Microsoft Certificering in hoeveel maanden? (zelfstudie)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.609 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagittarius
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Binnen korte termijn wil ik aan de hand van self-paced trainingen een certificaat halen. Mijn huidige werkgever begint daar niet aan, dus moet ik het zelf maar voor elkaar zien te krijgen. Nu zie ik dat MS nieuwe trajecten gaat/is begonnen. Mijn interesse gaat vooral uit naar of MCTS: Web Applications of MCPD: Web Developer.

Nu ben ik vooral benieuwd hoe lang iemand in mijn situatie er gemiddeld over zou doen om zo'n traject te doorlopen. Nu is mijn situatie zo dat ik een fulltime baan heb en een gezinnetje. Gemiddeld kan ik zeker 10 uur per week vrijmaken voor zelfstudie. Het is niet zo dat ik een complete leek in programmeren ben. Ik heb vele jaren PHP/MySQL ervaring. Daarnaast kennis en ervaring met verschillende grote CMS'en en databases. Van school uit heb ik Pascal, C++ en Delphi, van ieder een jaartje les gehad.

Moet ik dan denken aan een maand of 3, een half jaartje, 1jaar? Heeft iemand ervaring met een dergelijke zelfstudie hiervoor? Misschien zelfstudie MCAD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Het zal je moeten lukken om MCAD binnen 6 maanden te doen, naast je fulltime baan en andere dingen. Als je maar de boeken leest en de oefeningen doet.

Als je snel bent, zou het ook in 3 maanden kunnen, maar er zijn mensen die er echt een jaar over doen. Ik deed het in ong. 4 maanden (naast baan, verhuizing, etc, etc). Daar moet ik echter aan toevoegen dat ik al 2 jaar ervaring met .Net had.

En dat ik nog steeds MCSD moet doen eigenlijk, maar wel toe was aan een pauze :+ (en wie weet toch ga upgraden naar MCPD)

[ Voor 5% gewijzigd door Lethalis op 30-05-2006 18:03 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supershoe
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ja het hangt er allemaal vanaf hoeveel tijd je hebt en hoe snel je het oppikt. Een gemiddeld boek gemaakt voor een MCSD examen heeft zo'n 500 blz. Hoeveel blz doe je in 10 uur?
Misschien ben je in het begin veel bezig met oefenen op de pc en de voorbeelden uitwerken, dan doe je 100 blz in een dag. Misschien raas je erdoorheen en lees je alles even snel, dan haal je bijna een heel boek in 10 uur.

Trek dan nog een dag uit voor het oefenen van proefexamens en je bent ready to go voor 1 examen. En dat dan voor elk examen :)

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 17:07
Ik reken altijd een 2 maanden per examen, dan heb ik nog tijd om te gaan sporten en een normaal sociaal leven :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-05 22:06
Ik zit nu zelf ook in een traject wat een halfjaar duurt, dan heb ik het over MCAD. Dit is dan wel in groepverband, via het werk, maar het is voor de rest allemaal zelfstudio. Het is best wel intensief om een halfjaar veel vrije tijd op te offeren voor de examens. Wij hebben nog enkele dagen om vrij te nemen voor het examen, in de baas zijn tijd dus. De meeste collega's developen al een tijdje in .NET, en dat scheelt een hele boel. Je gaat dan veel rapper door de stof heen en je begrijpt nieuwe dingen wat sneller.

Maar dat is voor veel nog te weining. (Mensen met huisje-boompje-beestje, mensen die nog druk hun huis aan het verbouwen zijn, mensen die op het werk aan belangrijke deadlines vast zitten, zwangerschappen, echt te veel om op te noemen.)

Ik moet er zelf nog 1 examen afleggen en dan ben ik eindelijk klaar, nog een weekje of 2 -3. Maar het hangt er ook vanaf of je een relatieve sneller leerling bent. Ga in ieder geval maar uit van een half jaar, het kan sneller en het kan langzamer maar kan jij een halfjaar vooruit kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 10:28
Waar kun je de Nederlandse informatie vinden omtrent trajacten voor MS certificeringen? Waar kun je het cursusmateriaal bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
Ik heb ook ongeveer 3 maanden per boek gedaan, volledige zelfstudie naast een 40 urige werkweek.
Ik denk dat ik net onder de 10 uur per week zat.
Waar kun je de Nederlandse informatie vinden omtrent trajacten voor MS certificeringen? Waar kun je het cursusmateriaal bestellen?
Meer nederlandse informatie over de trainingen is te vinden op http://www.microsoft.com/netherlands/trainingen/default.aspx
maar het meeste staat toch op http://www.microsoft.com/mcp

Cursusmateriaal is bijvoorbeeld te bestellen via: http://www.comcol.nl/

Registreren voor examens kan via
Pearson VUE (http://www.vue.com/ms/)
Prometric (http://www.register.prome...?DirectInput=1&Client=132)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021

CaptBiele

No Worries!

