Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe items installeren op TomTom Nav. 5

Pagina: 1
Acties:
  • 375 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Nadat ik dit weekend bij een vriend van mij ben geweest, kwam ik erachter dat mijn TomTom 3 nogal verouderd was, ik heb mij dus ook TomTom Navigator 5 opgehaald, en geinstalleerd op mijn PDA.

Uit mijn nieuwschierige aard kwam al snel tevoorschijn dat ik wilde weten wat ik er allemaal nog meer mee kan. Zo kwam ik ook op TomTom HOME, een applicatie van TomTom zelf waarmee je doodeenvoudig (zo scheen het) alle extra's voor TomTom (Kaarten, stemmen, flitspalen, thema's, enz) kunt installeren.

Maar helaas, het mocht niet zo wezen. Dit scheen slechts te werken bij alle GO apparaten, en dus niet mijn PDA (ASUS A620), maar aangezien veel van deze extra's wel handig zijn, vroeg ik me af of één van jullie misschien een manier weet om toch deze extra's te kunnen installeren.

(Hiermee doel ik vooral op de gratis thema's die te verkrijgen zijn op de TomTom site, want ik vind de standaard thema's niet alles).

Alvast bedankt en een vriendelijke groet.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Je moet wel internet connectie hebben op je pda.. zodra die aan je pc verbonden is met ActiveSync, moet je verbinding hebben op je pda.. dan moet het lukken...
Mijn MDA Compact, maakt iig GPRS verbinding, wanneer ik TOMTOM extra's wil downloaden...

Gallery V&A

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
HOME is inderdaad eenvoudig ja :)

Nou moet d'r bij worden gezegd dat TomTom vindt dat "eenvoudig" ook echt eenvoudig moet zijn. De gemiddelde tweaker is niet echt onder de induk van een "ingewikkelde" methode als "Je SD Card staat gewoon in Explorer. Sleep de file van je PC naar de goede directory op je SD Card. Voor Mac gebruikers: vervang Explorer door Finder". GPRS kan ook wel, maar waarom moelijk doen?

Flitspalen en andere betaalde content is iets ingewikkelder, maar de Navigator 5 versies daarvan komen met Windows installers.
edit:

Misschien was ik iets voorbarig met de aanname dat je een SD cardreader hebt. Maar een echte tweaker zal die paar euro er wel voor over hebben, ActiveSync is :(

[ Voor 18% gewijzigd door MSalters op 30-05-2006 23:35 ]

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Verwijderd

Topicstarter
Ja, natuurlijk heb ik dat....met ActiveSync en alles. Heb hem hier ook via de TomTom Navigator 5 CD geïnstalleerd, dus het kan niet anders dan dat hij verbinding heeft. Dat ging dus inderdaad via windows installer, en ik kreeg alles ook netjes op de PDA en het werkt.

Maar, ik even een test-thema gedownload van de tomtom site, en die overal heengezet waar soortgelijke bestanden stonden (.clr) Maar, ik kan hem niet kiezen als ik in het menu van TomTom zit.

Ik neem dus aan dat hij moet toegevoegd worden aan een file, zodat TomTom weet dat die nieuwe theme er is. Vraag is, hoe doe je dat?

Verwijderd

Topicstarter
Heb het probleem gedeeltelijk gevonden nu, de stemmen, thema's en andere extra's zijn te downloaden via het apparaat zelf, dus niet met TomTom HOME. In het menu kun je TomTom Traffic selecteren, waarna je in kunt loggen via de USB kabel, naar internet.

Hiervoor moet je wel een account hebben, en dat kan, want deze kun je een maand gratis op proef krijgen. Hiermee kun je dus alle extra's downloaden.

Maar, het probleem blijft onopgelost, gezien het feit dat ik de kaarten erop wilde hebben, en dat kan dus niet. Niet via het apparaat, niet via TomTom HOME. Is hier misschien iemand die weet hoe ik nieuwe kaarten toevoeg aan de TomTom Navigator 5?