelijk. Maar je kan inderdaad wel proberen om de splitsing eruit te halen. Mocht er namelijk aan 1 tak van de splitsing nu een blok zitten wat een grote flow weerstand geeft, dan zal het water zo veel mogelijk de andere kant kiezen, waardoor er een lage waterflow door hdd/gpublok gaat.

4015Wp west (Dordrecht)