Toon posts:

2 "ongelijke" LCD's op 1 videokaart een probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben bezig met het samenstellen van een heftig systeem. Nu ben ik bij het kopje "beeldkanonnen" en ik zit enorm te twijfelen tussen:

2x Samsung 940BF, 19 inch, Zilver

en

1x Samsung 940BF, 19 inch, Zilver
1x Samsung 215TW, 21 inch, Zilver

Is het uberhaupt mogelijk om twee "ongelijke" beeldscherm op een "Sapphire Radeon X1900 XTX" aan te sluiten?

De tweede combo lijkt mij zoveel lekkerder omdat:
1, designen/modellen werkt lekkerder op 1680x1050;
2, gamen speelt lekkerder op 1280x1024 @ 2ms;
3, Xbox 360/PlayStation 3 kan weer goed op de breedbeeld Samsung.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

Natuurlijk si dat mogelijk. Volgens mij kunnen dergelijke videokaarten zelfs een dualscreen van 2560x1600 schermen aansturen..

Goud is geen geld

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Dat is geen enkel probleem. Daarnaast kan ik je Ultramon aanraden :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

lukt, hier 1 15" 768*1028 en 1 19" 1280*1028.
videokaart: x800GT

(is het trouwens mogelijk om er op de svideo nog een TV bij te hangen ook? en nee, ik kan niet testen want die tv is er namelijk niet)

Verwijderd

Geen probleem, hier 1680x1050 + 1280x800 :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, heel gaaf! Dan is dat mijn keuze :)

Is het trouwens mogelijk om softwarematig de primaire monitor te kiezen? Of is het linker DVI poortje primair en de ander secundair?

Verwijderd

Software matig. Kan je gewoon in windows bij beeldscherm eigenschappen instellen. Spreekt allemaal voor zich :)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 19:39:
lukt, hier 1 15" 768*1028 en 1 19" 1280*1028.
videokaart: x800GT

(is het trouwens mogelijk om er op de svideo nog een TV bij te hangen ook? en nee, ik kan niet testen want die tv is er namelijk niet)
(als het goed is) wel

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 19:40:
Is het trouwens mogelijk om softwarematig de primaire monitor te kiezen? Of is het linker DVI poortje primair en de ander secundair?
Ik geef je net toch een link naar software die dit kan realiseren :?
Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 19:39:
Nee, dat kan niet. Om drie beeldschermen aan te sturen heb je minstens twee videokaarten nodig.

Wat handige links:
De grote tv-out FAQ
RealTimeSoft Multi-Monitor Guide
Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 19:44:
Sorry r00n, ik zal al in het reageervakje voordat jouw reactie zichtbaar was :)

Bedankt. Mijn vragen zijn beantwoord _O_
Kan gebeuren, have fun ermee :Y)

[ Voor 29% gewijzigd door Rone op 30-05-2006 19:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry r00n, ik zal al in het reageervakje voordat jouw reactie zichtbaar was :)

Bedankt. Mijn vragen zijn beantwoord _O_

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 09:55
Gaat softwarematig prima, maar houdt er rekening mee dat die 21" een hogere DPI heeft (meer pixels per inch) en dus kleiner beeld heeft waardoor, als je een venster op alletwee de schermen hebt, hij op de 19" een stuk groter is.
Als je dat wil voorkomen moet je een 17" en een 21" nemen. Die hebben alletwee namelijk evenveel pixels per inch. (Dots Per Inch > DPI)

Verder kun je in dit topic misschien wat extra informatie vinden:
Het grote Dual-/ Multiscreen Setup topic

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-07 23:38
Werken op twee verschillende grootte's is inderdaad niet echt fijn... Ik weet dat als je van het ene scherm naar de ander gaat, dat je dan niet op een andere hoogte uit wilt komen.

Maarjah, het is jou keuze. Ik zou iig. nooit twee verschillende schermen willen hebben, ook omdat de kleurverschillen (heb je altijd) op z'n zenuwen zouden beginnen te werken.

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Er zijn videokaarten waar je gewoon 3 monitoren aan kunt hangen.

Zoals enkele matrox kaarten

Portfolio

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

r00n schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 19:43:
[...]

Ik geef je net toch een link naar software die dit kan realiseren :?

[...]

Nee, dat kan niet. Om drie beeldschermen aan te sturen heb je minstens twee videokaarten nodig.

Wat handige links:
De grote tv-out FAQ
RealTimeSoft Multi-Monitor Guide

[...]

Kan gebeuren, have fun ermee :Y)
niet?? volgensmij kun je gewoon beide dvi's (danwel beide vga's of de vga en dvi) tegelijk gebruiken én nog es de tvout dernaast. Of heb ik het mis?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:01

bakvis

Tweakers.Nerd

Eerlek gezegd zou ik voor de wx 19" gaan, of 2x 21" kiezen (als het budget/ruimte dr is). Twee gelijke scherme zal een stuk fijner kijken als twee aparte schermen. Ok het is deels eige smaak maarja, 2 gelijke schermen ziet er ook mooier uit vind ik.

Just my 2 eurocent :)

Mijn Specs

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-07 09:45

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

een 17" een een widescreen 20" (of 21") werken het fijnste samen. Dit omdat je scherme kwa hoogte bijna precies even groot zijn. en ook de resolutie 1024 naast 1050. Dit werkt het pretigste en ziet er ook het beste uit.

