Toon posts:

Hoe krijgen we tv ontvangst?

Pagina: 1
Acties:
  • 388 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Misschien een rare vraag maar ik ben ook maar aan het werk gezet door m'n baas om het uit te zoeken.

We hebben sinds kort op het werk een lcd tv en m'n baas wil het wk kunnen volgen. Het liefst wil hij een draadloze ontvanger zodat hij de tv ook gemakkelijk ergens anders kan zetten. We zijn momenteel nergens lid van en hebben ook geen antenne aansluiting.

Nu neem ik aan dat het nodig is om een digitale tv abonnement aan te schaffen en hier een receiver bij te kopen klopt dit? Of zijn er ook andere manieren om tv te krijgen?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

• MasterNL23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-02 22:13

MasterNL23

alias Japie

nederland 2 kun je toch gewoon met de antenne ontvangen?

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:16

Reinier

\o/

Digitale TV van KPN? Wel weinig zenders.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:01

voodooless

Sound is no voodoo!

Mooiste beeld krijg je dan via de sateliet denk ik. Ik zou in ieder geval niet met een antenne gaan prutsen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09-2025
Reinier schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 19:16:
Digitale TV van KPN? Wel weinig zenders.
lekker kort , je heb met kpn +/- 20 kanalen , wat wil jij allemaal zien dan ? ik heb er echt genoeg aan !

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Ik ben het volledig met deepspace eens. Meteen goed aanpakken en een satellietschotel plaatsen. Budget: een paar 100 Euro.

• The Eagle
  • Laatst online: 23:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mooie baas heb jij. Jou laten werken en zelf naar het WK gaan kijken :(

* The Eagle zou de baas wel helpen, maar alleen op voorwaarde dat ie zelf ook mocht meekijken :)

Sluit dat ding gewoon op een PC aan, livestreams genoeg dnek ik zo ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Boudi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-01 00:41

Boudi

Always Coca Cola

Afhankelijk van je locatie: digitenne (www.digitenne.nl)

Met of zonder mayonaise?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-02 16:45
Digitenne kan, mits je binnen het ontvangstgebied woont, of een buitenantenne gebruikt.

Nadeel is de vrij lage bitrate waarmee digitenne uitzend...

Schotel is een betere optie: De beste kwaliteit.

KPN TV is ook mogelijk denk ik (heb er zelf geen ervaring mee)

TV via internet zou ook kunnen, als je thuis een fatsoenlijke upload hebt kun je aardige kwaliteit halen door t vanaf huis te streamen.

Je kan ook een harkantenne op t dak plaatsen en zo NED2 kijken. Vanaf oktober heb je geen signaal meer analoog, maar goed, dan is t WK toch al afgelopen ;)
Alleen is het dan kloten met ruis enz, over het algemeen is de kwaliteit matig imho.

Heb je geen buren waar je tegen een kratje bier de coaxkabel van mag doortrekken?

• Whiskey103
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05-2023
Hum,,Woonplaats Malden,,is dat ook de werkplek?

Anders effe goed chekken of daar dekking is Van KPN.
Als dat er is,,,is dit zeker een hele goede optie.
En ook het snelst ,,en bovendien,,,verplaatsbaar.

ROM: Android Revolution HD www.androidrevolution.nl

• Reinier
  • Laatst online: 08:16

Reinier

\o/

Ghostface schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 19:17:
[...]

lekker kort , je heb met kpn +/- 20 kanalen , wat wil jij allemaal zien dan ? ik heb er echt genoeg aan !
BBC 1 en BBC 2 bijvoorbeeld.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-02 16:45
Als t PUUR om t wk gaat moet je ook ff kijken of je niet meteen een jaar ergens aan vast zit.. tenzij de baas de rest vd tijd ook tv wil kunnen blijven kijken (en betalen)

Trouwens, Lidl heeft geloof ik een schotelset voor 99 eur in de aanbieding..
Wel FTA, maar goed, als je geluid via de radio pakt oid dan maakt t niet uit dat je bv een duitse zender volgt. Scheelt je wel een jaarabbo en je hebt toch de digitale kwaliteit
edit: lidl niet, dan was t een bouwmarkt... zal wel ff zoeken straks

[ Voor 52% gewijzigd door DJSmiley op 30-05-2006 19:37 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
edit: lidl niet, dan was t een bouwmarkt... zal wel ff zoeken straks
Digitale FTA schotelset (Strong 4125) in de aanbieding bij de Gamma voor 99 Euro.
Op 5 juni 2e Pinksterdag nog 10% extra korting.

/spam :P

[ Voor 38% gewijzigd door Henk007 op 30-05-2006 19:47 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

DJSmiley schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 19:20:
Nadeel is de vrij lage bitrate waarmee digitenne uitzend...

Schotel is een betere optie: De beste kwaliteit.
Als je daarna de boel weer droodloos naar een tv stuurt heb je aan die betere kwaliteit ook weinig.
Dan is digitenne toch handiger.

• voodooless
  • Laatst online: 07:01

voodooless

Sound is no voodoo!

DJSmiley schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 19:34:
Wel FTA, maar goed, als je geluid via de radio pakt oid dan maakt t niet uit dat je bv een duitse zender volgt.
Het heeft nog een voordeel: echt breedbeeld ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-02 10:52
Henk007 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 19:44:
[...]

Digitale FTA schotelset (Strong 4125) in de aanbieding bij de Gamma voor 99 Euro.
Op 5 juni 2e Pinksterdag nog 10% extra korting.

/spam :P
en wat heb je hier aan?

