Toon posts:

Traag tot geen internetverkeer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag allemaal.

Zojuist bij mijn oom op de zaak geweest om even een internetstoring op te lossen.
Zo eenvoudig was dat dus niet :)

Even een korte situatieschets:

Er staan 2 servers, een DC en een Exchange server.
Het bedrijf telt ongeveer 20 werkstations.
Een en ander staat met elkaar in verbinding via een 3com switch.
De verbinding met de buitenwereld geschiedt via een Zyxel Zywall router die op zijn beurt weer met een Speedtouch 510 verbonden is.
Altijd alles perfect gewerkt, tot vandaag.

Probleem: traag tot geen internet

Het volgende heb ik geprobeerd:
- Pingen naar Zywall vanaf de 2 servers. Dit resulteerde in hele trage reactietijden en veel time-outs.
- Toen even mijn laptop aan de zywall gehangen, goede pingtijden naar de zywall en naar buiten toe ook perfect.
- Toen heb ik speedtouch even uit gezet en zywall, daarna weer aangezet en de zywall weer op de switch geplugged. Gevolg: weer trage pingtijden
- Men denkt dan: ligt aan de switch, maar nu komt het vreemde:
- Toen even onderling de servers naar elkaar laten pingen en elke server naar buiten laten pingen. Pingtijden servers onderling perfect. Pingtijden naar buiten werden ook steeds beter en toen ik wegging waren de pingtijden van elke server naar buiten gewoon goed.

Mogelijke oplossing die ik voor mezelf voor ogen had:
Misschien een storende netwerkkaart van een pc op het netwerk? Iemand z'n PC uitgezet in de tijd dat ik bezig was?

Dit is eigenlijk even het enige dat ik me kan bedenken, misschien dat jullie nog ideeën hebben?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

MVG
Maurice

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

1. CHeck de kabels.
2. Kijk eens of je statistieken boven water kun halen.
Etherent resend (netstat -e )--> rotter netwerkkaart ofzo,
veel verkeer naar internet --> iemand draait p2p of een virus -- VInden via protocol analyzer? (etherreal)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.