• -DG-
bartgrefte schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 19:59:
[...]

niet?? volgensmij kun je gewoon beide dvi's (danwel beide vga's of de vga en dvi) tegelijk gebruiken én nog es de tvout dernaast. Of heb ik het mis?
Dat kan met vrijwel alle nvidia en ati kaarten niet.
Dan wordt dmv die tv-out 1 van de 2 andere gecloned dacht ik (als het al aan wil)
Alleen Matrox kaarten kunnen dat. :)

Die andere hebben namelijk allemaal maar 2 ramdacs

[ Voor 8% gewijzigd door -DG- op 30-05-2006 20:09 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gurbe de n00b schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 19:56:
Er zijn videokaarten waar je gewoon 3 monitoren aan kunt hangen.

Zoals enkele matrox kaarten
-DG- schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 20:08:
[...]

Dat kan met vrijwel alle nvidia en ati kaarten niet.
Dan wordt dmv die tv-out 1 van de 2 andere gecloned dacht ik (als het al aan wil)
Alleen Matrox kaarten kunnen dat. :)

Die andere hebben namelijk allemaal maar 2 ramdacs
Let wel op dat de Parhelia de (idiote) beperking heeft dat bij gebruik van DVI alle schermen dezelfde resolutie moeten hebben :X

De enige consumentenkaart die 3 DVI schermen tegelijk op verschillende resoluties kan aansluiten is de Matrox P750

Oslik blyat! Oslik!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

bartgrefte schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 19:59:
[...]

Heb je inderdaad mis. Hoewel een moderne videokaart inderdaad 3 video output kanalen heeft zijn er slechts 2 ramdac's aanwezig op de videokaart. Daarom kun je maximaal 2 verschillende beelden laten zien.

Volgens mij is het theoretisch wel mogelijk om een 3e scherm aan te sluiten, maar dan wordt de 3e een kloon van de 1e of de 2e.

[ Voor 5% gewijzigd door frankknopers op 30-05-2006 21:58 ]

Goud is geen geld

• -DG-
Frank_Knopers schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 21:56:
[...]

Heb je inderdaad mis. Hoewel een moderne videokaart inderdaad 3 video output kanalen heeft zijn er slechts 2 ramdac's aanwezig op de videokaart. Daarom kun je maximaal 2 verschillende beelden laten zien.

Volgens mij is het theoretisch wel mogelijk om een 3e scherm aan te sluiten, maar dan wordt de 3e een kloon van de 1e of de 2e.
Of je moet voor de Matrox TripleHead2Go gaan. ;)
Kun je 3 beeldschermen op 1 VGA poort krijgen
6 op 1 gewone videokaart dus. :P
Maar dat is volgens mij helemaal niet wat de TS wil :+

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

-DG- schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 22:01:
[...]

Of je moet voor de Matrox TripleHead2Go gaan. ;)
Kun je 3 beeldschermen op 1 VGA poort krijgen
6 op 1 gewone videokaart dus. :P
Maar dat is volgens mij helemaal niet wat de TS wil :+
maar die werkt met vrijwel geen enkele videokaart, (of was dat de dual?)

Oscar Wilde

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
bartgrefte schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 23:21:
[...]
maar die werkt met vrijwel geen enkele videokaart, (of was dat de dual?)
This just in: Driekoppige videokaartuitbreiding Triplehead2Go bekeken :)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Zo erg boeit het toch niet dat je niet tegelijk gebruik kan maken van een TV-out en 2 schermen. Het is met sneltoetsen heel snel mogelijk om om te schakelen van TV naar 2e scherm. Als je tv kijkt heb je toch de 2 schermen even niet nodig.
(Andere optie is simpelweg een radeon 9250 (ofzo) PCI te kopen voor de tv out. Kost een paar tientjes)

Verwijderd

Topicstarter
Shaggy_NL schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 19:49:
Werken op twee verschillende grootte's is inderdaad niet echt fijn... Ik weet dat als je van het ene scherm naar de ander gaat, dat je dan niet op een andere hoogte uit wilt komen.

Maarjah, het is jou keuze. Ik zou iig. nooit twee verschillende schermen willen hebben, ook omdat de kleurverschillen (heb je altijd) op z'n zenuwen zouden beginnen te werken.
Ik ben niet van plan om 1 programma over twee schermen te verdelen. Die 21" (breedbeeld) LCD is voor het designwerk. Hierop ga ik Photoshoppen/Maya/Max draaien. Dat 19" scherm is dan voor de secundaire applicaties zoals Help files, tutorials op Internet, MSN, Mail, Videotutorials, iTunes etc.

Gamen doe ik nog altijd het liefst op een "vierkante" monitor en niet op een breedbeeld. Als ik GTA: SA, UT2004 etc. ga spelen doe ik dat weer op de 19" (2ms) monitor.

En omdat ik helemaal gamefreak ben en een Xbox 360 heb, en in november ook een PlayStation 3, kan ik deze gelijk aansluiten op de 21" monitor terwijl de computer nog gewoon draait op de 19".

Ik kan me voorstellen dat twee ongelijke schermen minder mooi op je bureau staan, maar ik kan me niet voorstellen dat het niet lekker werkt op de manier waarop ik er op wil werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 08:27 . Reden: Typ, Oh ]

Pagina: 1