ik zou er zeker een half jaar voor rekenen. Binnen 3 maanden is wel erg krap. En dat vind het gezinnetje ook niet zo leuk denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thamoosio
  • Laatst online: 21-01-2024

thamoosio

Ja-haaaaaa

crazyx schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 08:32:
Ik reken altijd een 2 maanden per examen, dan heb ik nog tijd om te gaan sporten en een normaal sociaal leven :P.
Dit is een standaard die voor veel zelfstudies wordt aangehouden, en over het algemeen voor iedereen goed haalbaar.
Als je er meer tijd in steekt (elke avond en ook in het weekend bijvoorbeeld, in plaats van alleen 3 avonden in de week 2,5uur per avond) dan kan het ook makkelijk een stuk sneller natuurlijk.

Bij voorbaat sorry..

Anoniem: 124228

Mastermind schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 14:37:
Bij www.bol.com

Kun je MCTS volledig door zelfstudie doen? En waar moet je examen doen (en kun je ook losse examens doen)?
Zelf ben ik nu VB 6 programmeur. Ben nu op zoek naar een andere baan. Ik heb gemerkt dat mijn VB 6 ervaring niet zo aansluit op wat de markt vraagt. Ik ben diverse malen op gesprek geweest voor een baan als C# programmeur (ook kunnen ze aan mijn CV zien dat ik daar geen ervaring mee heb, wordt ik toch uitgenodigd). Dus op dit moment zitten ze te springen om C# mensen.

Voor meer info over MCTS (Window applications):
http://www.microsoft.com/...mcts/winapps/default.mspx

• Lethalis
  • Niet online
www.comcol.nl

Voer bij de zoekfunctie de examencode in (bijv 70-229) en je krijgt het boekenaanbod voor dat examen. Veel handiger dan bol.com :P

Maar om als C# programmeur aan de slag te gaan hoef je geen certificaten te hebben. Als je maar zegt dat je het heel snel leert (en dat ook kan) ben je redelijk snel binnen ergens.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lethalis schreef op donderdag 14 september 2006 @ 20:31:
www.comcol.nl

Voer bij de zoekfunctie de examencode in (bijv 70-229) en je krijgt het boekenaanbod voor dat examen. Veel handiger dan bol.com :P

Maar om als C# programmeur aan de slag te gaan hoef je geen certificaten te hebben. Als je maar zegt dat je het heel snel leert (en dat ook kan) ben je redelijk snel binnen ergens.
Ook als je een (lichte) handicap heb?
Ik heb een lichte handicap en ik heb gemerkt dat ik meer baggage dan iemand anders mee moet nemen. De afgelopen tijd veel gesprekken gehad die niks zijn geworden. (ik heb het idee, dat mijn beperkte .NET ervaring wordt gebruikt om me af te wimpelen). Ik denk dat ik mijn kansen vergroot door met certifcaten aan te komen zetten ook ben ik van plan om een programma te schrijven dat ik kan laten zien. Zoals:
http://home.planet.nl/~romme102/

Dit programma heeft me al verschillende gesprekken opgelevert :)
Alleen is Stars in VB 6 en een deel in C++ geschreven.

Oke, weer ff ontopic, zijn er mensen die al MS examens hebben gedaan? Waren ze pittig? En wat voor vragen krijg je? En waar hebben jullie examen gedaan?

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:10

_Arthur

blub

Anoniem: 124228 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 14:51:
Oke, weer ff ontopic, zijn er mensen die al MS examens hebben gedaan?
Ja.
Waren ze pittig?
Alleen de design examens zijn pittig (mijn mening)
En wat voor vragen krijg je?
Multiplechoice en allerlei variaties daarop. Geen open vragen.
En waar hebben jullie examen gedaan?
Opzich maakt de examen lokatie niets uit. Het examen is overal exact hetzelfde. Dus kies gewoon de lokatie die voor jou het dichtste bij is. Mijn examens worden altijd via www.prometric.com geboekt.

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-05 13:53

TheZoo

Animals Behind Bars

Laat maar. 7(8)7

[ Voor 92% gewijzigd door TheZoo op 29-09-2006 12:13 ]

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn C# boek is binnen, eerst even wat kennismaken met de taal (heb er nog nooit iets mee gedaan) en dan voor het Microsoft .NET Framework 2.0 - Application Development Foundation examen gaan (70-536)

Hoeveel hebben jullie (diegene die aan zelfstudie doen) aan het self paced training kit gehad? En sluit het goed aan bij het echte examen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keerzijde
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:36
Dat gaat toch alleen over MCSA/MCSE?

Dit draadje gaat voornamelijk over MCTS en MCPD.
Lijkt me niet echt vergelijkbaar, of heb ik het nu fout?