FTA = Free To Air, dan heeft zijn baas fijn 600 duits kanalen, vast iets met het WK met duits commentaar.... zal ie op prijs stellen, die kerstbonus kun je dan ook wel vergeten :+

Die erboven staat is wel een canaal digitaal set, de nederlandse kanalen zijn allemaal gecodeerd en kun je met een FTA ontvanger dus NIET krijgen..

Een standaard kanaaldigitaal startset kost circa 300 euries. Met een philips ontvanger. Als je het beter wil dan neem je een set met een topfield ontvanger. ALs je beetje de webshops afstruin is dat ook voor hetzelfde geld te krijgen.

Je hoeft geen canaaldigitaal abonnement te nemen, Kies voor het SET TOP BOX pakket. Deze kost 29 euries per jaar. Staat vaak niet op de instuurkaart, hoezo genaaid.., gewoon met de hand erop zetten SET TOP BOX pakket en het komt goed...

Verwijderd

Als het alleen voor het WK is, is er dan geen bedrijf in de buurt/zelfde pand die al een aansluiting hebben, waar je het signaal vandaan kan halen?

Anders zou ik eerst aan de baas een budget vragen en aan de hand daarvan beslissen hoe je verder moet.

• Rob
  • Niet online

Rob

Er wordt nu nog steeds analoog uitgezonden.
Dit is ook nog redelijk te ontvangen en kost niets.
(of zit er geen tuner in de tv?)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Rob schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 21:32:
(of zit er geen tuner in de tv?)
Dan is het toch geen echte tv?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-02 19:39

BHQ

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 21:39:
[...]

Dan is het toch geen echte tv?
Indeed ;)

Maar volgens mij doel hij op een antenne ergens neergooien en het coaxje daarvan direct de TV in fietsen :)

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:35

sanook

_/-\o_

Wij zitten ook op een bedrijventerrein waar geen kabel oid is, en schoteltje plaatsen is ook niet zo'n fraai gezicht, dus hebben we kpn digitale tv genomen voor € 6,95 per maand. Waar maak je je dan nog druk om ?

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste hartelijk dank voor al jullie reacties!

Echter veel van de pakketten die jullie voorstellen zijn niet mogelijk!

Ik heb zelf even gekeken op www.digitelevisie.nl http://middelstum.digitel...ess/dspVergelijk.asp?ref= daar komen deze uitkomsten uit.

Postcode is: 6534 AS als bovenstaande niet goed werkt.

Dus wat is jullie advies? In principe hoeven we alleen de nederlandse zenders te ontvangen want daar komt wel voldoende voetbal op.

Ik wil gewoon zekerheid hebben dat het beeld goed is.

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 22:37:
Ten eerste hartelijk dank voor al jullie reacties!

Echter veel van de pakketten die jullie voorstellen zijn niet mogelijk!

Ik heb zelf even gekeken op www.digitelevisie.nl http://middelstum.digitel...ess/dspVergelijk.asp?ref= daar komen deze uitkomsten uit.

Postcode is: 6534 AS als bovenstaande niet goed werkt.

Dus wat is jullie advies? In principe hoeven we alleen de nederlandse zenders te ontvangen want daar komt wel voldoende voetbal op.

Ik zou niet teveel afgaan van wat de postcodecheck aangeeft. Het komt vaak genoeg voor je gewoon wél kunt ontvangen. Kijk liever naar buurtbewoners met een DVB-T setup, neem des noods een setje mee om te testen. Kun je 'em ook gelijk weer retouren na het WK ;)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Palomar
  • Niet online
Ik zou eerst es proberen via de antenne. Bij een electrozaak hebben ze vast wel zo'n simpel uitschuifantennetje te koop voor ene paar euro die je op de kabel-aansluiting zet. Waarschijnlijk heb je dan al best redelijk beeld.

Als dat niet werkt zul je toch het dak op moeten om een antenne te plaatsen. Als je dan toch bezig gaat kun je beter voor een schotel gaan. Dat is alleen wel best een gedoe met uitrichten. Lees je dus wel even in wat betreft de hoek en of je wel vrij zicht hebt naar de satelliet e.d..

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-02 10:55
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 22:37:Dus wat is jullie advies? In principe hoeven we alleen de nederlandse zenders te ontvangen want daar komt wel voldoende voetbal op.

Als het een beetje een grote LCD TV is zou ik gaan voor schotel ipv DVB-T, de bitrate van die laatste (KPN digitale TV of Digitenne) is lager dan bij DVB-satelliet.

• Caseyyesac
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-12-2025
Ik heb hier volgens de postcodecheck van KPN geen ontvangst, maar het beeld is wel super....
Ik zou dus voor Digitale TV gaan, kost toch bijna niks als je nog een abo heb van iets van KPN>

18 jarige student CE

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Digitenne en KPN (is feitelijk hetzelfde signaal) hebben aangekondigd het WK , of in ieder geval
de wedstrijden die op NL 2 te zien zijn ook in 16:9 breedbeeld formaat uit te gaan zenden,
en wel FTA (Free to air). NL 2 is ook FTA.

Heb je dus geen abonnement of smartcard voor nodig, maar wel een DVB-T ontvanger.

De vraag is of je een beetje ontvangst hebt, je zit niet in het ontvangstgebied volgens de digitenne website

edit: otvangstgebied:
Afbeeldingslocatie: http://www.digitenne.nl/images/cms/cartv-ontvangstgebied.gif

[ Voor 11% gewijzigd door u_nix_we_all op 03-06-2006 18:50 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Pagina: 1