@whosvegas
Ik ben zelf net ook begonnen aan 70-536.
(Microsoft .NET Framework 2.0 - Application Development Foundation)
Op zich wel lekker hoor, dat self-paced concept, maar ik vraag me af
hoe lang ik er over ga doen. Er staat iets van 70 uur voor dacht ik, maar
ik weet niet of ik 10 uur per week ga halen.
Ik wil het eigenlijk wel binnen 3 maanden gehaald hebben.
Het feit dat ik al sind begin dit jaar in een .NET/C# project zit helpt natuurlijk wel.
Succes!

[ Voor 40% gewijzigd door Keerzijde op 29-09-2006 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-05 13:53

TheZoo

Animals Behind Bars

Keerzijde schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 10:52:
Dat gaat toch alleen over MCSA/MCSE?
Never mind :$

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkamonster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05 14:40
Ik heb toevallig afgelopen vrijdag een upgrade examen van Microsoft gedaan. Ik was al MCSD en heb nu 70-553 gedaan, deel 1 van de upgrade naar MCPD. Ik heb hem gehaald en moet zeggen dat ik verwacht had dat het examen moeilijker zou zijn. Het was bekend dat Microsoft de examens moeilijker zou maken, maar daar is niets van terecht gekomen. Tja en de examens zijn niet echt intereactiever geworden. Je moet rekenen op ongeveer 40 vragen voor een normaal examen, dit upgrade-examen bestond uit 89 vragen. Ik heb hier ongeveer 16 uur voor gestudeerd denk ik zo. Het scheelt omdat ik al een aantal jaren .NET ervaring heb en met name de laatste project in .NET 2.0 heb werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31533

Ik ben ook eens aan het kijken naar die MCTS / MCPD certificaten. :)

Heb nul, komma nul ervaring met .Net, is er iemand die dit ook niet had en toch met deze studies begonnen is (via zelfstudie). Is het nog een beetje te doen?? Waar moet ik aan denken qua aantal uren?

Tot nu toe heb ik altijd Windows Applicaties gemaakt in C++/MFC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Laatst online: 26-05 19:40

MicroWhale

The problem is choice

Ik heb van m'n nieuwe werkgever de boeken voor MCTS binnengekregen... en nu bezig met boek 70-536. Ik hoop 2 maanden over dit boek te doen. (is dit veel/weinig?). Ik had nog geen .net ervaring.

In 70 uur is het volgens mij wel te doen. Sommige hoofdstukken gaan wat sneller dan anderen. Je moet wel goed engels kunnen lezen en begrijpen. Het helpt ook als je al kennis van OOP en ervaring hierin hebt, ook al ken je C# nog niet.

Het maken van voorbeelden, cases en proefexamens zit volgens mij niet in bovenstaande tijd. Die nemen, vooral in het begin, veel tijd in beslag. Omdat je aan de hele user interface van VS moet wennen.

*edit* en ik denk dat ik het sneller zou leren als ik overdag ook c# zou programmeren. Nu doe ik Delphi, en dat werkt toch een beetje verwarrend merk ik.

[ Voor 13% gewijzigd door MicroWhale op 18-01-2007 12:22 ]

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik ben ook bezig met MCTS 70-536 met behulp van de Self-Paced Training Kit.
Momenteel ben ik ongeveer op de helft. Het is behoorlijk theoretisch van aard: veel feitenkennis.
Ook ligt de nadruk heel sterk op de nieuwe dingen van .NET 2.0 en wordt er vanuit gegaan dat je al ervaring hebt met de (on)mogelijkheden van vorige versies van het framework, zodat je de vernieuwingen op waarde kunt schatten. Ik heb zelf helemaal geen ervaring met .NET en mis dus soms de achtergrond een beetje.
De tijd die aan het begin van elke les wordt opgegeven klopt wel aardig mits je de tijd voor het uitvoeren van de opdrachten niet meetelt. Als je alles letterlijk overtypt uit het boek, lukt het vast wel binnen de tijd, maar het is nuttiger om eerst zelf te proberen.

Voor beginnende programmeurs vind ik het boek niet volledig genoeg. Ik gebruik zelf de volgende boeken als naslagwerk:
John Sharp: Microsoft Visual C# 2005 Step by Step
Donis Marshall: Programming Microsoft Visual C# 2005: The Language

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Laatst online: 26-05 19:40

MicroWhale

The problem is choice

Ik ben nu dik over de helft met 70-536..

Er staan echt vet veel fouten in. Je moet aan de hand van foutieve voorbeelden leren hoe iets werkt. Als het voorbeeld al niet werkt, hoe kan ik mezelf dan iets goed aanleren?

Niettemin toch wel een goed boek om de basis onder de knie te krijgen hoor, vooral als je deze lange waslijst met errata er goed bijhoudt.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31533

Zo, heb m'n 70-536, 70-529 en 70-526 boeken + Programming Microsoft Visual C# 2005 The Language vandaag binnen gekregen, nu eens kijken hoe snel ik er doorheen kom. Ik ga ook beginnen met die 70-536.

Goeie tip van die errata trouwens, zal hem maandag even uitprinten!
Pagina: 1